۰ نفر

نگرانی بانک مرکزی آمریکا از گسترش ارزهای دیجیتال

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 529868
نگرانی بانک مرکزی آمریکا از گسترش ارزهای دیجیتال

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا با حرف‌های خود تنش بسیاری را در بازار ارزهای دیجیتال به‌وجود آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  او گفت که ارزهای دیجیتال خطراتی را برای ثبات مالی دارند و این بازار نیاز به تنظیم بیشتر و تضمین در مقابل افزایش جمعیت ارزهای بیشتر دارد. در همین حال، وزارت خزانه‌داری هم نگرانی‌های خود را مبنی بر اینکه افراد ثروتمند می‌توانند از بخش عمدتا غیرقانونی برای جلوگیری از پرداخت مالیات استفاده کنند، اعلام کرد و خواستار گزارش انتقال‌های بزرگ ارزهای دیجیتال به مقامات شد.

اعلان‌های پیاپی در یک هفته گذشته باعث شد تا بیت‌کوین، باارزش‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان، با سرعت بسیار زیادی سقوط کند. این موضوع چهارشنبه و پس از اعلام محدودیت‌های بیشتر درخصوص ارزهای دیجیتال در چین به اوج رسید و باعث شد تا بیت‌کوین حدود 30درصد افت را تجربه کند. پاول خطرات رمزارزها را در یک پیام ویدئویی غیرمعمول توضیح داد و البته به‌نظر می‌رسید که بانک فدرال در حال بررسی امکان پذیرش ارز دیجیتال است.

پاول ضمن برجسته کردن مزایای بالقوه پیشرفت در فناوری مالی گفت که ارزهای دیجیتال، استیبل‌کوین‌ها و سایر نوآوری‌ها ممکن است خطرات احتمالی برای کاربران و سیستم مالی به همراه داشته باشند. او گفت: «با پیشرفت این فناوری توجه ما باید به چارچوب نظارتی مناسب نیز جلب شود. این شامل توجه به مبتکران پرداخت‌های خصوصی است که هم‌اکنون در مقررات نظارتی سنتی اعمال شده برای بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سایر واسطه‌های مالی نیستند.»

اظهارات پاول نشان داد که بانک مرکزی آمریکا تا چه اندازه با توجه به افزایش محبوبیت و ارزش بازارهای ارزی غیرسنتی مانند بیت‌کوین، به‌ویژه وقتی که به‌دنبال توسعه نسخه دیجیتال دلار آمریکا بوده، تحت فشار قرار گرفته است. بانک مرکزی ایالات‌متحده همچنین این موضوع را درنظر گرفته است که بیش از 2تریلیون دلار رمزارز در بازارهای جهانی وجود دارد. پاول گفت که فدرال رزرو تابستان امسال موضوع بحثی راجع به پرداخت دیجیتال با تمرکز بر مزایا و خطرات ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی را مطرح و منتشر خواهد کرد و نظر عموم را در این خصوص جویا خواهد شد.