۰ نفر

مقرون به صرفه‌ ترین ها در دنیای ارزهای دیجیتال؛

هزینه تراکنش دیفای در بلاکچین های مختلف

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۰۰
کد خبر: 622377
هزینه تراکنش دیفای در بلاکچین های مختلف

یک تحلیلگر ناشناس بلاک چین تحقیقات مقایسه ای در مورد هزینه های تراکنش در برخی از پروتکل های DeFi را به اشتراک گذاشت.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ کارمزدهای بالای تراکنش را باید از اصلی ترین نقطه ضعف های اکوسیستم DeFi در نظر گرفت. در طول دوره‌های شلوغی شبکه، این نقاط ضعف می‌توانند dApps را فلج کرده واین تجارت را بی‌سود کنند.

 کاردانو گران‌ترین پلتفرم خارج از اتریوم است

این تحلیلگر، پلتفرم های لایه 1 (اتریوم، آوالانچ، بایننس هوشمند زنجیره، کاردانو) و راه حل های مقیاس پذیری لایه 2 اتریوم (اوپتیمیزم، آربیتروم) را با هم بررسی کرد تا بفهمد کدام یک مقرون به صرفه ترین شبکه است.

ارز2

پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند نسل بعدی می‌توانند هزینه‌های بسیار پایینی را تا آنجا که به مبادله‌های ساده مربوط می‌شوند، ارائه دهند. به عنوان مثال، Polygon (MATIC) کارمزد 0.006 دلار را از کاربران دریافت می کند، در حالی که Solana (SOL) می تواند دارایی ها را با هزینه های سه برابر کمتر مبادله کند.

Terra (LUNA) و Fantom (FTM)، پرفروش‌ترین پلت‌فرم‌های میزبانی dApps در سه‌ماهه اول سال 2022، تراکنش‌های خود را به ترتیب با 0.09 و 0.02 دلار انجام میدهند.

BSC و Avalanche کمیسیون 0.37 و 0.39 دلاری را برای مبادله دارایی های متقابل ارائه می دهند.

در مقابل، هزینه های کاردانو هنوز بیش از 2 دلار است. کاردانو،بزرگترین شبکه اثبات سهام (PoS) گران‌ترین بلاک چین برای dApps خارج از اتریوم (ETH) است.

اما جالب‌ترین نتیجه این تحقیق، پیشرفت چشمگیر راه‌حل‌های لایه دوم برای اتریوم (ETH) است. این فناوری با پردازش برخی از داده‌های خارج از زنجیره به طور قابل توجهی فشار تراکنش‌ها را بر شبکه اصلی اتریوم (ETH) کاهش می‌دهند.

فناوری zkSync به کاربران اجازه می دهد تا دارایی ها را با کارمزد 0.1 دلار مبادله کنند، در حالی که Optimism با ZipSwap  0.15 دلار برای عملیات مبادله دریافت می کند.

همچنین، این تحلیلگر اضافه می کند که هم Optimism و Arbitrum ارتقاهای عمده ای در پیش دارند. پیشرفت های آتی ممکن است هزینه های آنها را تا 10 برابر کمتر کند.