۰ نفر

انواع درب برقی ; افزایش ایمنی و آسایش در ساختمان

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵
کد خبر: 555449
انواع درب برقی ; افزایش ایمنی و آسایش در ساختمان

پیشرفت تکنولوژی و فناوری در سال‌های اخیر کمک بزرگی به ابعاد مختلف زندگی انسان کرده است. توجه به امنیت و ایمنی ساختمان یکی از این موارد مهمی است که برای بالا بردن ضریب امنیت آن تجهیزات جدیدی تولید شده است. تولید و ساخت انواع مختلف درب برقی و درب اتوماتیک و نصب آن در ورودی‌های ساختمان و درب‌های پارکینگ باعث مدیریت و کنترل میزان تردد گردیده است.

 مدیریت باز و بسته شدن درب برقی و استفاده از آن فقط توسط اعضای ساکن ساختمان، از ورود احتمالی هر گونه افراد ناشناس جلوگیری می‌نماید و همین عامل باعث بالا رفتن امنیت و ایمنی ساختمان می‌شود.

استفاده از درب اتوماتیک امروزه رواج فراوانی یافته است. گستردگی این مسئله به اندازه‌ای‌ست که در انواع ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی این درب‌ها دیده می‌شوند. درب ‌برقی به شکل‌های مختلفی تولید شده و کاربردهای متنوعی دارند. درب ‌های برقی اتوماتیک این قابلیت را دارند تا در جهات مختلفی حرکت کرده و اقدام به باز و بسته شدن کنند، باتوجه ‌به این قابلیت، درب‌ های اتوماتیک برقی در انواع مدل‌های گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شود.

image_b2809efd89c86206d48a5782aaae9ccc5abf8d1d

انواع مختلف درب برقی متناسب با محیط محل نصب و کاربرد آن توسط شرکت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است. رعایت استانداردهای لازم محیطی و برقی در ساخت درب برقی پارکینگ باعث تقویت هر چه بیشتر ایمنی آن خواهد شد. در این شرایط وقوع هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از نوسانات برقی و یا اختلال در عملکرد آن جهت فراهم شدن زمینه ورود افراد ناشناس به حداقل ممکن خواهد رسید. به همین جهت لازم است نصب و احیاناً تعمیر درب برقی باید توسط متخصصین مجربی که در این حوزه فعالیت دارند صورت بگیرد. نوع دیگری از درب برقی شیشه‌ ای نیز وجود دارد که در ساخت آن از قطعات و شیشه‌هایی با ضخامت زیاد و استحکام بالا بکار استفاده می‌شود. این درب معمولاً در ورودی سالن‌های همایش و یا هتل‌ها، درب بالکن بعضی از خانه‌ها و ... برای شیک نشان دادن جلوه محیط، نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوشتار سعی داریم با معرفی فروشگاه آتی در به‌ عنوان تأمین کننده و فروشنده انواع درب‌های برقی مورد نیاز و دلخواه هموطنان، مشخصات و مزایای ایمنی و امنیتی انواع  درب برقی را مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل استفاده از درب برقی

معمولاً فروشگاه‌های تجاری و ساختمان‌های شیک مورد توجه سارقان و جزء اهداف آن‌ها هستند. لذا برای بهره‌مندی از حداکثر میزان امنیت، استفاده از درب‌های برقی مناسب‌ترین گزینه می‌باشد. درب‌های کرکره برقی امروزه جایگزین مناسبی برای درب‌های تاشو آهنی و سنگین هستند. هزینه مناسب ساخت و سهولت آسانی و جابجایی از خصوصیات درب‌های برقی محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین مزیت‌های نصب درب برقی در ورودی ساختمان، پارکینگ و مخصوصاً اماکن تجاری، بالا بودن ضریب ایمنی و امنیتی این درب‌ها می‌باشد.

استحکام و ماندگاری درب کرکره برقی، مقاومت آن را در استفاده مداوم بیشتر می‌سازد. از خصوصیات مثبت دیگر درب برقی که باعث شده است مورد استقبال فراوانی قرار بگیرد، زیباسازی نما و جلوه ساختمان، سازگاری با شرایط مختلف آب‌ و هوایی، جلوگیری از ورود گرد و غبار و همچنین کاهش آلودگی‌های صوتی می‌باشد. همه این مزایای عنوان شده در کنار هم، محیطی آرام و با ضریب ایمنی و امنیت بالا و توأم با آرامش را برای ساکنین فراهم خواهد آورد.

