۰ نفر

خرید ماینر سودآورتر است یا خرید بیت کوین؟

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 624942
خرید ماینر سودآورتر است یا خرید بیت کوین؟

با خرید بیت کوین، هولد کردن یا نوسان گیری می‌توانید به سود برسید اما توجه داشته باشید که چون منبع پولی شما برای خرید بیت کوین ممکن است محدود باشد، شاید سود قابل توجهی نصیب تان نشود.

 حتی ممکن است به علت تحلیل تکنیکال نادرست و با نوسان گیری اشتباه هم ضرر کنید. اما شما با خرید ماینر می‌توانید بیت کوین‌هایی که ماین کردید را داخل کیف پول‌های خود نگهداری کنید و زمانی آن را بفروشید که به بیشترین حد خود رسید.

 دارا ماینر در پاسخ به  این پرسش که خرید ماینر سودآورتر است یا خرید بیت‌کوین، ابتدا جواب این سوال را داده است که ارزش بیت کوین در زمان پیدایش چقدر بوده و در حال حاضر به چه ارزشی رسیده است.

در زمان ظهور بیت کوین، قیمت بیت کوین فقط ۸سنت بود، و بعد از آن در سال ۱۳۹۶ تا ۲۰هزار دلار بالا رفت و دوباره سقوط کرد. پس از این‌که قیمت بیت کوین بالا رفت بسیاری از افراد که با این بازار آشنایی داشتند، افسوس خوردند که چرا با دلار ۴هزار تومانی و بیت کوین ۵۰۰دلاری، بیت کوین خرید نکردند. حتی مجدد در سال ۱۴۰۰ بیت کوین توانست به نقطه ۷۴هزار دلاری برسد و بعد از آن نیز مجدد به سطوح حمایتی خود یعنی ۴۵هزار تا رسید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که بازار بیت‌کوین پر از نوسان بوده و همچنان هست؛ یعنی دقیقا از همین نوسان‌ها ( خرید بیت کوین روی خط حمایتی و فروش آن روی خط صعودی) می‌توان به سودآوری رسید. جدا از این فقط ۲۱میلیون بیت کوین وجود دارد و تا الان ۱۹میلیون آن توسط ماینر ها استخراج شده و فقط ۳میلیون دیگر از آن وجود دارد. درواقع به همین علت است که در ابتدا قیمت بیت کوین بسیار کم بوده و حالا هر ساله قیمت بیت کوین از سال قبل بیشتر می‌شود.  و اما چیزی که می‌توان پیش‌بینی کرد این است که آینده در دست افرادی است که از حالا  مشغول به استخراج بیت کوین هستند و درواقع دست به خرید ماینر می‌زنند. پس با همه این تفاسیر متوجه شدیم که ارزش بیت کوین به علت اینکه فقط ۲۱میلیون از آن وجود دارد، بسیار بالاست و سودآوری خیلی بالایی دارد.

حال می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که خرید ماینر سودآورتر است یا خرید بیت کوین؟ اما بهتر است قبل از آن بگوییم اساسا استخراج و ماین کردن چیست؟

مهم‌ترین اولویت کمپانی بیت‌کوین، امنیت شبکه است که دستگاهای ماینر با پردازش تک تک تراکنش‌ها و اطمینان از عدم تکرار تراکنش‌های مشابه نقش ۹۹% را در هرچه امن‌تر کردن این شبکه بزرگ را دارند که ما به ازای این کار، کمپانی بیت کوین در هر ۱۰ دقیقه تعداد مشخصی بیت کوین را به عنوان پاداش برای ماینرها در نظر گرفته است که در ادامه این تعداد و توضیحات تکمیلی‌ را باهم خواهیم خواند.

