۰ نفر

ادامه روند کاهش ارزش بیت کوین با محدود شدن استخراج آن در چین

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 529799
ادامه روند کاهش ارزش بیت کوین با محدود شدن استخراج آن در چین

محدود شدن استخراج و تجارت بیت کوین در چین یکبار دیگر ارزش آن را پایین آورد تا روند کاهش قیمت بیت کوین از اوج ۶۵ هزار دلار در اواسط آوریل ادامه داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اقدامات چین در محدود کردن استخراج و تجارت بیت کوین باعث شد بزرگترین ارز مجازی دنیا در روز جمعه دوباره کاهش ارزش داشته باشد و 11 درصد پایین بیاید. کمیته توسعه و ثبات مالی چین به ریاست لیو هی، معاون نخست وزیر این کشور، اعلام کرد بیت کوین سرمایه‌ای است که باید مهار شود و تحت نظارت قرار بگیرد.

 بیت کوین از زمانی که در اواسط آوریل به اوج 65 هزار دلار رسید، 45 درصد کاهش قیمت داشته است. ارزش بیت کوین طی یک هفته گذشته 28 درصد پایین آمده است.

 این بیانیه چند روز پس از آن منتشر شد که  سه نهاد صنعتی در چین ممنوعیت خود علیه بانک‌ها و شرکت‌های پرداختی را که خدمات مرتبط با ارز مجازی ارائه می‌دادند سخت‌تر کردند. این اولین بار است که دولت چین به طور واضح استخراج ارز مجازی را هدف قرار داده است.

تحلیلگران عقیده دارند پیش‌بینی تاثیر واقعی این اقدام چین سخت است چون این بیانیه جزئیات خاصی را بیان نکرده است ولی مخاطرات بسیاری برای استخراج بیت کوین دارد چون استخراج این ارز مجازی تا حد زیادی وابسته به چین و و اهداف دولت آن است.

 ارزش اتر هم تحت تاثیر اقدامات چین 15 درصد کاهش یافته و به 2339 دلار رسیده است.

  آخرین کمپین چین علیه ارزهای مجازی پس از آن ایجاد شد که وزارت خزانه داری آمریکا در روز پنجشنبه خواستار وضع قوانین جدیدی شد که طبق آن نقل و انتقال‌های بالای ارز مجازی باید به بخش خدمات درآمد داخلی گزارش شود و همچنین پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا مخاطرات ارزهای مجازی را برای ثبات مالی اعلام کرد.