۰ نفر

وضعیت خدمات رسانی برترین صرافی ارز دیجیتال؛

بایننس، صرافی محبوب اما پر دردسر

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 623602
بایننس، صرافی محبوب اما پر دردسر

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال خارجی است که از نظر حجم معاملات، بزرگترین پلتفرم معاملاتی آنلاین رمزارزها در جهان شناخته می‌شود. این صرافی در زمینه حجم معاملات روزانه اختلاف زیادی از رقبای خود دارد. دلیل ایجاد این اختلاف، تعداد بالای مارکت‌های پشتیبانی شده و ارائه ویژگی‌های حرفه‌ای و کاربردی برای کاربران است. به همین علت بسیاری افراد، بایننس را صرافی مطلوبی را برای انجام فعالیت های خود تشخیص می دهند.

اقتصاد آنلاین - فرناز حیدری؛ دست‌اندرکاران شرکت بایننس تا کنون در ایجاد و حفظ امنیت اهتمام داشته اند، بایننس ویژگی‌های دیگری نیز دارد که سبب شده مردم برای خرید بایننس کوین و انجام معاملات در یک حجم گسترده اقدام کنند. همچنین عواملی از جمله کاربرپسند بودن پلتفرم بایننس، کارمزد ناچیز و سرعت بالای معامله‌ها باعث محبوبیت این صرافی در بین افراد جهان شده است.

صرافی بایننس به ازای  انجام هر معامله، یک دهم درصد از خرید یا فروش را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند که در برابر سایر نرخ‌های کارمزد در بازار رمزارزها، رقمی بسیار اندک است. از آنجا که معامله‌ها در این صرافی به صورت کریپتو به کریپتو است براساس ارزی که معامله می شود، نرخ کارمزد تغییر می‌کند. به عنوان مثال اگر قصد دارید ریپل برداشت کنید، معادل 25صدم درصد ریپل و اگر قصد برداشت اتریوم را دارید، معادل یک صدم درصد اتریوم از شما کارمزد گرفته می‌شود. البته کاربران اغلب از بایننس کوین  برای انجام معامله اقدام می‌کنند؛ به این دلیل که هزینه کارمزد در این حالت نصف می‌شود.

وضعیت بایننس برای کاربران ایرانی

صرافی بایننس با توجه به تحریم ها و محدودیت‌های بین‌المللی، نام ایران را از لیست‌ احراز هویت سیستم حساب‌‌های کاربری حذف کرده است. یعنی اگر کاربران ایرانی بخواهند در این صرافی ثبت نام کنند مجبور به استفاده از یک نرم‌افزار VPN   هستند تا آی‌پی دستگاه ، به داخل ایران تعلق نداشته باشد. ایران به همراه کشورهایی مثل کره شمالی، سوریه، میانمار، ساحل عاج و کوبا جایی در میان لیست صرافی بایننس ندارند و اگر این صرافی متوجه تراکنش‌هایی از سمت این کشورها شود، قطعا تبعات و پیامد خوبی حاصل معامله‌گران نخواهد شد و در بدترین سناریو، سرمایه یک کاربر از سمت صرافی مسدود یا به اصطلاح بلوکه می‌شود.

فعالیت صرافی بایننس در کشورهای دیگر جهان نیز به دلایل مختلف با مشکل روبرو بوده است. برای مثال در ایالات متحده به دلایل نظارتی انجام کار این صرافی را ممنوع اعلام کرد که پس از این اقدام بایننس پلتفرمی را مطابق با قوانین آمریکا تاسیس کرد.همچنین یک بار این صرافی توسط ایالت متحده متهم به پولشویی شد و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

همچنین در انگلستان طی یک  دستور توقف از سوی مرجع راهبرد امور مالی این کشور، تمام فعالیت‌های صرافی بایننس صادر گردید. این نهاد شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها را مجبور به تطبیق با قوانین ضد پولشویی کرد. اما با توجه به این موضوع که بایننس با این قوانین این کشور مطابقت ندارد، مجبور به توقف فعالیت‌های خود شد.

بایننس درسایر کشورها از جمله ژاپن، تایلند و چین نیز دارای چالش های متعددی بوده است.