۰ نفر

روایتی از آخرین وداع حاج‌ قاسم با مادرش

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۱۸
کد خبر: 530615
روایتی از  آخرین وداع حاج‌ قاسم با مادرش

برادر شهید سلیمانی در خصوص آخرین وداع حاج‌قاسم با مادرش گفت: او سه مرتبه از مادر حلالیت طلبید، کار عجیبی کرد و به ما همه درس داد که مادر به چه معناست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسین سلیمانی ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از یادبود سردار دل‌ها در زادگاهش روستای قنات‌ملک با تبریک و گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: راهی که شهید سلیمانی انتخاب کرد امروز رهروان زیادی دارد و نام سردار سلیمانی نه‌تنها در نظام جمهوری اسلامی بلکه در دنیای اسلام برجسته است.

وی افزود: موشک‌هایی دیدیم که روی آن نوشته «قاسم» و به قلب دشمن صهیونیستی وارد می‌شد که مایه مباهات است و در همه فتح‌های بزرگ جهان اسلام علیه کفر نام حاج‌قاسم هست.

وی تاکید کرد: حاج قاسم متعلق به یک خانواده نیست بلکه متعلق به همه دنیای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که خداوند توفیق دهد رهرو راه این شهیدان باشیم.

برادر شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه روایتی از آخرین وداع حاج‌قاسم با مادر بزرگوارشان بیان و عنوان کرد: مادر در بستر بیماری بود، ایشان روانه سوریه بودند من هم شاهد و ناظر بودم. حاج‌قاسم آمد دو زانو در مقابل مادر نشست و گفت «من را حلال می‌کنی؟» مادرم گفت «بله مادر حلال کردم»، تا سه مرتبه این جمله را تکرار کرد و مادرم گفت «بله مادر، گفتم حلال کردم». حاج‌قاسم رفت دوباره برگشت و دست ایشان را بوسید و رفت دوباره برگشت، کار عجیبی کرد و به ما همه درس داد که مادر به چه معناست. رفت کف پای مادر را بوسید متوجه شدم این وداع آخرین است.

سلیمانی ادامه داد: زمانی که مادر به رحمت خدا رفتند، حاج‌قاسم در سوریه بودند، آقای قالیباف با ایشان تماس می‌گیرد و می‌گوید کار مهمی پیش آمده برگردید ایران، حاج‌قاسم هم می‌گوید «کار مهم می‌دانم چیست» و تأکید این بود ما جنازه را نگه داریم تا ایشان بیایند. وقتی آمد گفت «من می‌دانستم آخرین بار است که مادر را می‌بینم.»

برادر حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ما خیلی دوست داشتیم پدرمان را بغل بگیریم ببوسیم و حاج‌قاسم خیلی بی ریا همیشه این کار را می‌کرد و احترام عجیبی به پدر و مادرمان داشت.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به وصیتنامه حاج قاسم اشاره و تصریح کرد: در وصیتنامه سیاسی و معنوی حاج‌قاسم آمده «اگر می‌خواهید عاقبت‌بخیر باشید مسیرتان را درست انتخاب کنید و در مسیر ولایت حرکت کنید و آنچه ولایت برای شما مشخص می‌کند، همان مسیر را بروید.» مسیر ولایت آن است که هرچه علیه دشمن است هر اجتماعی که دشمن نمی‌خواهد ما نداشته باشیم، اما در آن شرکت کنیم که یکی از این موارد همین انتخابات است.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به وصیتنامه سردار سلیمانی توجه کنیم همه باید در انتخابات شرکت کنیم. دشمن می‌خواهد مردم حضور پیدا نکنند، البته مشکلات و گرانی‌ها مانع حضور مردم پای صندوق‌های رأی نخواهد شد چون مردم مسیرشان را خوب انتخاب کردند. همه در انتخابات شرکت خواهند کرد و باید به کسی رأی دهیم که در کنار ولایت و در مسیر ولایت و در مسیر عدالت و بر علیه ظلم باشد.