۰ نفر

چرا بیمه عمر خوب نیست؟ آشنایی با معایب بیمه عمر

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 700314
چرا بیمه عمر خوب نیست؟ آشنایی با معایب بیمه عمر

بیمه عمر یکی از بیمه نامه های پر فروش در دنیا و اما کم استقبال در کشور ایران می باشد که خرید آن مزایا و معایب مختلفی به دنبال دارد که در این گزارش قصد بررسی برخی از مزایای بیمه عمر را داریم و در مورد این موضوع که چرا بیمه عمر خوب نیست صحبت خواهیم کرد، پس در صورتی که قصد خرید بیمه زندگی را دارید توصیه می شود حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

احتمالا شما با مفهوم بیمه عمر آشنا هستید اما ابتدا به صورت خلاصه این بیمه نامه را معرفی خواهیم کرد. بیمه عمر یک بیمه انفرادی برای اشخاص است که شخص بیمه گذار با خرید این بیمه نامه امکان بهره مندی از پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری بلند مدت را دارد.

چرا بیمه عمر خوب نیست؟

اگر تصمیم به خرید بیمه عمر گرفته باشید، احتمالا شنیده اید که برخی از افراد می گویند که بیمه عمر خوب نیست و نباید این بیمه را تهیه کنید، لذا در ادامه برخی از معایب این بیمه نامه ذکر شده است.

ناتوانی در تمدید مدت بیمه نامه

یکی از مزایای بیمه عمر این است که پس از صدور بیمه نامه شما امکان افزایش مدت قرارداد را نخواهید داشت. همانطور که می دانید بیمه عمر از 5 تا 30 سال قابل صدور می باشد و اگر شما بیمه عمر 15 ساله خریداری کرده باشید و پس از این مدت تمایل به تمدید مدت قرارداد داشته باشید، این امکان را نخواهید داشت.

نامناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

مدت قرارداد بیمه عمر از 5 سال تا 30 سال قابل انتخاب می باشد، اما از جایی که این بیمه نامه یک بیمه بلند مدت است، اگر مدت قرارداد را کوتاه انتخاب کنید، تاثیر منفی در سرمایه گذاری شما خواهد داشت، به همین خاطر بیمه زندگی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت اصلا مناسب نیست.

عدم امکان دریافت وام در سال های اول و دوم

یکی از مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری امکان دریافت وام در طول مدت قرارداد می باشد، اما لازم به ذکر است که در اکثر شرکت های بیمه، شما می توانید از سال دوم از بیمه نامه خود وام بگیرید که این موضوع می تواند یکی از معایب بیمه عمر باشد.

عدم امکان افزایش سقف پوشش های بیمه ای

سقف پرداخت خسارت در پوشش های بیمه ای با توجه به حق بیمه پرداختی شما تعیین خواهد شد و هر ساله با درصدی مشخص افزایش پیدا خواهد کرد، اما اگر شما بخواهید سقف پوشش های بیمه ای را افزایش دهید، نمی توانید این کار را کنید و تنها راه آن ابطال بیمه نامه و صدور یک بیمه نامه جدید می باشد.

احتمال ورشکستگی شرکت های بیمه

از دیگر معایب بیمه عمر احتمال ورشکستگی شرکت بیمه گر می باشد، که این معمولا رخ نمی دهد، اما در صورتی که یکی از شرکت های بیمه ورشکسته شود و توانایی پرداخت سرمایه های بیمه گذاران را نداشته باشد، شرکت بیمه مرکزی موظف به جبران این هزینه ها خواهد بود.

نامناسب برای دریافت مکرر وام

همانطور که می دانید، شما امکان دریافت وام پس از سال دوم بیمه نامه را دارید، اما باید بدانید که یکی از معایب بیمه عمر، کاهش ارزش سرمایه ها در صورت دریافت وام بیش از اندازه می باشد. برخی از افراد با خود فکر می کنند که دریافت وام از این بیمه نامه مشکلی برایشان ایجاد نخواهد کرد اما لازم به توضیح است که دریافت وام به تعداد زیاد می تواند تاثیر منفی در سرمایه گذاری شما داشته باشد.

