۰ نفر

معرفی انواع کاغذ دیواری برای اتاق و پذیرایی _ دکورآفیس

۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبر: 655862
معرفی انواع کاغذ دیواری برای اتاق و پذیرایی _ دکورآفیس

کاغذ دیواری (Wallpaper) برای فضاهای داخلی بدون رطوبت کاربرد دارد. در واقع این پوشش از جنبه های اصلی طراحی یک فضای داخلی به شمار می آید. از این رو اغلب طراحان دکوراسیون داخلی، این پوشش را برای دیوار انتخاب می کنند. رول های آن با ابعاد متنوعی در دسترس هستند.

برای نصب آن روی دیوار نیز به چسب مخصوص نیاز است. انواع آن به صورت ساده، بافته شده و یا با الگوی گرافیکی در دسترس است. چاپ روی آن ممکن است بر حسب نوع شرکت، به شیوه های متنوعی انجام شود. چاپ های سطحی، حکاکی، دیجیتالی و سیلک از نمونه های معروف در این زمینه هستند.

تنوع رنگ و نقوش این پوشش تزیینی دیوار بسیار زیاد است. به گونه ای که در هر آلبوم کاغذ دیواری ، می توانیم انواع متنوعی از آن را مشاهده کنیم. گاهی یک طرح مشخص به رنگ های متنوعی عرضه می شود. این موضوع برای تعدد سلیقه طراحان در نظر گرفته شده است. از این رو اغلب می توانیم با توجه به نوع رنگ آمیزی فضا، پوشش با طرح و نقش مورد نظر را خریداری کنیم. معمولا برای ساخت این پوشش از الیاف، فیبر سلولوزی، الیاف نساجی، پارچه ای و یا وینیل های سخت و جامد استفاده می شود.

معرفی انواع کاغذ دیواری برای اتاق و پذیرایی _ دکورآفیس

کاربرد کاغذ دیواری از گذشته تا به امروز

همانطور که می دانید کاغذ دیواری به عنوان پوششی تزیینی برای دیوار، برای اولین بار در چین باستان استفاده شده است. با توجه به اینکه در این منطقه کاغذ اختراع شده است، بنابراین اولین بار نیز در چین، کاغذ ها با چسب به دیوار چسبانده شدند. اما بعدها راز تولید این پوشش به عرب ها منتقل شد. سپس این دانش به اروپا راه یافت. بعد از آن بود که اشراف اروپایی، از این پوشش در ابعاد وسیع در منازل خود استفاده کردند.

میزان فروش کاغذ دیواری نشان می دهد که هنوز هم این پوشش برای منازل امروزی به کار می رود. یکی از کشورهای پیش رو در زمینه تولید این پوشش تزیینی، انگلستان است. شاید بتوان گفت که بهترین کیفیت نیز توسط شرکت های اروپایی در این حوزه ارائه می شود. برای پوشش اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و ... در منازل مسکونی، اغلب از طرح های مختلف استفاده می شود. امروزه از نوع ضد آب برای پوشش دیوار بیشتر استفاده می شود. این موضوع می تواند روی میزان دوام و پایداری آن موثر باشد.

خرید کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب یکی از پرفروش ترین پوشش ها محسوب می شود. زیرا این پوشش دوام بسیار بالایی دارد. معمولا برای ساخت آن از موادی مانند پی وی سی استفاده می شود. در نتیجه مقاومت بسیار بالایی در برابر شستشو و تماس با آب دارد. به این معنی که در صورت که دچار آلودگی و یا لکه شود، امکان تمیز کردن آن با دستمال مرطوب وجود دارد. همین امر سبب می شود که دیگر نیازی به تعویض یا ترمیم آن وجود نداشته باشد. در نتیجه سال های طولانی تری عمر خواهد کرد. برای خرید این پوشش می توان از آلبوم های متنوع از برند های خارجی و داخلی دیدن کرد. این آلبوم ها طرح های متنوعی را برای فضاهای مختلف ارائه می دهند. هر کدام از نقوش برای فضای خاصی کاربرد دارند.

یکی از روش های خرید کاغذ دیواری، مراجعه به سایت است. در سایت دکور آفیس می توانید مجموعه ای وسیع و متنوع از طرح های مدرن و کلاسیک را مشاهده کنید. تنوع نقش و طرح به گونه ای است که هر مخاطب می تواند بر اساس سلیقه ی خود، طرح مورد نظر را خریداری کند. در نتیجه مخاطب دسترسی بیشتری به طرح های گوناگون دارد. همین امر می تواند در طراحی یک فضای متفاوت موثر باشد. از این رو بهتر است که برای پوشش دیوار حتما بخشی از آن را با استفاده از این پوشش، طراحی کنیم.

