۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تایید یک صندوق قابل معامله بیت کوین در آمریکا

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳
کد خبر: 608529
تایید یک صندوق قابل معامله بیت کوین در آمریکا

نزدک یک ETF مرتبط با شرکت های استخراج بیت کوین را تحت عنوان WGMI در 8 فوریه فهرست خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ از روز سه شنبه یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مرتبط با شرکت های استخراج بیت کوین بنام Valkyrie برای معامله در بازار سهام نزدک فهرست خواهد داشت.

یکی از سخنگویان Valkyrie به کوین تلگراف گفت که ETF استخراج بیت کوین این شرکت از روز سه شنبه تحت عنوان WGMI معامله در نزدک را آغاز خواهد کرد. تشکیل پرونده این ETF در 26 ژانویه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار انجام شد.

این صندوق  ETFنباید مستقیما روی بیتکوین سرمایه گذاری کند، بلکه باید ۸۰ درصد از دارایی‌ خالص آن مربوط به اوراق بهادار شرکت‌هایی باشد که حداقل ۵۰ درصد از درآمد یا سود خود را از طریق استخراج بیت کوین یا ارائه نرم‌افزار و سخت افزار استخراج به دست می‌آورند. Valkyrie همچنین می‌گوید که ۲۰ درصد باقی‌مانده دارایی خالص ETF نیز در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری خواهد شد که بخش قابل توجهی از دارایی خالص خود را به بیت کوین تبدیل کرده‌اند.

پیشنهاد Valkyrie شبیه ETF استخراج دارایی دیجیتال است که توسط مدیر دارایی VanEck در ماه دسامبر پیشنهاد شد.

مدیر دارایی Valkyrie گفت که قصد دارد 80 درصد از کل دارایی‌های خود را در اوراق بهادار شرکت‌های استخراج کریپتو سرمایه‌گذاری کند و انتظار می‌رود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد این صندوق تصمیم بگیرد یا مهلت را تا 14 فوریه تمدید کند.

SEC مورد انتقاد برخی از قانونگذاران و رهبران صنعت مبنی بر اینکه فقدان شفافیت مقرراتی این کشور را در صحنه جهانی در مورد وسایل سرمایه گذاری نوآورانه مانند کریپتو عقب نگه می دارد،قرار گرفته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ETF های مستقیم بیت کوین را در ایالات متحده تایید نکرده است، در مقابل، رگولاتورهای کانادایی ETF بیت کوین و صندوق متقابل بیت کوین را از Fidelity Canada برای فهرست شدن در بورس اوراق بهادار تورنتو در دسامبر تایید کردند.