۰ نفر

ان اف تی، حافظ ارزش معنوی دارایی ها؛

معروف ترین شرکت هایی که وارد حوزه متاورس شدند

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 625773
معروف ترین شرکت هایی که وارد حوزه متاورس شدند

برندها در تمام حوزه های پوشاک، خوراک و… در تقلا هستند تا اطمینان حاصل کنند که فرصت های متاورس را از دست نمی‌دهند. متاورس محصولات برندهایی را از مک‌دونالد گرفته تا ویکتوریا سکرت، در خود جای داده است و کاراکتر ها غذاها و لباس های این برند ها را استفاده می‌کنند.

اقتصاد آنلاین_ فرناز حیدری؛اطلاعات بایگانی‌ شده نشان میدهد در سال 2022 کاراکتر ها در متاورس احتمالا هزینه های قابل توجهی برای لباس و خوراک و املاک خواهند کرد.

ببه طور کلی برخی از شرکت‌های آمریکایی با ارزش مجموع 1 تریلیون دلار به سمت متاورس حرکت می‌کنند.

شرکت‌هایی که مجموع ارزش بازار آنها حدود ۱.۱ تریلیون دلار است، در سال جاری برای اخذ مجوز تجاری مرتبط با متاورس و NFT ثبت نام کرده‌اند. اگر متا(فیس بوک سابق) را در این بحث قرار دهیم این رقم به تقریباً 2 تریلیون دلار می‌رسد. این درخواست ها در حال حاضر بالاتر از کل علایم تجاری اخذ شده در سال 2021 است.

 با این حال، همانطور که ما به خوبی از برنامه های مارک زاکربرگ به دلیل تغییر نام تجاری شرکت خود از فیسبوک به متا آگاه هستیم، بنابراین بهتر است روی شرکت های کمتر شناخته شده متاورس تمرکز کنیم. برندهایی مانند Ralph Lauren، Chevron، McDonald’s، Monster، Colgate، WWE، Levis، Playboy. همینطور بسیاری از برندهای دیگر در حال آماده شدن برای ورود به دنیای متاورس و محافظت از مالکیت معنوی خود در این جهان هستند.

  • مک دونالد

مک دونالد در حال آمدن به متاورس است. اولین گزارش مبنی بر ورود این برند به متاورس در ماه فوریه توسط برخی خبرگزاری ها منتشر شد. مک‌دونالد برای استفاده از نام‌های مک‌دونالدز، مک‌کافی و طاق‌های طلایی معروف در دنیای مجازی تشکیل پرونده داد. همچنین صاحبان این شرکت قصد دارند کالاهای واقعی و مجازی را از طریق رستوران های مجازی خود عرضه کنند. بنابراین، به نظر می‌رسد که کاربران می‌توانند وارد مک‌دونالدز در متاورس شوند. یک BigMac سفارش دهید و آن را در دنیای واقعی به خانه خود بفرستند.

  • راز ویکتوریا

در ماه فوریه، برند بین‌المللی لباس زنانه، Victoria's Secret برای چندین علامت تجاری، از جمله کالاهای مجازی قابل دانلود، کلکسیون‌های دیجیتال، نمایش‌های مد مجازی و لباس‌های آنلاین، ثبت نام کرد. جالب است بدانید که صاحبان این شرکت این موضوع را فرصت تلقی می‌کنند که اینچنین خودشان را برای حرکت عمیق‌تر به دنیای دیجیتال آماده کنند. از سال 2020، درک بازار بالقوه نمایش های مد مجازی برای مردم سهولت یافته است.

  • شورون

این بزرگترین شرکت بعد از متا بوده که خود را برای متاورس آماده کرده و ارزش بازار آن بیش از 300 میلیارد دلار است و در سال جاری برای علائم تجاری مرتبط با NFTها ثبت نام کرده اند. کاربرد این شرکت در جهان متاورس می‌تواند ارایه گاز مجازی، فروشگاه های مجازی و محصولات انرژی تجدیدپذیر مجازی باشد. گاز مجازی احتمالاً ابزاری برای راه‌اندازی وسایل نقلیه در متاورس خواهد بود. آیا می توانید تصور کنید که هر تراکنش اتریوم یک تبلیغ شورون را به شما نشان بدهد؟

  • سایر برندهای مطرح

برندهای مواد غذایی و آشامیدنی همگی برای استفاده از فرصت ارائه رستوران های مجازی و غذای مجازی اقدام به ثبت نام می کنند. غذای درون بازی اغلب به پاداش های سلامتی یا بازسازی مربوط می شود. دانکین، کی اف سی، پیتزا هات، هوترز، سونیک، ردبول، برگر کینگ و آربی همگی رستوران‌هایی هستند که می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده شاهد آنها در متاورس باشیم.