۰ نفر

کسب سود از دیفای؛ روش نوین سرمایه گذاری دیجیتال

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 681943
کسب سود از دیفای؛ روش نوین سرمایه گذاری دیجیتال

بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای کسب درآمد از دنیای ارزهای دیجیتال فقط باید معامله‌گری یا سرمایه‌گذاری کنند.

 به نظر شما آیا روش‌های دیگری هم برای درآمدزایی از ارز دیجیتال وجود دارد؟ اگر این سوال را از ما بپرسید، باید بگوییم: بله! دنیای ارزهای دیجیتال آنقدر گسترده شده که انواع فرصت‌های کسب سود را برای همه به وجود آورده است. دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز یکی از جذاب‌ترین فرصت‌های درآمدزایی در این بازار جدید است. در این مقاله قرار است به توضیح روش‌های کسب سود از دیفای بپردازیم. اگر شما هم به روش‌های نوین سرمایه‌گذاری علاقه دارید، پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.

1.سهام‌گذاری (Staking)؛ کسب درآمد از دیفای با ساخت بلاک

اگر یک دوره آموزش ارز دیجیتال گذرانده باشید، حتما با مفاهیم کلیدی و مهمی مانند اثبات سهام و اجماع آشنایی دارید. بعضی از شبکه‌های بلاک‌چینی با الگوریتم اثبات سهام تراکنش‌ها را اعتبارسنجی می‌کنند. شما می‌توانید با سهام‌گذاری یا استیکینگ به ساخت بلوک‌ها و اعتبارسنجی تراکنش‌ها کمک کرده و در ازای آن پول دریافت کنید.

در این روش سرمایه‌گذاری هرچقدر کوین‌های بیشتری را استیک کرده باشید، پاداش بیشتری هم خواهید گرفت. کسب سود از دیفای با سهام‌گذاری ریسک پایینی دارد و امنیت دارایی‌های شما حفظ می‌شود. اگر می‌خواهید با این روش به کسب درآمد بپردازید، حتما آموزش ارز دیجیتال را جدی بگیرید تا با آگاهی کافی وارد این دنیای جدید شوید و از خطراتش در امان باشید.

خطرات سهام‌گذاری یا استیکینگ ارز دیجیتال

توجه کنید که استیک کردن ارزهای دیجیتال همواره با سود همراه نیست. اصلا هیچ‌کدام از روش‌های سرمایه‌گذاری سود خالص به شما نمی‌دهند. ازهمین‌رو آشنایی با خطرات و معایب استیکینگ قبل از انجام هر کاری ضروری است. از جمله معایب این روش سرمایه‌گذاری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ضرر ناشی از نوسان‌های قیمتی
  • قفل کردن دارایی‌ها به مدت طولانی
  • انتظارهای طولانی برای دریافت پاداش

باتوجه‌به چنین مشکلاتی توصیه می‌کنیم با تحلیل فاندامنتال و تکنیکال حتما یک ارز دیجیتال مناسب را برای این کار در نظر بگیرید.

کسب سود از دیفای؛ روش نوین سرمایه گذاری دیجیتال

2.کشت سود و برداشت ارز دیجیتال با دیفای

کشت سود یا Yield Farming یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد از دیفای است. در این روش شما ارزهای دیجیتال خود را وارد استخر نقدینگی می‌کنید و در ازای آن درآمد غیرفعال به دست می‌آورید. این کار دقیقا مانند واریز پول به حساب‌های بانکی است که در آن بانک از پول شما برای وام دادن یا سایر کارهای اقتصادی استفاده کرده و بخشی از درآمد را به‌صورت سود درصدی به شما می‌دهد.

کشت سود را می‌توانیم پایه و اساس پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای بدانیم. در این روش شما دارایی‌های دیجیتالتان را مطابق با یک قرارداد هوشمند در استخر قفل می‌کنید تا در دسترس سایر کاربران قرار گیرد؛ سپس سود درصدی دریافت می‌کنید. به‌این‌ترتیب، ضمن حفظ ارزهای دیجیتال بر اساس قرارداد خود، سود مشخصی به دست خواهید آورد.

پروژه‌های دیفای تنها راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال نیست؛ بلکه امروزه با بازی کردن هم می‌توانید به درآمد برسید. اگر به کسب درآمد از بازی علاقه دارید، به‌دنبال پاسخ سوال اکسی اینفینیتی چیست بروید تا در عین سرگرمی، پول به دست آورید.

کشت سود همیشه سودآور نیست!

