۰ نفر

در پی ورود شرکت ها به دنیای دیجیتال؛

مسترکارت در حال بلعیدن فرصت های متاورس

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبر: 627496
مسترکارت در حال بلعیدن فرصت های متاورس

مسترکارت برای ثبت ۱۵ علامت تجاری متاورس و کریپتو درخواست تشکیل پرونده داده است. مسترکارت شرکت بزرگ خدمات مالی ، با درخواست تشکیل پرونده‌های جدید مرتبط با NFT، متاورس و رمزارز ها، در حال درو کردن فرصت های مرتبط با این صنایع است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ ۱۵ پرونده بایگانی مسترکارت، با تاریخ ۷ آوریل، شامل مولتی مدیا با پشتیبانی NFT، بازارهای کالاهای دیجیتال، و پردازش تراکنش‌های پرداخت و تراکنش‌های تجاری نرم‌افزار تجارت الکترونیک در متاورس است.

این برنامه‌ها در فرمت ۱b ثبت می‌شوند، به این معنی که قصد استفاده از آنها در آینده وجود دارد، اما زمان و چگونگی استفاده از آنها مشخص نیست. برخلاف برنامه های ۱a که برای «استفاده واقعی» هستند، پرونده های ۱b به ارسال مدرک برای دولت نیاز ندارد.در عوض، یک شرکت باید " نیت صادقانه " را برای استفاده از علامت تجاری در تاریخ آینده نشان دهد.

غول های پرداخت مانند مسترکارت و دیگران با صنعت کریپتو غریبه نیستند. به عنوان مثال، ویزا مدتی است که وارد اکوسیستم شده است و کارکنان رمزارز را به تیم اضافه کرده و تابستان گذشته یک کریپتوپانک خریداری کرده است.

ماه گذشته، آمریکن اکسپرس برای «نرم‌افزار رایانه‌ای قابل دانلود برای تسهیل انتقال کارت پرداخت مجازی به کیف پول الکترونیکی موبایل»، در میان سایر زمینه‌ها، درخواست داد.

اگرچه هیچ تعریف جهانی برای اصطلاح "متاورس" وجود ندارد، این اصطلاح در برنامه آمریکن اکسپرس هنگام توصیف "سرویس های احراز هویت تراکنش ها، خدمات مسیریابی، مجوز و تسویه حساب، و خدمات تشخیص و کنترل تقلب در متاورس و سایر جهان های مجازی" ظاهر شد.

برای مسترکارت ، اصطلاح متاورس معنی "حمایت مالی رویدادهای فرهنگی، رویدادهای خیریه، کنسرت ها، رویدادهای ورزشی، تجربیات سفر، رویدادهای غذاخوری، جشنواره ها و نمایش های جوایز در متاورس و سایر جهان های مجازی" را توصیف می کند.

درخواست این علایم تجاری اولین حرکت مسترکارت برای حوزه بلاک چین و فضای رمزارز نیست. در اوایل سال جاری، مسترکارت برای حمایت از بازار ان اف تی خود با کوین بیس قراردادی امضا کرد.

سال گذشته، این شرکت برنامه Start Path Crypto را برای حمایت از استارت آپ هایی که از فناوری بلاک چین برای حل «مشکلات دنیای واقعی» استفاده می کنند، راه اندازی کرد. در حالی که در فوریه ۲۰۲۱ حدود ۱۳ درخواست علامت تجاری متاورس وجود داشت، این تعداد تا فوریه ۲۰۲۲ به ۲۵۷ افزایش یافت.