۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شیبا اینو ۱ دلاری می شود؟

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲
کد خبر: 605558
شیبا اینو ۱ دلاری می شود؟

با توجه به رشد چند میلیون درصدی شیبا اینو در سال گذشته، طرفداران این توکن انتظار یک دلاری شدن قیمت آن را دارند. اما با این حال، برای دستیابی به این ارزش، توکن‌سوزی قابل توجهی نیاز است.

اقتصاد آنلاین - مهسا نجاتی؛ شکی نیست که توکن شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ عملکردی باورنکردنی داشته است. این ارز دیجیتال با نماد سگ از ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۳۳ دلار در پایان سال ۲۰۲۰ به ۰.۰۰۰۰۳۳ دلار در پایان سال ۲۰۲۱ جهش کرد. این رشد قیمت، حاکی از افزایش ۲۶ میلیون درصدی است که پس از پذیرش در صرافی‌های بزرگ توانست پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

بعد از اینکه این میم‌کوین پنج صفر اعشاری را از قیمت خود حذف کرد، برخی رویای ۱ دلاری شدن این کوین را در سر دارند. از قیمت فعلی ۰.۰۰۰۰۲۱ دلار، این افزایش تقریبا ۴،۷۰۰،۰۰۰ درصد را نشان می‌دهد. 

با استناد به اینکه شیبا اینو تا کنون جهش چشمگیری تجربه کرده، بعید نیست که این میم‌کوین ۴,۷۰۰,۰۰۰ درصد دیگر نیز رشد کند.

از آنجا که عرضه شیبا اینو زیاد است، اکنون بسیار کمتر از یک پنی معامله می‌شود. در حال حاضر ۵۴۹ تریلیون توکن SHIB در گردش بوده و ارزش بازار آن حدود ۱۱ میلیارد دلار است.

اگر ارزش هر توکن ۱ دلار بود، ارزش بازار SHIB به ۵۴۹ تریلیون دلار می‌رسید که تقریبا ۲۰۰ برابر بزرگتر از اپل، با ارزش‌ترین شرکت جهان و بیش از شش برابر تولید ناخالص داخلی سالانه جهان است.

به عبارت دیگر، رسیدن شیبا اینو به ۱ دلار احتمالا مستلزم یک تغییر گسترده در اقتصاد جهانی است. به نظر می‌رسد که قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد، اما با این حال پیش‌بینی‌هایی نیز وجود دارد.

تنها راهی که می‌تواند شیبا اینو را به یک دلار برساند

دو راه برای افزایش ارزش شیبا اینو وجود دارد. یکی این است که معامله‌گران به سادگی قیمت را افزایش دهند. مورد دیگر کاهش عرضه است که می‌تواند سکه‌های باقی مانده را با ارزش‌تر کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، سکه‌ها باید از چرخه خارج شوند یا به قول معامله‌گران، با انتقال به کیف پول مرده سوزانده شوند.

این اتفاق غیرعادی نیست. در واقع، به گفته Shibburn، وب سایتی که سوزاندن سکه‌های شیبا اینو را دنبال می‌کند، تاکنون ۴۱۰ تریلیون سکه شیبا اینو سوزانده شده است. 

تقریبا همه این سکه‌ها توسط ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم که نیمی از عرضه یک کوادریلیون سکه شیبا اینو را از بنیان‌گذار ناشناس شیبا اینو هدیه گرفته بود، از گردش خارج شدند.

به گزارش شیبرن، در زمان نوشتن این گزارش، ۶۲ میلیون سکه شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته سوزانده شده است. اگرچه ممکن است این مقدار زیاد به نظر برسد، اما با این سرعت، برای سوزاندن ۱ میلیارد سکه دو هفته و برای ۱ تریلیون سکه ۴۰ سال زمان نیاز است.

اگر یک حرکت سازماندهی شده در بین دارندگان شیبا وجود داشته باشد، روند سوزاندن توکن می‌تواند تسریع شود. با این حال، یک بازدارنده آشکار برای سوزاندن سکه ها وجود دارد.

اگر قیمت این سکه شروع به افزایش کند، به نفع دارندگان است که سکه های خود را به جای سوزاندن آنها نگه دارند. از طرفی، با توجه به غیرمتمرکز بودن ماهیت ارزهای دیجیتال، بعید است که یک حرکت کاملا سازمان یافته قوی وجود داشته باشد که تعداد سکه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آینده شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو از زمان اوج خود در پایان ماه اکتبر بیش از ۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. در این بین، بیت‌کوین و اتریوم نیز تقریبا ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. ارزهای دیجیتال در بحبوحه نگرانی‌های گسترده در بازار سهام به دلیل افزایش نرخ بهره سقوط کرده‌اند.

پیش‌بینی اینکه بازار ارزهای دیجیتال به کجا خواهد رسید غیرممکن است، اما ارزش دارایی‌های با تورم بالا در طول بیماری همه‌گیر در حال حاضر به میزان قابل توجهی افت کرده است.

در این مرحله، یک رالی دیگر برای شیبا اینو غیرممکن به نظر می‌رسد و ۱ دلاری شدن آن بعید است.