۰ نفر

مشخصات ترانس مایکروفر _ هرمس پارت

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 677750
مشخصات ترانس مایکروفر _ هرمس پارت

ترانس، در وسایل برقی که نیاز به تغییر ولتاژ دارند استفاده می‌شود.

 این قطعه بسته به نیاز دستگاه در مدل های افزاینده یا کاهنده وجود دارد. اما با توجه به این که مگنترون یا لامپ اشعه مایکروفر به ولتاژی بالای دو هزار ولت برای آغاز به کار نیاز دارد، ترانس مایکروفر از مدل ترانس افزاینده است. ترانس یک قطعه ثابت است هیچ قسمت متحرکی در آن وجود ندارد. این قطعه، در شکل ساده اش، از دو سیم پیچ یا بیش تر تشکیل شده است. آرایش، شامل سیم های عایق دار است که بر روی یک هسته ی فلزی قرار گرفته‌اند. دو سیم پیچ را سیم پیچ اولیه و ثانویه می‌نامیم. هنگامی که ولتاژ به سیم پیچ اولیه دستگاه وارد می‌شود، در هسته آهنی خاصیت مغناطیسی ایجاد می‌کند و سپس یک ولتاژ در سیم پیچ ثانویه ایجاد می‌شود. به دلیل اختلاف ولتاژی که ترانس مایکروفر ایجاد می‌کنند، برق در دستگاه مایکروفر بسیار خطرناکتر و قوی تر از برق شهری است. به همین دلیل اگر نیاز به تعویض ترانس مایکروفر خود داشتید، باید از تکنسین متخصص دستگاه کمک بگیرید. همین طور، برای خرید ترانس مایکروفر در توان های مختلف می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی هرمس پارت اقدام نمایید.

مایکروفر _ هرمس پارت

قیمت ترانس مایکروفر

برای پیدا کردن قیمت ترانس مایکروفر یا سایر قطعات دستگاه خود، لازم نیست به نقاط دور و نزدیک شهر بروید تا بتوانید قطعات مورد نیاز را از مغازه های متفرقه خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی هرمس پارت، با حدف افراد واسطه، توانسته است تا خود را به عنوان بهترین مرجع قیمتی خرید قطعات یدک فابریک لوازم منزل از جمله ترانس مایکروفر، معرفی کند. با خرید از این سایت اینترنتی فروش قطعات لوازم منزل هرمس پارت، علاوه بر خرید با بهترین قیمت، خیال خود را از بابت کیفیت قطعه دستگاه و ضمانت اصالت کالا، مطمئن کنید. در صورت نیاز به توضیحات بیش‌تر می‌توانید با شماره‌های -021 یا 22227378-021 تماس بگیرید.

ولتاژهای مختلف ترانس مایکروفر

ترانس مایکروفر در سایت هرمس پارت در ولتاژهای مختلفی از جمله 800، 1000 و 1200 وات موجود هستند. در خصوص ولتاژ یک ترانس این نکته حائز اهمیت است که ترانس می‌تواند در ولتاژی پایین تر از ولتاژ عادی کار کند. اما به هیچ وجه نباید در ولتاژ بالاتر قرار بگیرد مگر در معدود موارد که از یک لغزاننده در کنار آن استفاده می‌شود. ترانس زمانی که پایین تر از ولتاژ مجاز کار می کنید، ظرفیت KVA(کیلو ولت آمپر) نیز به همین شکل کاهش پیدا می‌کند. برای مثال اگر ترانس مایکروفر اولیه 800 ولتی و ثانویه 400 ولتی با ولتاژ 400 ولت کار کند، ولتاژ ثانویه نیز به همان نسبت به 200 ولت کاهش می‌یابد. اگر ترانس در اصل به میزان 10 KVA باشد، میزان کاهش آن، 5 KVA، یا به نسبت مستقیم به ولتاژ اعمال شده خواهد بود.

چگونه ظرفیت ترانس مایکروفر مشخص می‌شود؟

اگر قصد دارید ترانس مایکروفر خریداری کنید، کافیست ترانسی را که ولتاژ مشابه با ترانس شما دارد را خریداری کنید. اما اگر برای شما سوال شد که ظرفیت ترانس مایکروفر چگونه محاسبه می‌شود، باید بدانید که برای این کار ظرفیت  مورد نیاز در ولت-آمپر را مشخص می کنند. این کار با ضرب جریان بار (آمپر) در ولتاژ بار (ولت) برای تک فاز انجام می شود. برای مثال اگر بار، 40 آمپر باشد (مثل یک موتور) و ولتاژ ثانویه 240 ولت باشد، بنابراین 240×40 برابر با 9600VA یا ترانس  10KVA، (10 هزار ولت-آمپر) مورد نیاز است. برای انتخاب ترانس باید قطعه ای را که بزرگتر از بار واقعی باشد، انتخاب کنید. این کار برای ایمنی انجام می شود و به قطعه اجازه انبساط می‌دهد.

