۰ نفر

جزئیات مشارکت جدید نفتی ایران-چین

پای چینی‌ها به پتروشیمی هم باز شد

۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۵۴
کد خبر: 64572

معاون وزیر نفت با اشاره به وجود ۶۷ طرح نیمه کاره پتروشیمی در کشور جزئیات توافق جدید نفتی ایران و چین برای توسعه پتروشیمی‌ها را تشریح کرد و گفت: چینی‌ها فاینانس ۲۰ طرح پتروشیمی ایران را تامین می‌کنند.

عباس شعری مقدم با بیان اینکه هم اکنون ٦٧ طرح در صنعت پتروشیمی برای اجرا وجود دارد گفت: از این تعداد ٢٠ طرح پتروشیمی با استفاده از خط اعتباری چین و ١٨ طرح و پروژه پتروشیمی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی راه اندازی خواهند شد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه ٩ طرح پتروشیمیایی هم برای تامین فاینانس از طریق سایر منابع اعلام شده‌اند، اظهار داشت: ٢٠ طرح دیگر پتروشیمی هم در ردیف طرح های متقاضی استفاده از صندوق توسعه ملی قرار دارند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری‌های جدید و حمایت و مشارکت بانک‌ها راهگشای توسعه صنعت پتروشیمی است، اظهار داشت: سرمایه گذاران در صورت وجود فرمول مشخص برای تعین نرخ خوراک به صورت بلندمدت و نیز تامین پایدار خوراک با اطمینان بیشتری در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران حضور خواهند یافت.

این مقام مسئول افزود: صنعت پتروشیمی صنعتی پیشرو و رو به رشد است و اگر سرمایه گذاری های جدید در این صنعت محقق شود، می توان جهشی بزرگ را رقم زد که پیامد آن افزایش ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی خواهد بود.

وی ادامه داد: ارائه نرخ یکساله برای خوراک جوابگوی سرمایه گذاران نیست و نمی توان انتظار داشت که سرمایه های جدید در این صنعت جذب شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، شعری مقدم با بیان اینکه باید همگی تلاش کنیم تا به صنعت پتروشیمی بیش از پیش رونق دهیم تا در مسیر رشد اقتصادی کشور با شتاب بیشتری حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: بدون تردید پتروشیمی از ارکان توسعه اقتصادی به شمار می رود.