۰ نفر

5 راه حل ساده برای چیدمان وسایل در خانه‌های کوچک به بهترین حالت

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبر: 527326
5 راه حل ساده برای چیدمان وسایل در خانه‌های کوچک به بهترین حالت

افزایش جمعیت و مشکل کمبود مسکن باعث افزایش نیاز به ساخت خانه های کوچک آپارتمانی شده است. در ادامه ی این مشکل با کوچک شدن خانه­ها مشکل چیدمان وسایل در منزل هم ایجاد شده که به دلیل محدود بودن فضا باید از وسایلی استفاده کنید که فضای کمی اشغال کند و باعث بسته شدن فضای خانه و خفه شدن انرژی خانه نشود.

قیمت و مسایل اقتصادی هم باعث شده تا خانه های با متراژ بالا برای افرادی با بودجه محدود صرفه اقتصادی نداشته باشند.بنابراین انتخاب خانه های کوچه بیش از نیاز شبیه به یک اجبار برای خیل افراد جامعه شده است.

از طرفی خرید برخی اقلام لوازم منزل مانند یخچال و فریزر که قیمت بالایی دارد برای بسیار سخت شده است. کالاهای تولید داخل از برند امرسان یا اسنوا این مشکل را تا حدودی حل کرده است. اسنوا با داشتن مدل های مختلف یخچال و فریزر شامل ساید بای ساید و یخچال فریزر دوقلو می­تواند جایگزین کالاهای خارجی شود و از طرفی کیفیت بالای این محصولات جای محصولات مشابه خارجی را پر کرده است. برای مشاهده مدل های یخچال و فریزر از این برند به همراه لیست قیمت کلیک کنید.

اگرچه در خانه های کوچک کمبود فضا باعث شده از خیلی از لوازم چشم پوشیم کنیم اما ایده های جالبی را در ذهن طراحان دکوراسیون داخلی ایجاد کرده. در ادامه خواهیم دید چه ایده های جذابی برای چیدمان خانه های کوچک خود خواهیم داشت.

  1. بهترین استفاده از فضا توسط لوازم کم­جا

most-beautiful-plants-for-home

لوازم منزل کم­جا را اکثر ما دیده ایم. لوازمی که جای محدودی اشغال می­کنند و برخلاف لوازم مشابه خود می­توانند به قسمت های کوچک تقسیم یا تبدیل شوند. به عبارتی لوازم خانگی کم­جا توانایی استتار دارند. میز های نهارخوری کم­­جا به صورتی ساخته می­شوند که تمامی صندلی های آن در سطح زیر میز جا شوند و هیچ یک از پایه های آن خارج از میز قرار نگیر. طراحی این میزها به صورتی است که در آشپزخانه های کوچک جای زیادی اشغال نکنند و زیبایی فضا و سادگی آن را هم حفظ کنند.

از دیگر لوازم منزل کم­جا تخت هایی هستند که جمع شده و کنار کمد روی دیوار قرار می­گیرند. به این تخت ها تخت های تاشو و یا تخت های دیواری هم می­گویند. تخت های کم­جا عموما به همراه کمد های دیواری ساخته می­شوند و درواقع باعث می­شوند زمانی که به تخت احتیاج ندارید اتاقی باز داشته باشید و از فضای محدود خانه خود بهترین استفاده را بکنید. کمدهای دیواری که همراه این تخت ها قرار می­گیرند عموما قفسه های زیادی دارند تا بتوانید تمامی وسایل و لباس های خود را در آن جای دهید.

اگر خانه شما پذیرایی کوچکی دارد بهتر است از مبل های تاشو استفاده کنید که در زمانی که به آن احتیاج ندارید آن را جمع کرده و در گوشه ای قرار دهید.

  1. لوازم منزل چند کاره استفاده کنید

زمانی که جای محدودی در خانه دارید بهترین کار خرید لوازمی است که به جای یک کار چند کار را انجام دهند. برای مثال با جای خرید یک چرخ­گوشت از یک غذاساز چند کاره استفاده کنید که هم بتواند جای چرخ­گوشت را بگیرد هم توانایی پوره کردن مواد غذایی و مخلوط کردن را داشته باشد و هم بتواند یک خورد کن با کارایی مناسب باشد.

