۰ نفر

گفت و گوی اقتصاد آنلاین با مدیرعامل هلدینگ نیک اندیش؛

صرافی های ارز دیجیتال، قربانی تحریم های داخلی و خارجی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۴
کد خبر: 631712
صرافی های ارز دیجیتال، قربانی تحریم های داخلی و خارجی

با وجود اینکه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال در ایران به دلیل تحریم‌های اعمال شده با سختی‌هایی مواجه است، اما همچنان برخی از صرافی‌های رمزارز کشور در تلاش هستند تا به کسب و کار خود ادامه داده و خدمات مناسبی را به مشتریان خود ارائه کنند.

وحید والی، مدیرعامل هلدینگ نیک اندیش: از زمانی که کشور ما تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت، تمام افراد، چه حقیقی و چه حقوقی، گرفتار این تحریم‌ها شده‌اند. طبیعتا هر کسب و کاری که در ایران است نیز دغدغه تحریم‌ها را دارد. فعالیت در این زمینه نیز می‌تواند در این شرایط می‌تواند به اینکه مراودات مالی راحت‌تری با سایر کشورهای جهان داشته باشیم کمک کند. از این رو، کشورهایی که ما را تحریم کرده‌اند نیز نسبت به این موضوع حساس می‌شوند. ممکن است تحریم شدن نیز برای برخی از صرافی‌ها نیز اتفاق بیفتد، اما بدین معنی نیست که دیگر نباید با آنها کار کرد.

هر چه ما تلاش کنیم عمق بازار و نقدشوندگی صرافی‌ها را بیشتر کنیم، می‌توانیم از شرایط بهتر استفاده کنیم و این تحریم‌ها را کم‌اثرتر کنیم. با این حال، مواردی پیش می‌آید که آمریکا تحریمی انجام نداده، بلکه شاهد خودتحریمی در ایران هستیم که توسط مسئولان ما اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود کسب و کارها به جای رشد، رو به نابودی و همچنین زیرزمینی شدن پییش بروند.

این اعمال تنها به کشور زیان می‌رساند و به جای اینکه ایران به قطب رمزارز در منطقه تبدیل شود، به استفاده کننده دست چندم تکنولوژی بدل می‌شود. تحریمی که از داخل اتفاق می‌افتد و جنگی که از درون بین نهادهای حاکمیتی مختلف و کسب و کارها اتفاق می‌افتد، بدتر از تحریمی است که آمریکا علیه ما اعمال می‌کند.