۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت اتریوم از مرز ۴هزار دلار هم گذشت / سایر رمزارزهای مشهور چند معامله شد؟

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 526875
قیمت اتریوم از مرز ۴هزار دلار هم گذشت / سایر رمزارزهای مشهور چند معامله شد؟

در حالی که قیمت اتریوم در معاملات روز دوشنبه به بیش از 4هزار دلار رسید، ارزش بیت‌کوین نیز به دنبال آن بالا رفت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، ارز دیجیتالی اتریوم روز دوشنبه به رکورد جدیدی دست یافت و از قیمت 4هزار دلار هم فراتر رفت که این موضوع، باعث بالا رفتن ارزش سایر رمزارزها نیز شد.

از طرفی، بیت‌کوین به بالاترین قیمت سه هفته اخیر رسید، در حالی که دوج‌کوین، پس از تجربه سقوط قابل توجه به دنبال سخنان ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در روز یکشنبه، امروز تقریبا به ثبات رسید.

آخرین قیمت اتریوم در بازار بورس Binance به وقت ظهر در آسیا، با 6درصد افزایش، به 4هزار و 119 دلار رسید. بیت‌کوین نیز به قیمت 59هزار و 603دلار صعود کرد و دوج‌کوین نیز در حدود قیمت 0.54دلار ثابت ماند.

در سال جاری، از آنجا که خوش‌بینی از سمت بیت‌کوین به سایر رمزارزها سرازیر شده، این ارز دیجیتالی دو برابر، اتر بیش از پنج برابر و دوج‌کوین بیش از صد برابر شده است.

کریس وستون، رییس تحقیقات در کارگزاری Pepperstone با اشاره به نقدینگی قابل توجه آخر هفته اذعان داشت: "به نظر من، رمزارزها، شاهد مشارکت نهادی بیشتری نسبت به مشارکت مردمی که بازار را دنبال نکرده‌اند، بوده است."

وی در ادامه با اشاره به نقش اتریوم در ظهور معاملات تسهیل شده غیربانکی افزود: "همه به دنبال اتریوم بوده‌اند. این یک سکه شوخی نیست، بلکه در واقع از برخی استفاده‌های کاربردی برخوردار است."

به گفته CoinMarketCap، در حال حاضر، مجموع ارزش رمزارزهای اتریوم در گردش 477میلیارد دلار، بیت‌کوین 1.1تریلیون دلار و دوج کوین 69میلیارد دلار برآورد شده است.

معاملات دوج‌کوین، که به عنوان یک ارز شوخی با نماد سگ راه‌اندازی شد، از آنجا که خرج کردن آن عمدتا غیرممکن بوده و سودهای آن به صورت هیجانی بالا می‌رود، تحلیلگران را نگران کرده است.

ارزش دوج‌کوین در معاملات روز یکشنبه به دنبال سخنان ایلان ماسک در یک برنامه تلویزیونی، یک سوم کاهش یافت، اما پس از انتشار توییت وی مبنی بر پذیرش آن به عنوان وجه پرداختی توسط شرکت موشکی اسپیس ایکس، مورد حمایت قرار گرفت.

5