۰ نفر

عوامل موفقیت کاشت مو: سن، جنسیت، مراقبت

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵
کد خبر: 618425
عوامل موفقیت کاشت مو: سن، جنسیت، مراقبت

بیماران معمولاً در مورد نرخ موفقیت عمل کاشت مو سؤال می‌پرسند. از آن جایی که کاشت مو از نظر روحی و مالی تأثیر زیادی بر زندگی فرد خواهد گذاشت، نرخ موفقیت آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. اگر قصد رهایی از طاسی را داشته و می‌خواهید عمل کاشت مو را انجام دهید، حتماً به یک متخصص مجرب و قابل اعتماد و یک کلینیک پیشرفته برای این کار مراجعه کنید.

بیماران معمولاً در مورد نرخ موفقیت عمل کاشت مو سؤال می‌پرسند. از آن جایی که کاشت مو از نظر روحی و مالی تأثیر زیادی بر زندگی فرد خواهد گذاشت، نرخ موفقیت آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. اگر قصد رهایی از طاسی را داشته و می‌خواهید عمل کاشت مو را انجام دهید، حتماً به یک متخصص مجرب و قابل اعتماد و یک کلینیک پیشرفته برای این کار مراجعه کنید.

میزان موفقیت کاشت مو معمولاً با ظاهر فرد پس از رشد کامل موها ارزیابی می‌شود.

پیوند مو یا کاشت مو یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با ریزش مو و طاسی است. با پیشرفت تکنولوژی، تکنیک‌های مورد استفاده برای این عمل بهبود یافته و نتایج بهتری را نسبت به گزینه‌های قبلی به دنبال داشته‌اند. در این مقاله به اقدامات لازم برای داشتن یک عمل موفق اشاره خواهیم کرد.

کاشت مو چیست؟

عمل کاشت مو یک روش جراحی است که در طی آن موهای فرد از نواحی پرپشت به نواحی کم پشت و دچار طاسی منتقل می‌شوند. این روش که به آن پیوند مو یا ترمیم مو نیز گفته می‌شود معمولاً برای افرادی که از روش‌های دیگر پاسخی نگرفته‌اند به کار می‌رود.

این عمل توسط متخصص پوست و مو و یا جراح پلاستیک انجام می‌شود.

بهترین افراد برای انجام عمل کاشت مو

افراد زیر کاندیدهای مناسبی برای عمل کاشت مو خواهند بود:

  • وضعیت سلامت عمومی مناسب
  • داشتن انتظارات واقع گرایانه در مورد نتایج عمل
  • وجود نواحی پرپشت مو بر روی سر

عوامل مهم برای کاشت مو

اقدامات زیر به منظور افزایش نرخ موفقیت کاشت مو ضروری خواهند بود:

انتخاب پزشک خوب

کاشت مو

بدون شک مهم‌ترین عامل برای انجام هر اقدام درمانی، وجود پزشک مجرب خواهد بود. میزان تجربه‌ی پزشک چه برای عمل کاشت ابرو و چه برای دیگر انواع کاشت مو نقش بسیار مهمی در تعیین نرخ موفقیت عمل خواهد داشت.

در صورتی که از طریق دوستان و آشنایان، پزشک حاذقی به شما معرفی نشده است، خودتان باید دست بکار شوید. شما می‌توانید از پزشک خود درباره، روش مورد استفاده و میزان درد آن، جزئیات فرآیند، داروهای قبل و بعد از عمل که پزشک تجویز میکند، ارائه برنامه درمانی دقیق، حق تجدید نظر و عمل کاشت مجدد مو در صورت ناموفق بودن عمل و... سوال کنید. در انتخاب بهترین کلینک کاشت مو علاوه بر تبحر پزشک معالج  و موفقیت کیس های متنوع کاشت مو، مسئله تکنیک مناسب برای  شرایط شما و هزینه را هم باید در نظر گرفت.

انتخاب تکنیک مناسب

انتخاب تکنیک مناسب برای هر بیمار کلید موفقیت عمل بوده که این کار در جلسه‌ی مشاوره‌ی اولیه توسط متخصص انجام خواهد شد. البته تکنیک‌هایی مثل FUE و FUT برای اکثر افراد مناسب هستند.

  • در روش FUE فولیکول‌های مو به صورت تکی از پوست خارج شده و در نقطه‌ی دیگری کاشته می‌شوند در حالی که در روش FUT نواری از فولیکول‌های مو بریده شده و سپس فولیکول‌ها از داخل آن جدا می‌شوند. نهایتاً فولیکول‌های جدا شده در نقطه‌ی دیگری کاشته خواهند شد همانند عمل کاشت ریش.
  • در روش FUT نواری از پوست پشت سر بریده شده و این ناحیه با کمک بخیه بسته می‌شود. سپس جراح با استفاده از اسکالپل این نوار را به قطعات کوچکی تقسیم کرده و فولیکول‌های مو را جدا می‌کند. به هر یک از این قطعات گرافت گفته می‌شود. بعضاً ممکن است یک نوار پوست به هزاران قطعه‌ی کوچک‌تر تبدیل شود که هر یک بین 1 تا 4 فولیکول مو را در خود جای می‌دهند.

