۰ نفر

افزایش محبوبیت صنعت ارزهای دیجیتال؛

صدور قوانین جدید بحرین در رابطه با پلتفرم‌های تامین مالی جمعی

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۱۰
کد خبر: 632569
صدور قوانین جدید بحرین در رابطه با پلتفرم‌های تامین مالی جمعی

بانک مرکزی بحرین (CBB) اعلام کرده که مقررات جدید، اپراتورهای پلتفرم‌های تامین مالی جمعی را وادار می‎کند تا اطمینان حاصل کنند که محصولاتشان برای مشتریان مناسب است. این پلتفرم‌ها مؤظف هستند که قوانین جدید را که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ صادر شده است، جایگزین کنند.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ بانک مرکزی بحرین (CBB) برای اولین بار از سال 2017 دستورالعمل جدیدی را صادر کرده که برای اپراتورهای پلتفرم‌های تامین مالی جمعی اعمال می‌شود. مقررات جدید اصولی را در بر می‌گیرد که بر عملکرد یک پلتفرم تامین مالی جمعی اعمال می‌شود و همچنین قوانینی که در مورد پیشنهادات و افشاگری‌های ارائه شده توسط یک پلتفرم تامین مالی جمعی را شامل می‌شود.

مقررات جدید که تحت ماژول اپراتورهای پلتفرم تامین مالی جمعی (ماژول CFP) مورد معرفی قرار می‌گیرند، همچنین به تفکیک پول مشتری از اپراتورهای پلتفرم و سایر اقدامات برای اطمینان از عملکرد ایمن فعالیت، می‌پردازد. علاوه بر این، مقررات جدید اپراتورهای پلتفرم را مجبور می‌کند "از مناسب بودن محصولات" که به مشتریان خرده فروشی ارائه می‌شود، اطمینان حاصل کنند.

شیرین السید (Shireen Al Sayed)، مدیر واحد سیاست‌های نظارتی CBB، در اظهارات خود پس از اعلام این خبر، از اقدام بانک مرکزی برای بهبود ارائه خدمات مالی استقبال کرد و افزود:

"با توجه به افزایش تقاضا برای معرفی محصولات تامین مالی جدید برای خدمت به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و استارتاپ‌ها، CBB مایل است مقررات اپراتور پلتفرم تامین مالی جمعی را مورد بازنگری قرار دهد، تا با برنامه بهبود اقتصادی بخش مالی از نظر فراهم کردن یک محیط مساعد برای اپراتورهای پلتفرم تامین مالی جمعی، هماهنگ باشد".

بحرین2

به گفته السید، مقررات جدید به راحتی قابل درک است و با حداقل پادمان هایی همراه است تا اطمینان حاصل شود که پلتفرم‌های تامین مالی جمعی خطراتی برای بخش مالی ایجاد نمی‌کند.

تامین مالی جمعی به عنوان یک مسیر تامین مالی جایگزین

یکی دیگر از مدیران CBB، یاسمین الشرف (Yasmeen Al-Sharaf)، مدیر فین‌تک و واحد نوآوری، نقل ‌قول می‌کند که سرمایه‌گذاری جمعی از منابع مالی جایگزین برای استارتاپ‌ها استفاده می‌کند.

الشرف افزود: «راه‌حل‌های فین‌تک پتانسیل افزایش جریان سرمایه به اقتصاد، متناسب با برنامه‌های رشد و توسعه کارآفرینان را از طریق این منبع جدید تأمین مالی دارند و در نتیجه به توسعه کسب‌ و کار این شرکت‌های نوپا کمک می‌کنند».

CBB بیانیه خود را با این ادعا به پایان می‌رساند که تامین مالی جمعی، روشی نوآورانه است که اکنون توسط شرکت‌های کوچک و متوسط، سرمایه اولیه و شرکت‌های نوپا که می‌خواهند بودجه دریافت کنند، استفاده می‌شود.