۰ نفر

راهکارهای طبیعی برای جلوگیری از ریزش ابرو و مراقبت از آن

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸
کد خبر: 527985
راهکارهای طبیعی برای جلوگیری از ریزش ابرو و مراقبت از آن

زیبایی چشم ها وچهره ی ما تا حد زیادی در گرو زیبایی ابروهای ماست. ابروها جدا از سایه بان چشم بودن و جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و غبار به چشم زیبایی چشم های مارا تضمین و تعمین می­کنند. داشتن ابروهایی پر و مشکی و بلند این روزها یکی از المان های زیبایی در سراسر جهان است و بسیاری سعی می­کنند تا با روش های مصنوعی ابروهای خود را پرپشت نشان دهنده. این روزها کاشت ابرو یکی از روش هاییست که اکثر خانم های جوان فکر می­کنند باعث زیباتر شدن چهره­شان خواهد شد درصورتی که ابروهای کاشته شده شبیه به موی سر بسیار بلند می­شوند و ظاهر زیبایی ندارند و به هیچ عنوان نمی­توانند جایگزین ابروهای طبیعی مما شوند. ابروهای کاشت شده بیشتر شبیه به فرچه می­مانند. اگرچه به نظر خنده دار می­آید اما حقیقتا ابروهای کاشته شده به هیچ عنوان زیبایی چهره شما را تضمین نمی­کنند بنابراین بهتر است از روی ابروهای طبیعی خود کار کنید و از ریزش آن جلوگیری کنید. درکنار روش های تقویتی و جلوگیری از رویش ابروها می­توانید از یرخی روش ها برای زیباتر شدن ابروهایتان هم استفاده کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

چرخه رشد ابرو

چرخه طبیعی رشد هر تار ابرو 4 تا 8 هفته است و شامل سه مرحله آناژن، ،کاتاژن و تلوژن است. پس از طی شدن این مراحل تار ابرو سست و آماده ی ریزش می­شود. اگر در طی مرحله ی اول تار مو را توسط موچین یا هروسیله ای بردارید چون چرخه­ی طبیعی مو را متوقف کرده اید فاصله ی زیادی تا رویش موی جدید دقیقا در همان قسمت ایجاد خواهد شد. و سا ممکن است تار مو در آن قسمت دچار کچلی شود و مجدد رویشی نداشته باشد. اما بهترین زمان برای کندن یا اصلاح زمانیست که مو به صورت کامل رشد کرده باشد یعنی در مرحله­ی تلوژن که مو به طور کامل رویش خود را انجام داده و آماده ی جدا شدن از سطح پوست می­باشد.

از رنگ مو استفاده نکنید

جدا از تغزیه مناسب لازم است بدانید مواد شیمیایی موجود در اکسیدان و رنگ موها باعث ریزش سریع تارهای ابرو شده و گاها از رویش مجدد آن جلوگیری می­کند. اگر عادت به رنگ کردن موهای خود داری تا حد امکان به جای استفاده از دکلره از رنگ موی M یا طبیعی به همراه انواع اکسیدان مناسب برای رنگ ابرو استفاده کنید. این ترکیب ضدقرمزی است و از قرمز یا نارنجی شدن ابروهای شما پس از چند بار شستن جلوگیری می­کند.

آشنایی با دلایل ریزش ابرو

02

تارهای ابرو حساس هستند و اگر به هر دلیلی آسیب ناگهانی به آنها وارد شود یا کنده شود امکان رویش مجدد آن بسیار کم می­شود و چرخه رویش مو ممکن است به انتها نرسد و مو زودتر از عمر عادی خود ریزش کند به همین دلیل باید از آسیب های احتمالی به تارهای ابرو جلوگیری کنید.

نداشتن تغزیه مناسب و کافی یکی از دلایل مهم در ریزش ابرو به شمار می­رود. عدم وجود ویتامین های A-E-C و یا کمبود هر کدام از این ویتامین ها که از مواد معدنی لازم در رویش مو هستند باعث ریزش تار مو و ابرو ها می­شود.

  • مواد غذایی حاوی ویتامین A

مواد غذایی دارای ویتامین A یا رتینول مصرف کنید تا مواد معدنی لازم برای رشد موهای خود را تامین کنید. ویتامین A به طور طبیعی در فلفل دلمه قرمز، گوش قرمز، ماهی، مرغ، لبنیات،جگر گاو و بستنی وجود دارد که به صورت مستقیم جذب بدن می­شود و رتینول موجود در برخی سبزیجات مانند اسفناج پس از تجزیه توسط دستگاه گوارش قابلیت جذب پیدا خواهد کرد.

  • مواد غذایی دارای ویتامین  E

مواد خوراکی طبیعی حاوی ویتامین E بیشتر در دسته غداهای دریایی وجود دارند. ماهی سالمون، خرچنگ، قزل آلای رنگین کمان، تخم ماهی، شاه میگو، ماهی کاد از غذاهای دریایی حاوی ویتامین E هستند و مواد غذایی غیر دریایی شامل گوشت غاز، باداو و انواع آجیل ها و تخمه آفتابگردان هستند.

  • ویتامین C و مواد خوراکی

کیوی، بروکلی، پاپایا، توت فرنگی، پرتقال، لیمو، گل کلم و کلم قرمز، فلفل چیلی و فلفل دلمه زرد، اسفناج، آویشین،گوجه و پیازچه از برخی موادی هستند که حاوی مقادیر متفاوتی از ویتامین C می­باشند.

با مصرف روزانه مقدار معینی از مواد طبیعی نام برده شده جلوی ریزش مو و ابروی خود را بگیرید. همچنین استفاده از روغن زیتون با روش و نکات گفته شده در این مطلب باعث تقویت ابروهای شما خواهد شد.

لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید

03

برای آن که مو چرخه رشد طبیعی خود را طی کند و ریزش زود هنگام نداشته باشید باید در انتخاب لوازمی آرایشی که به ابروهای خود می­زنید دقت کنید. ژل های ابرو و یا سایه های ابروی نامرغوب که پس از مدتی روی پوست ابرو می­ماسد باعث چرب شدن ناحیه ابرو می­شود و از نفس کشیدن پوست این قسمت جلوگیری می­کند و پوست این ناحیه برای جلوگیری از خفگی چربی ترشح می­کند. برای پر کردن قسمت های خالی ابروی خود از سایه ابرو آرایشی از برندی مثل آکوا و اتود یا ژل های ابرو از برند گلدن رز با رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه ای استفاده کنید تا با قلم داخل ابروی خود را حاشور کنید و قسمت های خالی را به شکل مناسبی پر کنید. با استفاده از انواع جدید ماژیک های ابرویی که وارد بازار شده می­توانید حالت طبیعی ابروی خود را حفظ کنید و فقط چند قسمت خالی را پر کنید. استفاده از لوازم آرایشی مناسب برای ابرو ها هم به سلامت ابرو کمک می­کند و هم به زیبا تر شدن ابروهایتان کمک می­کند و از طرفی نیاز به تتوی ابرو نخواهید داشت.

همانطور که می­دانید هر تار ابرو یک عمر مشخصی دارد و نمی­شود از ریزش آن پس از چرخه زندگی­اش جلوگیری کرد. تنها کاری که می­توانیم انجام دهیم این است که جلوی آسیب و کنده شدن تارهای ابروی خود را بگیریم و از استفاده از موچین و وکس برای کندن موها وقتی هنوز کوتاه هستند خودداری کنیم. با این روش ها تارهای ابرو پس از طی کردن دوره زندگی خود خواهند افتاد و به زودی تار ابروی جدیدی جای آن را خواهد گرفت.