استخراج گرافت بدون آسیب زدن به آن

چه در روش FUT و چه در FUE زمانی که گرافت ها برداشته می‌شوند باید مراقبت لازم برای حفاظت از آن‌ها صورت بگیرد. کاشت صحیح گرافت ها نیز حیاتی خواهد بود. در صورتی که یک گرافت در طی روند برداشت آسیب ببیند از آن در مراحل بعدی استفاده نخواهد شد. البته در صورت انجام عمل توسط پزشک مجرب این مشکل بسیار نادر خواهد بود.

بهترین سن برای کاشت مو

کاشت مو

بهترین سن برای انجام این عمل بین 18 تا 65 سال خواهد بود. انجام عمل در این بازه‌ی سنی باعث افزایش نرخ موفقیت آن خواهد شد. در صورت نیاز با تأیید پزشک می‌توان این عمل را در خارج از بازه‌ی 18 تا 65 سال نیز انجام داد.

جنسیت

از آن جایی که کاشت مو تقریباً برای 90 درصد از مردان دچار ریزش مو گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود خانم‌ها نیز فکر می‌کنند که این عمل برای آن‌ها مناسب است در صورتی که اینگونه نیست.

بیشتر زنان در عوض ریزش موی منتشر دارند، نازک شدن کلی در تمام نواحی سر، از جمله پهلوها و پشت، که مناطقی هستند که به عنوان مکان اهدایی در مردان عمل می کنند. از همین محل ها است که موها برای کاشت مو به نواحی دیگر سر در مردان برداشته می شوند. اما در زنان این گونه نیست. در عمل کاشت مو از این نواحی به عنوان منطقه‌ی برداشت گرافت استفاده می‌شود.

کاشت گرافت ها

نتیجه‌ی نهایی عمل با کاشت گرافت ها مشخص می‌شود. به یاد داشته باشید که الگوی رشد مو برای هر فرد متفاوت بوده و برنامه ریزی مناسب برای گرفتن نتیجه‌ی ایده آل ضروری خواهد بود. عوامل زیر باید در نظر گرفته شوند:

  • جهت فولیکول‌های مو
  • برنامه ریزی
  • زاویه‌ی فولیکول مو

ناحیه‌ی برداشت مو

برای عمل کاشت مو لازم است تا ناحیه‌ای برای برداشت مو وجود داشته و از وضعیت سلامت مناسبی برخوردار باشد. تشخیص مناسب بودن وضعیت ناحیه‌ی برداشت وظیفه‌ی پزشک خواهد بود.

مراقبت بعد از کاشت مو

پس از انجام عمل داروهایی برای شما تجویز شده و دستورالعمل‌های سخت گیرانه ای به شما داده می‌شوند که باید در هفته‌ی اول آن‌ها را رعایت کنید. در این مرحله فرد باید مراقب سلامتی خود بوده و علاوه بر صبوری، به مدت حداقل 5 روز از سیگار کشیدن و دیگر عوامل آسیب زا دوری کند. افرادی که این عمل را انجام می‌دهند باید از دستورات پزشک خود پیروی کرده و از سیگار کشیدن، مصرف الکل و یا مصرف استروئیدها پرهیز کند. همچنین باید مراقب رژیم غذایی خود باشید و توصیه‌های پزشک در این باره را نیز رعایت کنید.

ماندگاری نتایج عمل کاشت مو چقدر خواهد بود؟

کاشت مو

بعد از عمل کاشت مو چند مورد ممکن است پیش بیاید که امری طبیعی است:

  • مشاهده‌ی نتیجه‌ی نهایی عمل کاشت مو تا یک سال زمان ببرد.
  • ممکن است در زمان بهبودی گرافت های کاشته شده فرد دچار ریزش مو شود که امری طبیعی بوده و این موها مجدداً رشد خواهند کرد.
  • ممکن است برای گرفتن نتیجه‌ی طبیعی به چند عمل کاشت مو نیاز داشته باشید.

آیا کاشت مو مؤثر است؟

کاشت مو نسبت به دیگر روش‌های بدون جراحی برای درمان ریزش مو بسیار موفق‌تر است. در طی 4 ماه پس از انجام این عمل بین 10 تا 80 درصد از موهای کاشته شده به طور کامل رشد خواهند کرد. البته توجه داشته باشید که همانند موهای عادی، موی کاشته شده نیز به مرور زمان کم پشت خواهد شد.

با وجود اینکه عمل کاشت مو نرخ موفقیت بالایی دارد تضمینی برای مؤثر بودن آن وجود نداشته و این میزان موفقیت به بیمار بستگی خواهد داشت. افرادی که فولیکول‌های موی آن‌ها غیرفعال شده و یا ریزش موی آن‌ها گسترده است و همچنین افرادی که در اثر شیمی درمانی دچار ریزش مو شده و یا جای زخم‌های بزرگی بر روی پوست سر خود دارند شانس کمتری برای موفقیت در عمل کاشت مو خواهند داشت.

عمل کاشت مو چقدر زمان خواهد برد؟

کاشت مو با روش FUT بین 4 تا 12 ساعت زمان برده در حالی که روش FUE تا 10 ساعت زمان خواهد برد. ممکن است لازم باشد تا جراحی در دو روز انجام شود.

آیا پس از کاشت مو جای زخم بر روی سر باقی خواهد ماند؟

بله، بعد از کاشت مو جای زخم بر روی سر شما باقی خواهد ماند. روش FUT یک جای زخم نواری در پشت سر بر جای خواهد گذاشت. روش FUE نیز باعث ایجاد زخم‌های ریز نقطه مانند در محل برداشت مو خواهد شد.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.