۰ نفر

موفقیت های آلت کوین برتر؛

افزایش چشمگیر درآمد شبکه اتریوم

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 632750
افزایش چشمگیر درآمد شبکه اتریوم

بر اساس گزارش سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، درآمد شبکه اتریوم با رشد ۴۶ درصدی، از ۱.۶ میلیارد دلار به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ درآمد حاصل از شبکه اتریوم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با ۴۶ درصد افزایش از ۱.۶ میلیارد دلار به ۲.۴ میلیارد دلار رسید. در رشد درآمدهای شبکه، فروش توکن غیرقابل تعویض (NFT) در بازار نقش داشت که در طول دوره مورد بررسی بیش از ۱۹ هزار درصد افزایش یافت.

نرخ تورم اتریوم به ۰.۵۱ درصد کاهش یافت

بر اساس گزارش اخیر بنکلس (Bankless)، درآمد اتریوم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با ۴۶ درصد افزایش، از ۱.۶ میلیارد دلار به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس این گزارش، حدود ۸۷ درصد یا ۲.۱ میلیارد دلار از این درآمد از عرضه گردش اتریوم از طریق مکانیسم سوزاندن حذف شده است.

مکانیسم سوزاندن این توکن با ارتقای شبکه EIP-۱۵۵۹ که در آگوست ۲۰۲۱ انجام شد امکان پذیر شد. در نتیجه این فرآیند سوزاندن توکن، نرخ تورم شبکه اتریوم (معیاری که تغییر خالص عرضه توکن‌های اتریوم را اندازه‌گیری می‌کند)، در طول سه ماهه اول از ۱.۱۰ درصد به ۰.۵۱ درصد کاهش یافت.

از نظر میانگین آدرس‌های فعال روزانه، این گزارش بیان می‌کند که این آدرس‌ها از ۵۰۷ هزار و ۶۶۲ به ۵۲۹ هزار و ۱۸ رسیده است. از سوی دیگر، تعداد استیک اتریوم از ۵.۲ میلیون به ۱۰.۹ میلیون رسیده که افزایش ۱۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در این گزارش در رابطه با این معیار آمده است: این نشان‌دهنده تعداد اتریوم استیک شده در Beacon Chain قبل از انتقال اتریوم از استفاده مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) است. تقریباً ۹.۲ درصد از کل عرضه اتریوم در انتظار بروزرسانی "مرج" است.

افزایش حجم معاملات NFT

در همین حال، گزارش بنکلس نشان داد که حجم معاملات بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، با رشد ۱۹ هزار و ۲۹۰ درصدی، از ۶۰۶.۳ میلیون دلار به ۱۱۶.۴ میلیون دلار رسیده است. در دوره مورد بررسی، ۲۲۶ هزار و ۱۷۶ کیف پول منحصر به فرد برای خرید یا فروش NFT وجود داشته است.

با توجه به تعداد آدرس‌های کیف پولی که دارای توکن ERC۷۲۱ هستند - استاندارد توکن مورد استفاده برای صدور NFT –  این گزارش می‌گوید که این آدرس‌ها با ۳۰۶ درصد افزایش، از ۹۸۱ هزار و ۳۱۵ به ۳.۹۸ میلیون رسیده است.

از نظر قیمت کف کریپتوپانک - معیاری که کمترین قیمتی را که کاراکتر تولید شده منحصربه‌فرد به فروش می‌رسد، ردیابی می‌کند - این گزارش نشان داد که این قیمت ۵۱۳ درصد افزایش یافته و از ۱۷.۴۲ اتریوم به ۱۰۶.۸۷ اتریوم رسیده است.

در رابطه با قیمت کف بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) در این گزارش آمده است: در حالی که این مجموعه در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، قیمت پایه بورد ایپ یات کلاب، گران ترین مجموعه NFT تصاویر نمایه بر اساس این معیار، این سه ماهه را با ۱۰۸.۹۳ اتریوم به پایان رساند که بر اساس قیمت های آن زمان ۳۵۱ هزار دلار ارزش داشت.