۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اظهارات گلدمن ساکس در خصوص اتریوم / بیت کوین برتری خود را از دست می‌دهد؟

۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴
کد خبر: 542952
اظهارات گلدمن ساکس در خصوص اتریوم / بیت کوین برتری خود را از دست می‌دهد؟

شرکت خدمات مالی آمریکایی گلدمن ساکس در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که با توجه به مزیت‌هایی که اتریوم دارد، این احتمال وجود دارد که این رمزارز به زودی از نظر ارزش بازار از بیت‌کوین پیشی بگیرد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گفته گلدمن ساکس، محبوبیت قراردادهای هوشمند اتریوم به این معنی است که این رمزارز می‌تواند به زودی از بیت‌کوین به عنوان رمزارز شماره یک از نظر ارزش بازار پیشی بگیرد.

گلدمن ساکس روز سه‌شنبه در یادداشتی خطاب به مشتریان گفت که این بلاکچین با بالاترین "پتانسیل استفاده حقیقی" است، که نشان می‌دهد این رمزارز قابلیت تبدیل شدن به منبع ارزش بارز را دارد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی بیزنس اینسایدر، گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند کل ارزش بازار اتریوم بتواند از کل ارزش بازار بیت‌کوین در سال‌های آتی پیشی بگیرد.

قراردادهای هوشمند شامل نرم‌افزاری است که امکان اجرای خودکار قراردادهای دیجیتالی را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است این فناوری باعث رونق در پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و برنامه‌های رمزارز غیرمتمرکز (DApps) شده است.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که بیت‌کوین به دلیل اولین بودن در بازار رمزارزها، به برندی قوی تبدیل شده، اما با این حال برخی از موارد استفاده اتریوم را ندارد و از نظر سرعت معاملات عقب است. در نتیجه تمرکز آن بر پول فلزی و امنیت شبکه، بیت‌کوین هنوز سطح عملکرد برابر با اتریوم را ارائه نمی‌دهد.

به عنوان یک شبکه جوان‌تر، اتریوم همچنین توانسته با سرعت بیشتری نسبت به بیت‌کوین رشد کند. در حالی که بیت‌کوین در سال گذشته 261درصد رشد کرد، اتریوم در همین بازه زمانی شاهد رشد 856درصدی بود.

به رغم رشد بیشتر اتریوم نسبت به بیت‌کوین، تحلیلگران همچنین استدلال می‌کنند که طلا منبع ارزش بهتری در مقایسه با ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که این یادداشت یک ماه پس از اینکه تحلیلگران گروه استراتژی سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس به مشتریان گفتند که رمزارزها حتی یک گروه دارایی "قابل سرمایه‌گذاری" نیست، ارائه شد. تحلیلگران اظهار کرند:

بانک‌ها تنها موردی نیستند که متوجه شده‌اند اتریوم از نظر برخی روش‌های اساسی از بیت‌کوین جلوتر است. مدیرعامل و بنیان‌گذار شبکه سلسیوس، یک شرکت سپرده‌گذاری و وام‌دهنده رمزارز با 17میلیارد دلار دارایی دیجیتال تحت مدیریت، روز دوشنبه اذعان داشت که اتریوم پیش از این نیز از نظر مواردی که در اختیار دارد، بیت‌کوین را در میان کاربران این پلتفرم تحت‌الشعاع قرار داده بود و باور داشت که این موضوع تا سال 2022 یا 2023 در سطح جهانی گسترش یابد.

در نمودار ارائه شده، مقایسه میزان رشد اتریوم با بیت‌کوین در طول سال گذشته را مشاهده می‌کنید؛

7240a10a-bf68-40af-9876-485f403ab44d