برای استخراج بیت کوین  و خرید ماینر باید به چه مواردی توجه کرد؟

۱. قیمت رمز ارز

۲. سختی شبکه

۳. قدرت پردازش ماینر

به زبان ساده هرچه تعداد افراد بیشتری در شبکه در حال استخراج باشند هش ریت بیشتری وارد شبکه می‌شود و در نتیجه سختی شبکه بیشتر می‌شود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۳ قیمت بیت کوین بسیار پایین بود و افراد کمی ماین می‌کردند در نتیجه با یک کامپیوتر خانگی قدرتمند نیز این امکان وجود داشت تعداد زیادی بیت کوین ماین کرد و سود دلاری زیادی را کسب کرد

در ابتدا کاربرها به علت سختی شبکه پایین می‌توانستند با کامپیوترها و سی پی یوها بیت کوین را ماین کنند... بعد از آن چون کامیپوترها یا اصطلاحا ماینرها همزمان با هم کار می‌کردند، سختی یا دیفیکالتی شبکه بالاتر رفت و میزان استخراج بیت‌کوین پایین‌تر آمد. در سال ۲۰۱۰ روشی ابداع می‌شود که می‌توان با کارتوگرافیک‌ها به استخراج بیت کوین ادامه داد.

پس همان‌طور که متوجه شدیم هرسال به علت بالاتر رفتن تعداد کسانی که ماین می‌کنند، سختی شبکه بالاتر رفته و به تبع بیت کوین ، به علت ارزش بالا و محدودیت در تعداد کمتر ماین می‌شد و اصطلاحا شبکه، پاداش کمتری را در هر ۱۰دقیقه می‌داده است.( درسال ۲۰۱۲ شبکه بابت ماین بیت کوین در هر ۱۰دقیقه ۵۰ بیت کوین را پرداخت می‌کرد و  در سال ۲۰۱۶ این عدد ۲۵ شد. یعنی در هر ۴سال یک بار این پاداش نصف می‌شود. الآن پاداش بیت کوین حدودا در هر ۱۰دقیقه ۶تا است) البته باید توجه داشت درصدی از تراکنش‌های بیت کوین در طول ۱۰ دقیقه هم شامل این جایزه می‌شود.در حال حاضر حتی ماینرها نمی‌توانند  به تنهایی به پاداش بیت کوین دست یابند در نتیجه هش ریت‌ها را  با یکدیگر در فضایی به نام استخر به اشتراک می‌گذارند و پاداش نهایی بیت کوین را تقسیم می‌کنند.

نکته بسیار مهم در مورد استخراج و مایننیگ درمورد زمانی است که تمام ۲۱ ملیون بیتکوین استخراج شود و حتما این سوال برای شما به وجود می‌آید که آیا این پایان کار ماینرهاست؟

۱۰۰% خیر. این نه تنها پایان کار نیست بلکه شروع کاری دائم با بازده بالاتر است، در مجموع دلیل این‌که کمپانی بیت‌کوین در ازای ماین کردن به ماینر‌ها جایزه می‌دهد این است که ماینرها با فعالیت خودشان امنیت شبکه بیت کوین را تقویت و تضمین میکنند در نتیجه اولویت اصلی این کمپانی حفظ امنیت این شبکه است  و کمپانی برای اینکه اشتیاق به ادامه دادن را  در ماینرها ایجاد کند جایزه ۱۰ دقیقه‌ای، به جای بیت‌کوین به درصدی از تراکنش‌ها  تبدیل می‌شود که خب همه روزه تعداد این تراکنش‌ها رو به افزایش است.

به زبان کاملا ساده می‌توان گفت بعد از اتمام تمام ۲۱ میلیون بیت‌کوین، جایزه ده دقیقه‌ای ماینر از تعداد مجموع تراکنش‌های شبکه عظیم بیت‌کوین وجود دارد که متخصصین این حوزه  معتقدند این عدد بسیار جذاب‌تر از عدد فعلی خواهد بود.

و حتی زمانی که بیت‌کوینی برای استخراج نبود، می‌توانید با ماینرهایی که دارید با هر تراکنشی که در شبکه بیت کوین برای انتقال بیت کوین به وجود آمد، سود خود را داشته باشید.

برای خرید ماینر قانونی بهhttps://daraminer.com مراجعه نمایید.