۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بی اعتنایی السالوادور به هشدار صندوق بین‌المللی پول

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۷
کد خبر: 606522
بی اعتنایی السالوادور به هشدار صندوق بین‌المللی پول

السالوادور پیشنهاد صندوق بین المللی پول (IMF) مبنی بر حذف بیت کوین به عنوان ارز قانونی را رد کرده است. بنا بر گزارش‌ها، وزیر دارایی این کشور با عصبانیت گفت: «هیچ سازمان بین المللی قرار نیست ما را وادار به انجام کاری کند.»

اقتصادآنلاین- حسین قطبی؛ دولت السالوادور پیشنهاد IMF  مبنی بر حذف بیت کوین به عنوان ارز قانونی در این کشور را رد کرد. صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته از السالوادور خواست استفاده از بیت‌کوین را به‌عنوان پول قانونی کنار بگذارد و صندوق 150 میلیون دلاری ایجاد شده برای قانون بیت‌کوین را منحل کند.

الخاندرو زلایا (Alejandro Zelaya)، وزیر دارایی السالوادور، به یک کانال تلویزیونی محلی گفت که بیت کوین یک موضوع "حاکمیتی" است. به گزارش رسانه ها، او با عصبانیت بیان کرده است:

"هیچ سازمان بین المللی قرار نیست ما را مجبور به انجام کاری کند."

وی افزود: «کشورها ملت‌های مستقل هستند و در مورد سیاست‌های عمومی تصمیمات حاکمیتی می‌گیرند».

صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود در مورد السالوادور اعلام کرد: «در کوتاه‌مدت هزینه‌های واقعی اجرای Chivo و عملیاتی‌سازی قانون بیت‌کوین از مزایای بالقوه فراتر می‌رود». این صندوق همچنین توصیه کرد که دولت السالوادور برای استفاده از کیف پول دیجیتال خود، Chivo، کارمزد دریافت کند. علاوه بر این از دولت السالوادور می‌خواهد که طرح پاداش 30 دلار بیت‌کوین که به هر کسی که برای استفاده از کیف پول Chivo ثبت نام می‌کند، در نظر گرفته است را لغو کند.

طبق این گزارش، دولت الساالوادور نیازی به محدود کردن قانون بیت‌کوین خود نمی‌بیند، اما موافقت کرد که مقررات می تواند تقویت  و بهتر شوند. السالوادور در سپتامبر سال گذشته بیت کوین را به عنوان پول ملی همانند ارز قانونی این کشور یعنی دلار آمریکا پذیرفت. از آن زمان، این کشور 1801 بیت کوین برای خزانه داری خود خریداری کرده است.

در اوایل ژانویه، السالوادور گفت در حال تهیه 20 لایحه برای ساختار قانونی اوراق قرضه بیت کوین است. نایب بوکله، رییس جمهور این کشور، انتظار دارد  که بیت‌کوین بیش از حد مجاز به توسعه یابد. او همچنین انتظار دارد دو کشور دیگر BTC را به عنوان ارز قانونی در سال جاری بپذیرند. علاوه بر این او افزایش قیمتی عظیم را برای این رمز ارز پیش بینی کرده است.