نامناسب در صورت پرداخت حق بیمه پایین

یکی از معایب اصلی بیمه عمر این است که اگر شما حق بیمه پایینی را پرداخت کنید، سقف پوشش های بیمه ای به همان نسبت پایین و سرمایه گذاری کم سود می باشد، به همین خاطر اگر قصد پرداخت حق بیمه های پایین را دارید، خرید این بیمه به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی شود.

نامناسب در صورت عدم پرداخت به موقع حق بیمه

پس از صدور بیمه نامه شما موظف هستید حق بیمه تعیین شده را به موقع پرداخت نمایید، لذا در صورت عدم پرداخت به موقع حق بیمه، امکان ابطال بیمه نامه یا بی ارزش شدن سرمایه ها وجود دارد.

نامناسب برای سرمایه گذاری در سنین بالا

در سنین بالا به دلیل بالا بودن ریسک بیمه نامه، هزینه های بیمه گری بسیار بیشتر از سنین پایین است و به همین خاطر در این سنین سرمایه گذاری پر سودی را نخواهید داشت، لذا برای خرید بیمه عمر در سنین بالا باید به پوشش های بیمه ای توجه داشته باشید.

مواردی که ذکر شد معایب بیمه عمر و سرمایه گذاری بود، اما این بیمه نامه مزایای بسیار بیشتری دارد که در ادامه برخی از این موارد توضیح داده شده است.

مزایای بیمه عمر

چرا بیمه عمر خوب نیست؟ آشنایی با معایب بیمه عمر

در پاراگراف های قبلی در مورد معایب بیمه زندگی صحبت شد، لذا در ادامه به بررسی برخی از مزایای بیمه عمر پرداخته ایم.

مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت

اگر شما قصد سرمایه گذاری بلند مدت را داشته باشید، بی شک خرید بیمه عمر یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری بلند مدت می باشد. این بیمه در طولانی مدت سود بسیار بالایی داشته علاوه بر این که شما در طول مدت بیمه نامه از پوشش های بیمه ای مختلف با سقف های بالا برخوردار می باشید.

امکان دریافت وام از سبد اندوخته

در صورتی که در طول مدت بیمه نامه مشکل مالی برای شما پیش بیاید، شما امکان این را دارید که مبلغ 90 درصد سرمایه موجود در سبد اندوخته خود را به صورت وام بدون نیاز به ضامن و وثیقه دریافت نمایید.

امکان فسخ زودتر از موعد

شما پس از عقد قرارداد بیمه زندگی می توانید هر زمان که تمایل داشته باشید، بیمه عمر خود را فسخ کنید و تمامی مبالغ موجود در سبد اندوخته را به صورت یکجا دریافت نمایید، لازم به توضیح است که در این بیمه نامه امکان فسخ زودتر از موعد وجود دارد اما امکان تمدید مدت بیمه نامه وجود ندارد.

مناسب برای سنین پایین

هرچه سن بیمه شده کمتر باشد، ریسک بیمه گری نیز کمتر بوده و به همین خاطر سرمایه گذاری شخص پر سودتر خواهد بود، به همین خاطر است که بیمه عمر یکی از بهترین روش های تامین آتیه فرزندان می باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با تمامی فواید و مزایای بیمه زندگی 

خرید بیمه زندگی

چرا بیمه عمر خوب نیست؟ آشنایی با معایب بیمه عمر

در این صفحه به طور کامل در مورد معایب و مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری توضیح داده شد، لذا در صورتی که تمایل به خرید این بیمه نامه یا کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید در گوگل جستجو کنید یا از مشاورین شرکت های بیمه کمک بگیرید، برای دریافت مشاوره رایگان می توصیه می کنیم وارد صفحه مشاوره بیمه عمر شوید و درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان با شما تماس حاصل فرمایید. همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، مزایای بیمه عمر بیش از معایب آن است و به همین دلیل خرید بیمه زندگی برای تمامی افراد با شرایط مختلف توصیه می شود.

منبع محتوا: بیمه ما

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.