۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش رمزارز مشهور با قانونی شدن استفاده از آن در السالوادور / رشد سایر رمزارزها همگام با بیت‌ کوین

۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷
کد خبر: 535195
جهش رمزارز مشهور با قانونی شدن استفاده از آن در السالوادور / رشد سایر رمزارزها همگام با بیت‌ کوین

به دنبال تصویب قانونی شدن استفاده از بیت‌کوین در معاملات در مجلس السالوادور، قیمت بیت‌کوین روز پنجشنبه به بیش از ۳۷هزار دلار افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛   به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس آمار ارائه شده توسط CoinDesk، رمزارز بیت‌کوین با جهش ۱۳درصدی، به بالای کانال ۳۷هزار دلاری صعود کرد.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه، قانون‌گذاران در کشور آمریکای مرکزی، قانونی را تصویب کردند که به موجب آن، استفاده از بیت‌کوین در معاملات، رسمی شد. در کنار موارد دیگر، این بدان معنی است که اکنون می‌توان قیمت‌ها را در بیت‌کوین نشان داد و همچنین مالیات‌ها را با این ارز دیجیتال پرداخت کرد.

طرفداران بیت‌کوین که برای مدت‌ها است این سکه دیجیتال را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای ارزهای فیات می‌دانند، از این اقدام السالوادور استقبال کردند.

این کشور برای ایجاد زیرساخت‌های مالی مدرن خود با استفاده از فناوری بیت‌کوین، با شرکت کیف پول دیجیتالی Strike همکاری کرده است.

در این میان، سایر رمزارزها نیز شاهد رشد قیمت بودند و همچنین اتر و ریپل به قیمت بالاتری دست یافتند.

با این حال، بیت‌کوین هنوز هم از رکورد بالاترین قیمت آن یعنی ۶۴هزار و ۸۲۹دلار در ماه آوریل، فاصله زیادی دارد.

بیت‌کوین به دلیل نوسانات شدید قیمتی، باعث شده بسیاری از منتقدان بر این باور باشند که یک رمزارز مناسب نیست. مورد السالوادور از نزدیک بررسی خواهد شد تا کارشناسان ببینند بیت‌کوین چگونه می‌تواند به عنوان یک مکانیزم پرداختی در سراسر کشور عمل کند.

در زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین در کانال ۳۷هزار و ۶۰۰دلاری و اتریوم در کانال ۲هزار و ۵۵۳دلاری قرار دارد.

در جدول ارائه شده، قیمت رمزارزها را مشاهده می‌کنید؛

755e0bb7-97b8-4312-9bd0-46acd7fcd4a5