مشخصات و ویژگی‌های درب برقی

درب‌های اتوماتیک برقی با توجه مزایایی که در پاراگراف قبلی به آن اشاره شد انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای مشخصه خاصی هستند. تفاوت در ویژگی‌های ساخت و محل مورد استفاده کاربری از نکات تمایزکننده درب برقی از یکدیگر می‌باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

image_19766c83b7d062aa5f42b13649c1dea692d75f47

تیغه: از جمله عوامل تعیین‌کننده در ساخت کرکره برقی محسوب می‌شود. گزینه‌های جنس تیغه و ورق‌های مناسب ساخت، رنگ، اندازه و نوع عایق به کار رفته در ساخت تیغه درب کرکره برقی می‌تواند بر قیمت نهایی آن نیز تأثیرگذار باشد. معمولاً پرکاربردترین تیغه‌های مورد استفاده از جنس آلومینیوم، فولاد و پلی کربنات هستند. سبکی وزن تیغه‌های آلومینیومی مورد استفاده باعث بالا رفتن عمر موتور درب شده و خاصیت ضدخش دارد که برای مکان‌های با میزان تردد بالا مانند سوله‌ها، اماکن صنعتی و مغازه‌ها مفید هستند. اما تیغه‌های فولادی که برای ساخت درب برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد از استحکام فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند که ظاهر آن نیز با تیغه‌های آلومینیومی تفاوت‌هایی دارد. البته تیغه آلومینیومی فابریک استاندارد نیز وجود دارد که رنگ آن بنا به خواست مشتری قابل تغییر است.

علاوه بر تیغه‌های فولادی، تیغه‌های گالوانیزه نیز از استحکام بالایی نسبت به نوع آلومینیومی برخوردار هستند ولی این تیغه‌ها خاصیت ضد خش نداشته و در صورت خش برداشتن، موجب زنگ‌زدگی نیز خواهند شد. درب‌های ساخته شده از تیغه گالوانیزه معمولاً برای تهیه درب برقی پارکینگ ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما تیغه‌های شفاف، متفاوت از تیغه‌های پیش‌گفته بوده که مقاومت بسیار بالای درب برقی شیشه‌ ای ، بیشتر برای اماکن امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طرح‌های متنوع و جذاب این نوع درب برقی دارای خواص ضد زنگ، ضد آتش‌سوزی و ضد خش می‌باشند و بالا بودن کیفیت آن باعث بالا بودن قیمت آن نیز شده است.

موتور: نوع موتور به کار رفته در درب برقی بر کیفیت کارکرد آن تأثیرگذار است. معمولاً دو نوع موتور پرکاربرد برای کرکره‌های برقی موتورهای توبولار و ساید می‌باشند که هر کدام مشخصه‌هایی دارند. موتور نوع توبولار برای درب‌های سبک وزن و کوچکی که میزان تردد پایینی دارند مورد استفاده می‌باشند. این موتور برقی در مقایسه با موتور ساید برق اضطراری نداشته و در صورت قطعی برق، از خلاص‌کن دستی استفاده می‌کنند.

اما در مقابل موتورهای برقی ساید قوی‌ترین موتور درب برقی است که برای کرکره‌های برقی با وزن زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع موتور دارای برق اضطراری بوده و کاربرد آن برای مکان‌های با تردد بالا مناسب می‌باشد. ایراد قابل ملاحظه موتور ساید نسبت به موتور توبولار، سرعت پایین آن در هنگام باز و بسته کردن درب است.

image_2d6522316d2c1f5b0c78b2313fdea3cb8baf45c3

خرید درب برقی

با توجه به ویژگی‌ها و مزایای مختلفی که برای ایمنی و امنیت درب برقی عنوان شد، امروزه استفاده از آن محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. نکته بسیار مهمی که برای خرید و نصب آن باید مورد توجه قرار بگیرد، خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌باشد. فروشگاه آتی دُر با سال‌ها تجربه فعالیت در تهیه و فروش و نصب انواع درب کرکره برقی از معتبرترین فروشگاه‌های این حوزه محسوب می‌شود. از دلایل این اعتبار و سرمایه اطمنیان‌بخش برای فروشگاه آتی‌ دُر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که با مراجعه به سایت فروشگاه و ارتباط با کارشناسان آن، خدمات ارائه شده قابل ملاحظه و قابل استفاده می‌باشد.

  1. استفاده از کارشناسان مجرب و ارائه مشاوره رایگان
  2. ارائه درب‌های با کیفیت بالا
  3. پشتیبانی همه روزه و تأمین قطعات اصلی مورد نیاز برای تعمیر درب برقی  و همچنین خدمات گارانتی پس از فروش

آتی دُر به عنوان مرکز تخصصی و حرفه ای تعمیر درب برقی ، سفارشات مشتریان را در زمینه تعمیر درب اتوماتیک با کیفیت عالی و به صورت تضمینی انجام می دهد. در این مجموعه تخصصی توانسته بهترین تعمیرکاران و ابزار تعمیراتی را در اختیار بگیرد و به همین دلیل امورات تعمیراتی مشتریان خود را به صورت تضمینی و با گارانتی قطعات انجام می دهید.

درصورتی‌ که تمایل دارید جهت خرید انواع درب های برقی  برای مکان‌های مختلف را دارید و یا اینکه در زمینه تعمیرات و خدمات پس از فروش آن‌ها نیاز به مشاوره با کارشناسان شرکت آتی در"atidoor.com"  دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آتی دُر به آدرس https://www.atidoor.com  مراجعه نمایید و یا با شماره نماس 02188808111 تماس بگیرید.