۰ نفر

بنیان گذار بایننس مطرح کرد؛

توکن سوزی بایننس کوین در راه است؟

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 629352
توکن سوزی بایننس کوین در راه است؟

طبق آخرین توییت از چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار بایننس، که چند دقیقه پیش پست شد، به زودی تقریباً به ارزش 741,840,738 دلار از کوین‌های بایننس کوین از گردش خارج خواهند شد. CZ همچنین در این توییت به دنبال‌کنندگان خود گفت، اگر مفهوم توکن سوزی را نمی‌دانند، ناراحت کننده است، اما بهترین زمان برای یاد‌گیری است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ به طور کلی، بایننس قبلاً اعلام کرد مکانیسم توکن‌سوزی BNB را از ۳ ماه یکبار به مکانیسم توکن سوزی خودکار تغییر خواهد داد. مکانیسم توکن‌سوزی خودکار BNB منجر به بهبود اکوسیستم بلاکچین BNB Chain (بایننس اسمارت چین (BSC) سابق) و جامعه رمز ارز BNB خواهد شد.

توکن سوزی بایننس کوین در راه است؟

BNB Burn  چگونه کار می‌کند؟

مطابق مطلبی که در وبلاگ بایننس منتشر شده است،BNB  از سیستم Auto-Burn استفاده می‌کند تا کل عرضه خود را به 100,000,000 BNB کاهش دهد. مکانیسم توکن سوزی خودکار BNB،  مقدار BNB را بر اساس قیمت آن و تعداد بلاک‌های تولید شده در زنجیره هوشمند BNB (BSC)  در طول سه ماهه تنظیم می‌کند. این شفافیت و پیش بینی پذیری بیشتری را به جامعه این پروژه ارائه می‌دهد.

BNB های از دست رفته در موارد واجد شرایط نیز می‌تواند از طریق برنامه سوختگی پایونیر BNBتوکن سوزی بایننس کوین در راه است؟  بازپرداخت شوند. این برنامه کوین‌های از دست رفته کاربران را در شمارش رسمی سوزاندن حساب می‌کند و آن‌ها را با BNB بازپرداخت می‌کند. BNB علاوه بر این از مکانیزم سوزاندن بلادرنگ بر اساس هزینه‌های گاز استفاده می‌کند. نسبت ثابتی از هزینه گاز جمع‌آوری‌شده در هر بلاک سوزانده می‌شود، با این نسبت که توسط اعتبارسنجی BSC تعیین می‌شود.

اما سیستم جدید خودکار دو ویژگی خواهد داشت. اول اینکه مکانیسم خودکار توکن‌سوزی هدفمند خواهد شد و دوم این مکانیسم قابل تایید است. از این به بعد توکن سوزی بایننس کوین به درآمد ناشی از استفاده BNB در صرافی بایننس وابستگی ندارد. در این مکانیسم مقدار توکنی که سوزانده می‌شود به قیمت BNB بستگی خواهد داشت و کل این پروسه به صورت خودکار انجام خواهد گرفت. در طی این فرآیند عرضه و تقاضا برای  BNBبه اضافه تعداد بلاک‌های ساخته شده در طی بازه ۳ ماهه لحاظ خواهد شد. فرمول محاسبه به صورت زیر است:

توکن سوزی بایننس کوین در راه است؟

که در آن B تعداد توکن‌های BNB است که بایستی سوزانده شوند و N تعداد بلاک‌هایی است که در طی بازه ۳ ماهه ساخته شده‌اند، P نیز نقطه وسط محدوده نوسان قیمت BNB در هر ۱۰,۰۰۰ بلاک (۸.۳ ساعت) است. K ضریب ثابتی است که با توجه به قیمت تعیین می‌شود و مقدار اولیه آن برابر ۱,۰۰۰ است. تغییر دادن مقدار K از طریق ارایه پروپوزال و رای‌گیری اتفاق می‌افتد. توکن‌سوزی زمانی متوقف خواهد شد که تعداد  BNBهای در گردش به کمتر از ۱۰۰ میلیون واحد برسد.

توکن سوزی بایننس کوین در راه است؟

به طور معمول زمان ساخت بلاک در بلاکچین BSC حدود ۳ ثانیه است. نمودار زیر میزان BNB سوزانده شده مورد انتظار (پس از اجرای توکن‌سوزی خودکار) در طی بازه ۳ ماهه برای میانگین قیمت‌های مختلف است.

توکن سوزی بایننس کوین در راه است؟

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.