۰ نفر

همایش‌استرات‍ژی‌های‌سرمایه‌گذاری94 برگزار شد

بزرگترین‌گردهمایی درباره اقتصاد94

۱ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۲۵
کد خبر: 75953
بزرگترین‌گردهمایی درباره اقتصاد94

به گزارش اقتصاد آنلاین، همایش ملی اقتصاد ایران در سال 94 و استرات‍ژی های سرمایه گذاری با هدف شناخت اجمالی از اوضاع اقتصادی ایران و نحوه ی سرمایه گذاری در بخشهای مختلف به همت اقتصاد آنلاین روز چهارشنبه در سالن همایش های بین المللی رازی در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همایش ملی اقتصاد ایران در سال 94 و استرات‍ژی های سرمایه گذاری با هدف شناخت اجمالی از اوضاع اقتصادی ایران و نحوه ی سرمایه گذاری در بخشهای مختلف به همت اقتصاد آنلاین روز چهارشنبه در سالن همایش های بین المللی رازی در برج میلاد برگزار شد. این همایش که با حضور بسیار پرتعداد مخاطبان روبرو شده بود در دو سالن مختلف در همایش های بین المللی رازی در برج میلاد برگزار شد. تخمین ها از شرکت بیش از 500 مخاطب در این همایش حکایت دارد. این همایش چندین پنل داشت. پنل های تخصصی اقتصاد کلان، ارز، بورس و مسکن با حضور اقتصاددان ها و کارشناسان این حوزه ها برگزار شد. در بخش اقتصاد کلان، دکتر علی مدنی زاده،‌ فارغ التحصیل دانشگاه شیکاگو در کنار "دکتر سعید لیلاز" و "صادق الحسینی" از اقتصاددانان حضور داشتند و با تبیین استراتژی های اقتصادی کلی دولت در سال 93 و دستاوردهای اقتصادی کشور در این سال، وضعیت تورمی اقتصاد، راه های خروج از رکود، شاخص های بهبود کسب و کار و سیاست های پولی و بانکی برای حمایت از رونق اقتصادی در سال 93 را تشریح کردند و دورنمایی از اقتصاد کلان ایران در سال 94 و احتمال توافق هسته ای و اثر آن در اقتصاد را ارائه دادند. در پنل تخصصی ارز، "ابوذر نجمی" و "مسعود بیرانوند" از کارشناسان این حوزه با تحلیل روند قیمتی ارز در سال 93، نقش برنامه های بانک مرکزی در کنترل قیمتی ارز و نحوه مدیریت بر عرضه دلار و هم چنین تاثیر مذاکرات هسته ای بر قیمت دلار را بررسی کردند و پیش بینی کلی از روند قیمتی بهای ارز در سال 94 را با مخاطبان در میان گذاشتند.

در نشست تخصصی بورس، "دکتر بهروز خدارحمی"دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری، "علیرضا کدیور" و "دکتر علی اسلامی بیدگلی" از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه، با تحلیل شاخص کل بورس در سال 93، برنامه های دولت برای بازار سرمایه و میزان تاثیر آنها، همین طور تاثیر مناقشات سیاسی و رکود عمیق اقتصادی را بر روند مسیر حرکت شاخص بورس بررسی کردند و با تحلیل شرکت ها و صنایع مختلف بورسی پیش بینی خود را از تحولات بازار سرمایه در سال 94 ارائه کردند. حوزه مسکن نیز با مشارکت "دکتر سعید اسلامی بیدگلی"، "محمدرضا فرهادی پور" و "صادق الحسینی" اجرا شد که با ارائه ی آمار معاملات بخش مسکن، وضعیت ساخت و ساز در کشور، نقش برنامه های مشترک وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی در بخش مسکن روند تحولات مسکن در سال 93 بررسی شد. کارشناسان این بخش پیش بینی های دقیق خود از آینده بازار مسکن را مطرح کردند.

در روزهای آینده خبرهای این همایش بصورتی جزئی تر در سایت اقتصاد آنلاین قرار خواهد گرفت. بزودی گزارش تصویری همایش در اقتصاد آنلاین قرار می گیرد.