۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شبکه سولانا مورد حمله فیشینگ قرار گرفت

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹
کد خبر: 618545
شبکه سولانا مورد حمله فیشینگ قرار گرفت

کاربران شبکه سولانا بار دیگر با مشکلات امنیتی مواجه شدند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ به گفته WuBlockchain، کاربران شبکه Solana با یک سری حملات فیشینگ مواجه شدند. وب سایت هایی ایجاد شد که ورودی های محتوایی را به کاربران ارائه می دهند و سپس SOL آنها را می دزدند.

همانطور که شرکت امنیتی بلاک چین SlowMist پیشنهاد می کند، مهاجمان معمولاً کاربران و سرمایه گذاران NFT را هدف قرار می دهند که اغلب از airdrops استفاده می کنند و در مسابقات مختلف شرکت می کنند. هکرها یک صفحه جعلی با توضیحات NFT و جزئیات مسابقه ایجاد می کنند. پس از ورود کاربران به وب سایت و امضای تراکنش، تمام SOL کیف پول آنها تخلیه شده و به آدرس کلاهبرداران منتقل می شود.

طبق گزارش‌ها، صنعت NFT، به‌ویژه در شبکه سولانا، خطرناک‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاران است، زیرا بیشتر پروژه‌های موجود در این فضا با هدف کسب سود کوتاه‌مدت بدون قصد توسعه بیشتر اکوسیستم انجام می‌شوند.

SlowMist یادآور می شود که اخیراً حملات فیشینگ به سولانا بسیار مکرر بوده است. مهاجمان NFTها را به صورت دسته ای به کاربران ارسال می کنند. پس از اینکه محتوای توضیحات NFT برای تأیید وارد وب‌سایت (www.officialsolanarares.net) شد، همه SOL‌ها منتقل می‌شوند.

پیش از این، بسیاری از سرمایه‌گذاران NFT قربانی مجموعه‌ای از هک‌ها و سوء استفاده‌های ناشی از مسائل امنیتی در بزرگترین بازار NFT در آنجا  OpenSea شدند. خسارت هکرها تقریباً 1 میلیون دلار برآورد شده است.

کاهش سریع فعالیت شبکه هایی مانند سولانا و اتریوم به طور قابل توجهی با کاهش محبوبیت صنعت NFT در بین سرمایه گذاران خرد مرتبط است. OpenSea در حال حاضر تقریباً 50 درصد از حجم معاملات را در 30 روز گذشته از دست داده است.

از سوی دیگر، شبکه اتریوم با کمترین میزان استفاده از شبکه از تابستان 2021 مواجه است. هزینه های گس در حال حاضر به پایین ترین حد محلی رسیده و به کاربران اجازه می دهد تا تراکنش های بزرگ را با کمتر از 5 دلار انجام دهند. شبکه های لایه 2 امکان تراکنش های حتی ارزان تر را با کمتر از 0.1 دلار فراهم می کند.