۰ نفر

پیشنهاد سرویس مالیات روسیه؛

استفاده از رمزارز در تجارت خارجی روسیه

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 629756
استفاده از رمزارز در تجارت خارجی روسیه

سرویس مالیات روسیه (FTS) با یک پیشنهاد صریح و غیرمنتظره به بحث در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در روسیه پیوسته است. این سرویس پیشنهاد کرده که به شرکت‌های روسی اجازه داده شود تا از ارزهای دیجیتال به عنوان روشی برای پرداخت در معاملات بین‌المللی استفاده کنند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در تاریخ 20 آوریل، روزنامه محلی ایزوستیا گزارش داد که سرویس مالیات روسیه بازخورد رسمی خود را در مورد پیش نویس لایحه کریپتو تهیه شده توسط وزارت دارایی ارائه کرده است. در اظهارات خود، این آژانس مالی پیشنهاد داد که به شرکت‌های روسی اجازه داده شود از رمزارز برای برخی عملیات استفاده کنند:

 "به نهادهای شرکتی اجازه داده شود برای کالاها و خدمات طبق قراردادهای تجارت خارجی پرداخت کرده و درآمد از نهادهای خارجی به ارز دیجیتال دریافت کنند."

این ابتکار می تواند اساساً چارچوب پیشنهادی را تغییر دهد، که قبلاً هر نقش دیگری را برای ارزهای دیجیتال به جز نقش دارایی های سرمایه گذاری حذف می کرد. همانطور که ایزوستیا خاطرنشان کرد، پیش نویس فعلی حاوی بندی است که طبق آن ممنوعیت استفاده از رمزارز به عنوان روش پرداخت "در همه مواردی که این قانون خلاف آن را مشخص نکرده است" اعمال می شود.

سرویس مالیات روسیه پیشنهاد کرد که بر اساس این رزرو عمل کند تا گزینه‌های پرداخت موجود برای شرکت‌های روسی فعال در تجارت بین‌المللی را در بحبوحه تحریم‌های مالی شدید اعمال شده بر این کشور متنوع کند.

سرویس مالیات روسیه همچنین مشخص کرده که شرکت‌ها ملزم به خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق کیف پول‌های رمزنگاری و پلتفرم‌های مبادلاتی هستند.

در پاسخ به یادداشت بازخورد سرویس مالیات روسیه، وزارت دارایی اعلام کرد که این پیشنهاد نیاز به بحث و بررسی بیشتری دارد.

در تاریخ 8 آوریل، وزارت دارایی روسیه پیش‌نویس لایحه‌ای را با عنوان «در مورد ارز دیجیتال» (که به عنوان «لایحه کریپتو» نیز شناخته می‌شود) نهایی کرد و آن را برای تصویب به دولت ارسال کرد. یک هفته بعد، رییس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه خواستار همکاری با کشورهای آفریقایی برای فعال کردن تسویه‌حساب‌های فرامرزی با رمزارز و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شد.