مایکروفر _ هرمس پارت

ایراداتی که به دلیل خرابی ترانس مایکروفر رخ می‌دهد

اگر ترانس مایکروفر شما خراب شود، احتمالا شاهد روشن نشدن دستگاه خواهیم بود. این ایراد معمولا در مایکروفرهای اینورتر اتفاق می‌افتد. اما اگر از مایکروفرهای غیر اینورتر استفاده می‌کنید، شاهد روشن شدن دستگاه و گرم نشدن غذا خواهیم بود. به این دلیل که مگنترون به دلیل کم بودن ولتاژ برق شروع به کار نمی کند و دستگاه قادر نیست تا مواد خوراکی را گرم نموده یا برنامه‌های پخت را اجرا نماید. اگر سر و صدای غیر طبیعی یا بوی دود و سوختگی از دستگاه متوجه شدید، احتمالا ایرادی در ترانس مایکروفر شما وجود دارد. هر چند تشخیص و تعمیر این قطعه باید توسط تکنسین متخصص دستگاه انجام بگیرد. اگر نیاز به خرید ترانس مایکروفر داشتید، پس از تست این قطعه، ترانس مایکروفر جدیدی را از طریق همین سایت، تهیه نمایید. در ادامه در خصوص نحوه صحیح تست ترانس مایکروفر نکاتی را می‌خوانیم.

تست سلامت ترانس مایکروفر

برای بررسی ترانس مایکروفر باید مراحل زیر طی شود. همان طور که پیش از این تاکید کردیم، بررسی قطعات مایکروفر به دلیل ولتاژ بالایی که در این دستگاهها وجود دارد، بسیار خطرناک است و باید توسط فرد متخصص انجام شود. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  • پیش از هر چیز باید دستگاه را از برق بکشید.
  • سپس نوبت به باز کردن پیچ‌های اتصال دهنده کاور به بدنه مایکروفر می‌رسد.
  • د شارژ کردن یا تخلیه الکتریکی خازن که در بخش پشتی مایکروفر قرار دارد، مرحله بعد کاراشت.
  •  در این مرحله با مولتی متر مطمئن شوید که جریانی در مایکروفر وجود ندارد تا کار را برای بررسی ترانس مایکروفر آغاز کنیم.
  • برای بررسی ترانس مایکروفر ابتدا به وسیله مولتی متر مقاومت پایه های خروجی با زمین را چک می کنیم. نمایشگر باید عددی مابین 50 تا 70 اهم را مشخص کند. تلورانس بیش از این اعداد نشان دهنده خرابی قطعه است. مقاومت ورودی برق باید عددی نزدیک صفر را نشان دهد.
  • با استفاده از مولتی متر مقاومت ترمینال های ورودی نسبت به زمین را چک کنید. این مقدار باید بی نهایت باشد. مشخص شدن مقاومت به صورت عددی گویای اتصال کوتاه است.
  • در مرحله بعد در این مرحله مقاومت سیم های ورودی (برق شهری) به ترانس ولتاژ بالا مایکروفر نسبت به هم بررسی کنید که باید عددی کمتر از 1 اهم را نمایش دهد. مقاومت نسبت به زمین باید بی نهایت باشد.
  • در صورت ایراد در این قسمت باید برای خرید ترانس مایکروفر با ولتاژ بالا اقدام نمایید.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا در خصوص خرید ترانس مایکروفر نکات دقیق‌تری را بیان کنیم.

مایکروفر _ هرمس پارت

خرید ترانس مایکروفر

برای خرید ترانس مایکروفر فابریک یدک دستگاه خود از طریق همین صفحه، این قطعه را به سبد خرید خود اضافه کنید. علاوه بر کیفیت بالای قطعات در هرمس پارت، امکان ارسال فوری و سریع به نقاط مختلف کشور و خرید قطعات در تعداد بالا برای تعمیرکاران گرامی که از مزایای دیگر خرید از این سایت هستند. برای پرسیدن سوالات خود در خصوص خرید ترانس مایکروفر، می توانید از طریق تماس با شماره های 22111159-021 یا 22227378-021 ، در تمام ایام هفته، سوالات خود را از کارشناسان هرمس پارت بپرسید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.