کشت سود برخلاف نامش همیشه برایتان سود و درآمد بیشتر به همراه ندارد. از جمله معایب کشت سود یا یلد فارمینگ عبارت‌اند از:

  • ریسک لیکویید شدن دارایی‌ها
  • خطرات مرتبط با قراردادهای هوشمند
  • زیان‌های غیردائمی

اگر توان تحمل این ریسک‌ها را ندارید، حتما از سایر روش‌های معامله‌گری و سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

کسب سود از دیفای؛ روش نوین سرمایه گذاری دیجیتال

3.استخراج نقدینگی؛ دریافت پاداش برای کمک به کار صرافی‌های غیرمتمرکز

فرایند معامله ارزهای دیجیتال در صرافی‌های غیرمتمرکز بدون هیچ‌گونه‌ای واسطه بین خریدار و فروشنده انجام می‌شود. چنین صرافی‌هایی بر اساس دیفای یا همان امور مالی غیرمتمرکز کار می‌کنند که استخراج نقدینگی به‌معنای عرضه نقدینگی به صرافی‌های غیرمتمرکز و دریافت پاداش مهم‌ترین بخش آن است. عملکرد صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX بر بازارسازهای خودکار متکی است. این بازارسازها در واقع قراردادهای هوشمندی هستند که با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی، معاملات ارزهای دیجیتال را راحت‌تر می‌کنند.

هیچ نهاد واسطه‌ای در صرافی‌های ارز دیجیتال وجود ندارد؛ به همین خاطر نقدینگی آن توسط کاربران تامین می‌شود. درواقع کاربران که تامین‌کنندگان نقدینگی هستند، ارزهای دیجیتالشان را در قالب جفت‌ارز به استخر نقدینگی واریز می‌کنند. استخر نیز در مقابل توکن‌هایی به نام توکن تامین‌کننده نقدینگی به آن‌ها عرضه می‌کند.

کاربران در پایان با استفاده از این توکن‌ها می‌توانند وجوه نقدشان را برداشت کنند. کسانی که می‌دانند ایردراپ چیست و چگونه می‌توانند ارز دیجیتال رایگان به دست آورند، همواره یک گام از سایر افراد جلوترند. با مطالعه مقاله لینک‌شده خواهید فهمید که راه‌های متعددی برای به دست آوردن ارز دیجیتال وجود دارد.

مراقبت کلاهبرداران ارزهای دیجیتال باشید!

بعضی از صرافی‌های غیرمتمرکز و پروژه‌های دیفای صرفا به‌خاطر کلاهبرداری به وجود آمده‌اند و هیچ پشتوانه‌ای ندارند. ازهمین‌رو استخراج نقدینگی بدون بررسی کافی مشکلات زیر را به همراه خواهد داشت:

  • امکان کلاهبرداری از سوی صرافی یا پروژه‌ها
  • زیان غیردائمی
  • خطرات مرتبط با قراردادهای هوشمند

بررسی کافی و اعتماد نکردن به هر صرافی و پروژه‌ای کار هر معامله‌گر و سرمایه‌گذار عاقل و بافکر است. به هیچ وجه بدون تحلیل اصولی وارد عمل نشوید.

داجکس؛ مرجع معتبر برای یادگیری انواع روش‌های کسب درآمد از کریپتو

در این مقاله به بررسی دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) و روش‌های کسب سود از دیفای پرداختیم. حالا شما سه روش مهم و جدید برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و درآمدزایی را به‌خوبی یاد گرفته‌اید. البته توجه کنید که هرگونه فعالیتی در دنیای ارزهای دیجیتال مستلزم تسلط کافی بر مهارت‌های تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و آشنایی کامل با اصطلاحات ارزهای دیجیتال است.

تیم متخصص داجکس برای راحتی کار شما در مسیر آموزش ارزهای دیجیتال بعد از چندین سال تجربه و کسب سود از انواع بازارهای مالی، اقدام به تهیه دوره‌های آموزشی کرده است. در دوره‌های آموزش مقدماتی، پیشرفته و خصوصی ارز دیجیتال داجکس می‌توانید سال‌ها تجربه و دانش در زمینه معامله‌گری و انواع روش‌های سرمایه‌گذاری را فقط در چند ماه به‌خوبی یاد بگیرید. سپس با تمرین و تکرار به یک معامله‌گر و فعال حرفه‌ای در دنیای کریپتوکارنسی‌ها تبدیل شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت داجکس به آدرس dogex.ae مراجعه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.