۰ نفر

چگونه از وسایل برقی قدیمی در آشپزخانه بهتر استفاده کنیم؟

۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵
کد خبر: 575255
چگونه از وسایل برقی قدیمی در آشپزخانه بهتر استفاده کنیم؟

بازسازی آشپزخانه نیازی به تعویض همه وسایل برقی ندارد. نکته اصلی این است که چند راهکار را بدانید تا از طریق آن‌ها لوازم برقی را بهتر انتخاب کنید و آن‌ها را بهتر نصب کنید.

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که «در هنگام بازسازی آشپزخانه، چه وسایلی را باید تعویض کنیم؟» پاسخ این است که این موضوع به شما بستگی دارد. تعویض همه یا برخی از وسایل برقی آشپزخانه اجباری نیست و شما می‌توانید با استفاده از چند نکته، استفاده بهتری از این وسایل قدیمی داشته باشید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شوید.

1-مواد و رنگ‌ها را با یکدیگر مطابقت دهید

برای اینکه همه وسایل برقی شما در آشپزخانه ازنظر بصری با یکدیگر هماهنگ باشند می‌توانید مواد و رنگ‌های آن‌ها را یکدیگر مطابقت دهید. به‌طورمعمول، برای این کار از چسباندن روکش ضدزنگ یا رنگ‌روغن مشکی استفاده می‌شود. رنگ دیگری که رایج شده است رنگ زغالی است. بااین‌حال، اگر نمی‌توانید رنگ لوازم خانگی را کاملا با یکدیگر مطابقت دهید به رنگ‌های هم‌خانواده وسایل آشپزخانه خود فکر کنید. برای مثال، یکی از بهترین یخچال‌های موجود در بازار یخچال اسنوا با قیمت و کیفیت مناسب است. اگر مدل دوقلو یا ساید بای ساید آن را دارید می‌توانید دستگاه را نگه دارید و سایر لوازم خانگی را با آن هماهنگ کنید.

2-ادغام کامل لوازم خانگی را در نظر بگیرید

هنگامی‌که شما لوازم خانگی را کاملا ادغام می‌کنید می‌توانید یک صفحه کابینت را جلوی دستگاه قرار دهید. این کار باعث می‌شود لوازم برقی شما با کابینت ترکیب شود و این نگرانی از بین برود که «آیا اجاق‌گاز قدیمی با یخچال جدید مطابقت دارد؟» لازم است در این زمینه از یک فرد طراح کمک بگیرید تا دستگاه به‌طوری در آشپزخانه قرار بگیرد که کاملا با کابینت‌ها ادغام شود و دکوراسیون اصولی برای آن انجام شود.

3-برای لوازم برقی، دسته‌های مشابه در نظر بگیرید

2

اگرچه ممکن است دسته‌های لوازم برقی، جزئیاتی بی‌اهمیت به نظر برسند اما دسته‌های لوازم آشپزخانه، ویژگی برجسته‌ای از این وسایل هستند. جفت کردن دسته یخچال با دسته اجاق‌گاز ازنظر بصری به‌شدت تاثیرگذار و جذاب است. به همین دلیل، بسیاری از طراحان برای بهتر استفاده کردن از وسایل قدیمی، این راهکار را پیشنهاد می‌دهند. این جزئیات به ظاهر ساده می‌توانند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد.

4-همه لوازم برقی را نگه دارید

اگر از لوازم قدیمی آشپزخانه خود راضی هستید و می‌خواهید آن‌ها را نگه دارید، این امر کمک زیادی به بازسازی آشپزخانه شما می‌کند و به شما امکان می‌دهد که بیشتر بر بهبود ظاهر کابینت‌های خود کار کنید. از سوی دیگر، این کار بسیار مقرون‌به‌صرفه است زیرا اگرچه انتخاب لوازم خانگی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد اما بخش زیادی از بودجه شما را نیز می‌گیرد. با صرفه‌جویی در لوازم برقی خود می‌توانید در هزینه کلی بازسازی آشپزخانه صرفه‌جویی کنید یا پول‌های خود را در زمینه‌های دیگر مثل انتخاب کف‌پوش‌های زیبا خرج کنید.

5-لوازم برقی قدیمی را بفروشید

آیا لوازم برقی آشپزخانه شما هنوز کار می‌کند؟ در این صورت شما می‌توانید مواردی که نیاز دارید تعویض کنید را بفروشید. در حال حاضر، امکانات زیادی برای فروش وسایل برقی وجود دارد و شما از طریق آن‌ها می‌توانید با کسانی ارتباط برقرار کنید که برای مصارف شخصی یا برای فروش قطعات، به دنبال وسایل برقی دست‌دوم هستند. این امر به شما کمک می‌کند که وسایل برقی خود را با قیمتی مناسب بفروشید و پول حاصل از آن را برای جایگزین کردن وسایل خرج کنید.

6-وسایل برقی قدیمی را اهدا کنید

3

تا زمانی که وسیله برقی آشپزخانه شما خوب کار می‌کند می‌توانید آن را اهدا کنید. مراکز خیریه زیادی وجود دارند که می‌توانید این وسایل برقی را به آن‌ها اهدا کنید و به‌این‌ترتیب به افراد دیگری که نیازمند هستند کمک کنید. برای مثال، اگر هود خود را اهدا می‌کنید می‌توانید به‌جای آن هود بیمکث جدید را در دو رنگ مشکی و سفید با قیمت مناسب خرید کنید. این هودها، مدل‌های متنوعی دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از مدل شومینه ای، مدل زیرکابینتی و مدل مخفی.

7-وسیله برقی را به مرکز بازیافت ببرید

این گزینه به‌خصوص زمانی مطرح است که وسیله برقی شما دیگر کار نمی‌کند و بنابراین، برای فروش یا اهدا مناسب نیست و از طریق سایر روش‌های موجود باید از دست آن خلاص شوید. اگر خودتان وسیله نقلیه‌ای دارید که می‌توانید با آن وسیله برقی را جابه‌جا کنید می‌توانید خودتان وسیله برقی را به مرکز بازیافت ببرید. بااین‌حال، قبل از رفتن به مرکز بازیافت با این مرکز تماس بگیرید تا مطمئن شوید لوازم خانگی شما را قبول می‌کنند. وسایلی که مواد خطرناک دارند اغلب نمی‌توانند در محل دفن زباله‌ها دفن شوند. بنابراین، ممکن است برای این موارد به فکر راه‌حلی دیگر باشید. گاهی وسایل برقی کوچک را می‌توان در سطل زباله انداخت.

درنهایت، بازسازی آشپزخانه اگرچه کاری بسیار هیجان‌انگیز است اما با چالش‌های بسیار زیادی نیز همراه است. یکی از این چالش‌ها، نحوه استفاده از وسایل قدیمی آشپزخانه است. راه‌های زیادی برای این موضوع وجود دارد که برای مثال از میان آن‌ها می‌توان به هماهنگ کردن وسایل با یکدیگر، ادغام آن‌ها با همدیگر یا استفاده از دسته‌های مشابه است. بااین‌حال، در برخی موارد که وسیله برقی به‌خوبی کار نمی‌کند می‌توان به گزینه‌های دیگری مثل فروش وسیله یا اهدای آن نیز فکر کرد.

نویسنده: مینا معین اسلام

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.