لوازم منزل چند کاره بسیار پرکاربرد هستند. جدا از غذا ساز می­توانید یک آبمیوه­گیری چند کاره هم تهیه کنید تا بتواند آب  میوه­های مختلف را بگیرد و همچنین به عنوان مخلوط کن برای تهیه شیک های مختلف کاربرد داشته باشد.

در میان لوازم آشپزخانه لوازم چند کاره زیادی به بازار آمده به عنوان مثال در گذشته ماشین های لباسشویی دوقلو بودند و جای زیادی را می­گرفتند اما اکنون یک ماشین لباسشویی می­تواند به عنوان یک خشک کن قدرتمند هم کارایی داشته باشد.

  1. خانه های کوچک با کابینت های زیاد

زمانی که به دنبال یک خانه کوچک برای اجاره می­گردید حتما به داشتن کابینت های زیاد تاکید داشته باشید. وجود کابینت زیاد باعث راحتی کار شما خواهد شد و تا حد زیادی می­تواند مشکل کمبود جای شما را برطرف کند. جدا از کابینت های آشپزخانه به کمد دیواری هم نیاز خواهید داشت بنابراین این نکته را هم در نظر بگیرید که برای لباس ها و رختخواب نیاز به یک کمد بزرگ خواهید داشت. بنابراین بهتر است نکات چیدمان در آن را یاد بگیرید.

  1. قفسه‌های چوبی بسازید

Use-the-shelves-in-kitchen

قفسه بندی نکته ی بسیار جالبی در خانه های کوچک است که علاوه بر زیبایی خاصی که به محیط می­دهد فضا سازی بسیار خوبی هم برای خانه های کوچک انجام می­دهد. قفسه های چوبی کوچکی که روی دیوار قرار می­گیرند می­توانند یک قسمت کامل از دیوار را بپوشانند و شما می­توانید این قفسه ها را به دلخواه با کتاب، گیاهان آپارتمانی، اکسسوری‌هایتان و بسیاری از چیز های دیگر پر کنید. می­توانید کلکسیون های دلخواه و زیبای خود را داخل این قفسه ها بچینید. بسیاری از کلکسیون داران ماشین های کوچک و زینتی خود را درون این قفسه های چوبی میچینند. هرکس متناسب با سلیقه و علایق خود می­تواند قفسه های چوبی خود را داشته باشد و از فضای اتاق و خانه خود حداکثر استفاده را بکند.

این قفسه ها تا حد زیادی برای کسانی که علاقه به گیاهان گلدار و رونده دارند مناسب است. اکثر گونه های پوتوس به دلیل رونده بودن توانایی تبدیل اتاق شما به یک باغچه ی دلنشین کوچک را دارند. از طرفی اگر خانه کم نور و تاریکی دارید این گیاه می­تواند به راحتی به زندگی و رشد خود ادامه دهد. اکثر خانه های آپارتمانی به دلیل تاریکی و فضای کوچکشان محل مناسبی برای گل و گیاه نیستند اما با تهیه چند نهال و گیاه آپارتمانی کم نور و مقاوم مثل پوتوس این مشکل حل خواهد شد. البته دیگر گیاهان سایه دوست هم برای آپارتمان مناسب هستند. دراسنا، بروملیاد، گیاه سرخس، نخل شامادورا، نخل مرداب، سانسوریا و بسیاری دیگر از گیاهان آپارتمانی را می­توانید به سلیقه خود برای آپارتمان خود انتخاب کنید.

  1. اتاق خواب پله دار بسازید

اگر خانه شما سقف نسبتا بلندی دارد می­توانید یک اتاق خواب کوچک با چند پله بسازید. می­توانید از یک معمار کمک بگیرید تا یک اتاق خواب کوچک با چند پله یا یک نردبان درون خانه خود بسازید.

بی شک خلاقیت های جذابی برای خانه های کوچک وجود دارد که می­توانید برای زیبا تر کردن چیدمان خود از آن­ها استفاده کنید و نکته ی مهم در دکوراسیون داخلی این است دکوری را انتخاب کنید که باعث شود در منزل خود احساس راحتی واشته باشید و خسته کننده­ و کسالت آور نباشید. رنگ های ملایم به همراه رنگ های جیغ و وجود گیاهان خاص آپارتمانی می­تواند کمبود فضا در خانه شما را جبران کند و خانه ای با دکوراسیونی چشم نواز برایتان به ارمغان آورد.