۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

گوگل در پی راه اندازی سرویس پرداخت با ارز دیجیتال

۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبر: 602088
گوگل در پی راه اندازی سرویس پرداخت با ارز دیجیتال

به گزارش کوین تلگراف، گوگل به دنبال استخدام یکی از متخصصان کهنه کار پی‌پل برای کمک به گسترش Google Pay است، زیرا این شرکت در آینده خود، برنامه هایی برای استفاده از رمزارز ها به عنوان پرداخت دارد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ Google Finance یک صفحه تحت عنوان قیمت کریپتو را به دامنه finance.google.com خود اضافه کرده است. این بخش اکنون در کنار بازارهایی مانند بازارهای سهام و ارزهای فعلی کشورها به اسم Crypto  وجود دارد.

گوگل2

این برگه اطلاعات کلیدی قیمت گذاری رمزارزهای مختلف از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) را ارائه می دهد.

سابقه بد گوگل در مواجهه با رمزارزها

پلتفرم ویدیویی YouTube که زیر مجموعه گوگل است معمولاً با ممنوع کردن محتوای آموزشی و خبری، اغلب به صورت تصادفی، باعث ناراحتی کاربران رمزارز می‌شود.

با این حال، یوتیوب پس از اینکه نشریات ثابت کردند شرایط خدمات یوتیوب را نقض نکرده اند، تعلیق ها را لغو کرده است.

سرمایه گذاران نهادی یکی پس از دیگری می آیند

در سال گذشته، بازار کریپتو مورد توجه جریان اصلی قرار گرفته است. از آن زمان تاکنون شرکت های بزرگ و سرمایه گذاران نهادی شروع به سرمایه گذاری در این طبقه دارایی کرده اند. مشارکت آنها باعث شد ارزش بازار رمزارزها در ژانویه ۲۰۲۱از ۱ تریلیون دلار عبور کند.

ارزش بازار رمزارزها در ماه نوامبر ۲۰۲۱در نهایت به ۳ تریلیون دلار رسید و با عقب نشینی مواجه شد. اکنون ارزش کل بازار کریپتو بیش از ۱.۹ تریلیون دلار است.

هم پذیرش خرده فروشی و هم علاقه شرکت‌ها در سه ماه گذشته رو به افزایش بوده است. علاوه بر این، به گفته هیستر پیرس، کمیسیونر SEC ایالات متحده، با توجه به اینکه شرکت‌های برتر مانند تسلا و مسترکارت فعالانه از رمزارزها استفاده می‌کنند، نیاز به مقررات واضح‌تر در حال افزایش است.

بی شک خبر استفاده گوگل از رمزارزها برای پرداخت در آینده تاثیر مثبتی روی بازار خواهد گذاشت.  درخواست ها برای قوانین دقیق تر در مورد دارایی های رمزنگاری شده احتمالاً باعث ادامه دارتر شدن روند صعودی بازار خواهد شد.