معرفی انواع کاغذ دیواری برای اتاق و پذیرایی _ دکورآفیس

آیا کاغذ دیواری ساده برای فضای نشیمن مناسب است؟

همانطور که می دانید امروزه بخش اعظمی از پوشش دیوار با استفاده از رنگ است. اما رنگ آمیزی می تواند در صورت یک رنگ بودن، یکنواخت به نظر برسد. از این رو برخی از طراحان برای جلوگیری از یکنواختی از کاغذ دیواری اتاق استفاده می کنند. این پوشش اغلب طرح دار انتخاب می شود. اما در حال حاضر نمونه های ساده و بدون نقش نیز بسیار کاربرد دارند. برای یک فضا مانند اتاق نشیمن، می توان از انواع طرح های ساده و طرح دار استفاده کرد. معمولا پوشش های ساده دارای بافت هستند. گاهی برای تنوع نیز از رنگ های ملایم برای چاپ روی آن ها استفاده می شود.

در صورتی که کل دیوار رنگ آمیزی شده باشد، می توان بخشی از آن را با پوشش دیگر تزیین کرد. انتخاب پوشش مناسب برای دیوار می تواند بر اساس نوع طراحی فضا صورت بگیرد. گاهی تنها یک دیوار کم عرض برای این کار انتخاب می شود. در این صورت بهتر است رنگ و طرح  آن با نوع رنگ دیوار متفاوت باشد. در این صورت است که طراحی فضا دیگر یکنواخت نخواهد بود. به همین دلیل اغلب طراحان از یک پوشش خاص در بخش هایی از یک فضا به میزان کم استفاده می کنند.

معرفی انواع کاغذ دیواری برای اتاق و پذیرایی _ دکورآفیس

بهترین پوشش برای دیوار منازل مسکونی چیست؟

با توجه به طرح های متنوعی که برای طراحی فضاهای مختلف وجود دارد، می توان از پوشش مناسب برای دیوار استفاده کرد. شاید بتوان گفت که کاغذ دیواری انتخاب مناسبی برای پوشش بخش های متنوعی از دیوار است. این امر کاملا سلیقه ای است و طراح می تواند برای بخش های مختلف از طرح و رنگ متنوعی استفاده کند. نوع پوشش می تواند ویژگی های بصری فضا را تغییر دهد. مثلا جنس و متریال چوب به فضا گرمی و صمیمیت می بخشد. بنابراین در صورتی که از دیوار پوش چوبی استفاده شود، این حس به مخاطب منتقل خواهد شد. در منازل مسکونی می توان از پوشش های ساده تری استفاده کرد. پوشش با طرح چاپ شده انتخاب مناسبی برای این نوع کاربری است.

فضای پشت تلویزیون، میز ناهارخوری و ... همگی می توانند برای نصب کاغذ دیواری گزینه مناسبی باشند. انتخاب رنگ و طرح نیز با توجه به نوع طراحی فضا صورت می گیرد. به این معنی که باید با رنگ آمیزی فضا نیز هماهنگ باشد. در غیر این صورت یک فضا نامتعادل و بی نظم ایجاد خواهد شد که فاقد هر گونه زیبایی است.

خرید کاغذ دیواری از سایت

همانطور که گفته شد سایت دکور آفیس، مجموعه ای از آلبوم های کاغذ دیواری اتاق با طرح های ساده و متنوع را ارائه کرده است. این طرح ها همگی برای فضاهای امروزی طراحی شده اند. ممکن است در یک آلبوم، از طرح های کلاسیک و سنتی مانند داماسک نیز استفاده شود. اما اغلب آلبوم ها متنوع طراحی می شوند. از این رو برای پوشش دیوار فضا ها با سبک های مختلف قابل استفاده هستند. طرح های ابر و بادی و طرح سنگ و آجر از پوشش های پرفروش سایت محسوب می شوند. استفاده از نقوش گیاهی روی این پوشش نیز از دیرباز تا کنون مورد استقبال طراحان قرار گرفته است.

برای خرید آنلاین از سایت بهتر است به بخش فروشگاه مراجعه کنید. در این بخش انواع برند های مختلف با طرح های متنوع قرار داده شده اند. این طرح ها همگی با توجه به نوع سلیقه های مختلف، در این مجموعه قرار گرفته اند. خرید اینترنتی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. مثلا شما می توانید طرح را بدون مراجعه به محل خریداری کنید. در این صورت در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می شود.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.