۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

توکن متیک روند صعودی در پیش می‌گیرد؟ / معامله ۴۰۰میلیون دلاری پالیگان برای رفع اشکالات

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹
کد خبر: 590993
توکن متیک روند صعودی در پیش می‌گیرد؟ / معامله ۴۰۰میلیون دلاری پالیگان برای رفع اشکالات

رمز ارز متیک توکن مخصوص پروژه مشهور پالیگان است. هدف اصلی این پروژه حل مشکل مقیاس‌پذیری و هزینه‌های بالای شبکه اتریوم است.

اقتصاد آنلاین-شیرکو سهرابی؛ این پروژه یک راهکار لایه دوم است که بدون ایجاد شبکه بلاک‌چین دیگری بر روی شبکه اتریوم به افزایش سرعت معاملات بدون افزایش کارمزد می‌پردازد. متیک با نماد اختصاری MATIC توکن بومی مخصوص این شبکه بوده که نسبت به توکن‌های دیگر پالیگان رشد بیشتری داشته و از استقبال بیشتری برخوردار بوده است. 

پالیگان در روز ۹ دسامبر (۱۸ آذر) در جریان رویداد ZK Day اعلام کرد که پروتکل میر (MIR) را جهت گسترش قابلیت‌های مقیاس‌پذیری خود خریداری کرده است. به گفته پالیگان ارزش این معامله به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار توکن متیک (MATIC) خواهد بود. از آنجا که هدف از این خرید حل مشکل مقیاس‌پذیری پالیگان بوده، می‌توان انتظار رشد بیشتری برای توکن متیک در آینده داشت. در نمودار زیر تحلیل تکنیکال متیک آورده شده است.

نمودار ۱: چارت قیمتی متیک به تتر در تایم فریم روزانه

1

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید؛ متیک در یک کانال جمع‌شونده صعودی قرار دارد که در حال فشرده شدن است. سقف و کف این کانال از اهمیت بالایی برخوردار است. البته باید توجه شود کف کانال برای ما اهمیت بیشتری دارد چون هم تراز با میانگین صد روزه است (مستطیل قرمزرنگ). از طرفی چون کانال صعودی است پس شکسته شدن کف کانال و تثبیت زیر آن می‌تواند روند صعودی متیک را تغییر دهد. محدوده ۲.۴-۲.۶ دلار محدوده مقاومتی معتبر متیک بوده که در حال نوشتن این گزارش متیک حدود ۱۵ درصد با این ناحیه فاصله دارد. پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه روند صعودی متیک، احتمالا این رمزارز بعد از رسیدن به محدوده ۲.۶ دلار دچار اصلاح شود و بتواند تا ناحیه ۲ دلار اصلاح قیمتی را تجربه کند. اگر این حرکت را به عنوان یک پولبک قلمداد کنیم پس می‌توان انتظار ادامه رشد متیک را در میان‌مدت داشت. لازم به ذکر است ادامه رشد متیک مستلزم انتشار اخبار مثبت به قوت فعلی در خصوص پروژه پالیگان است.