۰ نفر

مقبولیت روزافزون حوزه رمزارزها؛

میلیارد معروف که مخالف کریپتو بود حالا طرفدار آن شد

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 627595
میلیارد معروف که مخالف کریپتو بود حالا طرفدار آن شد

دیوید روبنشتاین (David Rubenstein)، بنیانگذار گروه کارلایل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری که بیش از 300 میلیارد دلار را مدیریت می‌کند، می‌گوید که در اوایل نسبت به ارزهای دیجیتال شک داشت، اما اکنون معتقد است که این صنعت قوی‌تر از آنچه است که من فکر می‌کردم و قرار نیست به این زودی از بین برود.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ دیوید روبنشتاین، یکی از بنیانگذاران گروه کارلایل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سهام خصوصی در جهان، در مصاحبه اخیر با Colossus دلیل تغییر عقیده خود در مورد ارزهای دیجیتال را به اشتراک گذاشته است .

روبنشتاین در سال 1987 گروه کارلایل را تأسیس کرد. از آن زمان، این شرکت به یک شرکت با مدیریت 301 میلیارد دلار از 26 دفتر در سراسر جهان تبدیل شده است. در میان بسیاری از مدارک، روبنشتاین، رئیس شورای روابط خارجی، متولی مؤسسه بروکینگز و مجمع جهانی اقتصاد است. همچنین وی دریافت کننده مدال بشردوستی کارنگی می‌باشد. او در این مصاحبه شروع کرد و توضیح داد:

"من در ابتدا به ارزهای دیجیتال بدبین بودم زیرا فکر می‌کردم هیچ زیربنای برای آن‌ها وجود ندارد".

"اما اکنون برای من واضح است که بسیاری از افراد جوان فکر نمی‌کنند که زیربنای دلار یا یورو یا سایر ارزها وجود داشته باشد یا خیر".

او افزود: "آن‌ها فکر می‌کنند، من واقعاً دیگر نمی‌توانم با دلارم طلا بگیرم!."

او ادامه داد: "بنابراین شاید وقتی شما پول زیادی دارید که وام می‌گیرید و راه خود را از ارزش ارز مطمئن می‌کنید، اما ممکن است تعهدی از جانب دولت برای ارزشمند کردن آن وجود نداشته باشد".

روبنشتاین افزود: "بنابراین فکر می‌کنم بسیاری از مردم این واقعیت را دوست دارند که (سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال) خصوصی است. شما واقعا نمی‌توانید بدانید که یک نفر چقدر دارد. آن‌ها دوست دارند که بتوانند [آن را] به سرتاسر جهان منتقل کنند".

در این مصاحبه علاوه بر این، یکی از بنیانگذاران گروه کارلایل به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد. او به مزایای داشتن رمزارز در این راستا اشاره کرد و گفت؛ «اگر در اوکراین یا روسیه هستید و می‌خواهید دارایی‌هایی داشته باشید و کشورتان با چالش‌های زیادی روبرو است. در چنین شرایطی، احتمالاً داشتن مقداری ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که احساس بهتری داشته باشید. به طوری که می‌توانید چیزی داشته باشید که خارج از کنترل دولت است و به باز کردن درهای بانک به روی شما وابسته نیست".

روبنشتاین همچنین خاطرنشان کرد که یکی دیگر از عواملی که مردم را به سمت ارزهای دیجیتال می‌کشاند، مشاهده سرمایه گذاری از افراد دیگر در این بخش است. او گفت: "آن‌ها تمایل دارند به جایی بروند که مردم پول درآورده اند."

در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود، او اعتراف کرد: «من ارزهای دیجیتال نخریده‌ام، اما شرکت‌هایی را خریداری کرده‌ام که به این صنعت خدمات می‌دهند، زیرا فکر می‌کنم موقعیت خوبی دارند". از این رو روبنشتاین نتیجه گرفت:

"فکر نمی‌کنم این صنعت به این زودی‌ها از بین برود".

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.