۰ نفر

پیرترین فرد جهان در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت + عکس

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 631208
پیرترین فرد جهان در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت + عکس

کین تاناکا، پیرترین فرد جهان پس از غلبه بر سرطان و گذران عمر خود با خوردن شیرینی و نوشیدن نوشابه در ۱۱۹ سالگی در یک خانه سالمندان در ژاپن درگذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس توییتی که خانواده تاناکا منتشر کرد این زن که بیش از یک قرن زندگی کرد مکررا در بیمارستان بستری و مرخص شده بود. اما این موضوع باعث نشد که این مادربزرگِ آبنبات‌دوست اوایل امسال به سن قابل توجه ۱۱۹ سالگی نرسد. تاناکا پیش از مرگش در توییتی که توسط خانواده‌اش منتشر شد گفت: «من با حمایت بسیاری از مردم توانستم تا اینجا پیش بیایم. امیدوارم شما همچنان به شادی ادامه دهید و پرانرژی و شاداب باشید.»

مسن‌ترین فرد جهان در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت

تاناکا در ۲ ژانویه ۱۹۰۳ -همان سالی که برادران رایت برای اولین بار پرواز کردند- در فوکوئوکا در جنوب ژاپن متولد شد. او که هفتمین فرزند خانواده‌اش بود، نارس به دنیا آمد و از شیر زنانی غیر از مادرش تغذیه کرد.

مسن‌ترین فرد جهان در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت

او در یک خانه سالمندان در شهر محل تولدش زندگی می‌کرد و از علاقه‌مندان به بازی‌های رومیزی و شیفته ریاضیات بود و آنقدر در بازی‌ها متخصص شده بود که اغلب کارکنان خانه سالمندان را شکست می‌داد. تاناکا به عنوان یکی از حاملان مشعل بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتخاب شده بود اما به خاطر همه‌گیری کووید-۱۹ مجبور به کناره‌گیری شد.

این پیرزن ۱۱۹ ساله به خاطر علاقه‌اش به خوراکی‌های شیرین معروف بود. روزی که تاناکا مدرک رکورد خود را از گینس دریافت کرد، یک جعبه شکلات به او هدیه دادند که بلافاصله کاغذش را پاره و شروع به خوردن شکلات‌ها کرد. این مادربزرگ خوش‌گذران حتی در روزهای پایانی زندگی‌اش همچنان شکلات می‌خورد و نوشابه می‌نوشید. در جولای ۲۰۱۸ تاناکا به عنوان مسن‌ترین فرد جهان رکورد خود را در گینس ثبت کرد، روزی که به گفته خودش از شادترین لحظات زندگی‌اش بود.

در طول جنگ جهانی دوم او به همراه همسرش هیدئو در یک فروشگاه کیک برنج کار می‌کرد و پس از مرگ هیدئو و پسرش در طول جنگ، او تا زمان بازنشستگی در ۶۳ سالگی در همان فروشگاه مشغول بود.

مسن‌ترین فرد جهان در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت

تاناکا در ۱۰۳ سالگی به سرطان روده بزرگ مبتلا شد اما زنده ماند. وقتی به ۱۰۷ سالگی رسید پسرش کتابی درباره او نوشت و در آن به زندگی و طول عمر او پرداخت. برنامه روزانه او شامل بیدار شدن در ساعت ۶ صبح و گذراندن بعدازظهرهایش به مطالعه ریاضی و تمرین خوشنویسی بود. او در طول روز سه فنجان قهوره می‌نوشید و مقدار زیادی نوشابه گازدار مصرف می‌کرد.

پس از مرگ کین تاناکا حالا راهبه فرانسوی، خواهر آندره که با نام لوسیل راندون نیز شناخته می‌شود با ۱۱۸ سال سن مسن‌ترین فرد زنده جهان است. خواهر آندره در ۱۱ فوریه سال ۱۹۰۴ به دنیا آمد و علی‌رغم آنکه در سال ۲۰۲۱ به کرونا مبتلا شد اکنون به ۱۱۸ سالگی رسیده است. این راهبه که نابیناست و از ویلچر استفاده می‌کند پیش از مرگ تاناکا هم مسن‌ترین فرد در اروپا محسوب می‌شد.

مسن‌ترین فرد جهان در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت

پیرترین فردی که توسط گینس ثبت شده، ژان لوئیز کلمان، زن فرانسوی بود که در سال ۱۹۹۷ با ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز سن درگذشت.

بر اساس آمارها ژاپن با حدود ۲۸ درصد جمعیت ۶۵ سال به بالا بیشترین جمعیت سالمند جهان را دارد. در سال ۲۰۱۷ تعداد ساکنان ۹۰ سال به بالا در ژاپن به مرز دو میلیون نفر رسید.