۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آموزش استیکینگ (stakaing) دی وای دی ایکس (DYDX)

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸
کد خبر: 606543
آموزش استیکینگ (stakaing) دی وای دی ایکس (DYDX)

استیک کردن نوعی کسب درآمد و دریافت سود است. به این ترتیب که مقداری از یک رمز ارز را که قابلیت استیک، داشته باشد، خریداری کرده و در یک کیف پول‌ ذخیره و استیک می کنید. سپس یک نماینده را طبق ضوابط حاکم بر آن رمز ارز برای استیک کردن و دریافت سود، در یک قرارداد هوشمند، انتخاب می‌کنید.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ در فرآیند استیکینگ، کاربر رمزارزهای خود را برای حمایت از فرآیند تایید تراکنش‌ها و امنیت بلاکچین، برای مدت خاصی قفل می‌کنید. این سرمایه قفل شده، به تأمین امنیت و حفظ بلاکچین‌ها مربوطه کمک می‌کند.

با توسعه رمزارزهای حوزه‌ی دیفای (Defi) و سیفای (Cefi) همچنین اضافه شدن سرویس‌های وام‌دهی ، استیک و اکسچنج‌های مارجین، انتخاب بهترین روش برای دریافت سود، نسبتاً سخت است. بنابراین به راحتی نمی‌توان گفت، کدام پلتفرم بهترین شاخص سود و بهره را ارائه می‌کند.

پلتفرم dYdX با توجه به هدفی که دارد، ساخت سرویس وام‌دهی دیفای، تامین نقدشوندگی مارجین برای معامله‌گر و امکان وام‌گیری از طریق استخر‌های نقدینگی، یکی از گزینه‌های مناسب برای این موضوع می‌باشد.

 

آموزش استیکینگ DYDX

استیک کردن توکن‌های DYDX در حال حاظر فقط از طریق استخرهای نقدینگی آن امکان پذیر است. این استخر‌ها برای ارتقای نقدیندگی و امنیت در این پلتفرم پروتکل طراحی شده‌اند. برای انجام مراحل استیک رمز ارز DYDX باید مراحل زیر را انجام داد:

  • در ابتدا باید وارد سایت https://dydx.community  شده و به کیف پول خود که در آن DYDX را نگهداری می‌کنید، وصل شوید.

آموزش استیکینگ DYDX

  • سپس از بخش داشبورد، روی گزینه Safety Pools کلیک کنید.

2

  • در این صفحه میزان  بازدهی سالانه (APR) را مشاهده می‌کند، سپس روی گزینه “Stake” کلیک کنید.

3

بعد از اتمام مراحل فوق به درستی، به طور پیوسته متناسب با سهم خود از کل DYDX موجود در استخر، سود دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است، هر زمان که از استیک DYDXهای خود برای دوره‌ی بعد منصرف شدید، باید حداقل 14 روز قبل از پایان دوره درخواست برداشت وجه کنید تا بتوانند پس از پایان آن دوره، وجوه را برداشت کنند. در غیر این صورت به صورت اتوماتیک، توکن‌های استیک شده‌ شما به دوره بعدی منتقل خواهند شد.

سخن آخر

از نظر ریسک‌پذیری، سهامدارن DYDXهای استیک شده در این پلتفرم، همانند دیگر شرکت کنندگان در هر پروتکل DeFi،در معرض خطر قرارداد هوشمند قرار دارند.

DYDXهای استیک‌ شده ممکن است در نتیجه یک رویداد ناشی از خطای اعتبارسنج‌های نماینده از بین بروند. مجازات اسلاشینگ (Slashing) به صلاحدید حاکمیت DYDX رخ می‌دهد و برای تصویب نیاز به رأی حاکمیتی دارد.

البته لازم به ذکر است که همه قراردادهای هوشمند DYDX و حاکمیت ممیزی شده و به شدت آزمایش شده‌اند.