۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افت چشمگیر عرضه بیت کوین در صرافی ها

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 610597
افت چشمگیر عرضه بیت کوین در صرافی ها

عرضه بیت کوین در صرافی ها به کمترین میزان در 3 سال گذشته رسیده است. ذخایر بیت کوین صرافی ها آخرین بار در دسامبر 2018 در این سطح قرار داشت.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ طبق داده‌های ارائه ‌شده توسط داده‌های زنجیره‌ای و Santiment، سرمایه‌گذاران، بیت‌کوین را به‌طور انبوهی از صرافی‌های رمزارز خارج می‌کنند، تنها ۱۰.۸۷ درصد از عرضه در گردش بیت کوین را در آنجا باقی مانده است.

عرضه بیت کوین در صرافی ها به شدت در حال کاهش است

Santiment در توییتر خود اعلام کرده که پس از چندین افت متوالی قیمت بیت کوین، مقدار رمزارز پرچمدار موجود در کیف پول های صرافی به شدت کاهش یافته است. بر اساس داده‌های این شرکت تحلیلی، این مقدار عرضه به سطح 10.87 رسیده؛ پایین‌ترین رقمی که آخرین بار در دسامبر 2018 در میانه زمستان کریپتو شاهد بودیم.

تحلیلگران این شرکت بر این باورند که این برداشت های عظیم احتمالاً در حال حاضر از فروش و ریزش عمده جلوگیری می کند.

افت چشمگیر عرضه بیت کوین در صرافی ها

Santiment در توییت قبلی خود اعلام کرد که دلیل کاهش 4.5 درصدی بیت کوین در روز جمعه و کاهش از 43,863 دلار به 41,928، ناشی از مذاکرات تهاجم روسیه به اوکراین بوده است.

کارشناسان در ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی معتقدند که روسیه به احتمال زیاد جنگی را علیه اوکراین برای جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز خواهد کرد و به همین دلیل تعداد زیادی از واحدهای جنگی را در نزدیکی مرز با اوکراین در چندین مکان استراتژیک متمرکز کرده است.

Santiment تاکید کرده است که نوسانات نه تنها بیت کوین بلکه بازارهای سهام را نیز تحت تاثیر قرار داده است و تا زمانی که این موضوع ادامه داشته باشد، نوسانات بیشتر ادامه خواهد داشت.

نمودار زیر نشان می‌دهد بعد از خبر مذاکرات جنگ چگونه قیمت بیتکوین دچار نوسان می‌شود.

افت چشمگیر عرضه بیت کوین در صرافی ها