۰ نفر

در پی اقدام اخیر شرکت متا؛

افتتاح فروشگاه فیزیکی متاورس در سانفرانسیسکو

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبر: 631076
افتتاح فروشگاه فیزیکی متاورس در سانفرانسیسکو

طبق گزارش کوین تلگراف، متا (فیس‌بوک سابق) یک فروشگاه فیزیکی با مضمون متاورس را در منطقه خلیج سانفرانسیسکو افتتاح خواهد کرد. این فروشگاه که در پردیس شرکت در Burlingame، کالیفرنیا واقع خواهد شد، دارای یک صفحه نمایش منحنی ال ای دی دیوار به دیوار خواهد بود که آنچه کاربران با استفاده از هدست‌های متا VR می‌بینند را نمایش می‌دهد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ غول رسانه‌های اجتماعی، شرکت مادر فیسبوک، متا، یک فروشگاه خرده‌فروشی در شبه‌جزیره سانفرانسیسکو افتتاح خواهد کرد که سخت‌افزاری را برای فضای واقعیت مجازی ارائه می‌دهد. در یک اعلامیه روز دوشنبه، متا اعلام کرد که یک فروشگاه خرده ‌فروشی را در 9 می در برلینگیم، کالیفرنیا افتتاح خواهد کرد که هدف آن ارائه دموهای تعاملی، برای محصولات سخت‌افزاری این شرکت، از جمله؛ هدست‌های واقعیت مجازی، نمایشگرهای ارتباطی ویدئویی و عینک‌های هوشمند است. این فروشگاه که در پردیس متا قرار دارد، دفتر مرکزی آن در منلو پارک است و دارای یک صفحه نمایش منحنی ال ای دی دیوار به دیوار است که آنچه کاربران با استفاده از هدست‌های متا می‌بینند را نشان می‌دهد.

افتتاح فروشگاه فیزیکی متاورس در سانفرانسیسکو

فروشگاه متا خرده فروشی. منبع: متا

مارتین گیلیارد (Martin Gilliard)، مدیر فروشگاه، گفت: «فروشگاه متا به مردم کمک می‌کند تا این ارتباط را برقرار کنند که چگونه محصولات ما می‌توانند، دروازه‌ای به سوی متاورس در آینده باشند». ما متاورس را در فروشگاه خود نمی‎فروشیم، اما امیدواریم که مردم با آگاهی کمی بیشتر وارد شده و خارج شوند تا دریابند که چگونه محصولات ما به اتصال آنها به این فضا، کمک می‌کند.

فیس‌بوک در اکتبر 2021 به متا تغییر نام داد و در آن زمان گفت که تمرکزش فراتر از رسانه‌های اجتماعی است و بعداً چشم‌انداز فراسوی خود را برای اتصال تجربیات اجتماعی آنلاین و دنیای فیزیکی اعلام کرد. اگرچه غول‌های فناوری از جمله؛ اپل فروشگاه‎های ساختمانی و واقعی زیادی در سراسر جهان دارند، اما تقریباً 2.9 میلیارد کاربر فیس‌بوک از زمان تأسیس این شرکت در سال 2004 فرصتی برای ورود به یک فروشگاه خرده فروشی شرکتی نداشته‌اند.

با این حال، در دنیای متاورس، بسیاری از شرکت‌ها در حال یافتن ویژگی‌های مجازی هستند. برای مثال؛ غول الکترونیکی سامسونگ در ماه ژانویه یک فروشگاه متاورس را در دنیای مبتنی بر بلاک‌چین Decentraland راه‌اندازی کرد. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که خرده‌فروشان بزرگی؛ مانند والمارت (Walmart) نیز ممکن است در حال آماده شدن، برای تبدیل شدن به شرکتی مانند متا باشند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.