۰ نفر

وزیر بهداشت خبر داد:

ورود بسیج به طرح واکسیناسیون کرونا

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبر: 524903
ورود بسیج به طرح واکسیناسیون کرونا

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله جدید طرح سردار سلیمانی از امروز با اضافه شدن خدماتی مانند نظارت بسیج، قرنطینه مبتلایان و همکاری بسیج در واکسیناسیون کرونا از امروز آغاز می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، سعید نمکی افزود: فاز جدید طرح سردار سلیمانی از امروز شروع می شود. در این مرحله چند حرکت جدید به مجموعه فعالیت های قبلی اضافه می شود. اول اینکه در بعد نظارت از بسیج کمک بیشتری می گیریم. دوم اینکه در قرنطینه مبتلایان مثبت از ظرفیت بسیج کمک می گیریم تا مبتلایان سرگردان نباشند و بقیه را مبتلا نکنند و از همه مهمتر به شکل گسترده از توان بسیج برای واکسیناسیون انبوه کرونا چه با واکسن وارداتی و چه تولید داخلی استفاده کنیم و همه گروه های هدف را واکسینه می کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح برای بیماریابی خانه به خانه اقدام می شود و برای قرنطینه و مراقبت در منزل واکسیناسیون ، محل هایی مشخص می شود که تجمع کمتری داشته باشد و حتی برای افرادی که قادر به آمدن برای واکسن زدن نیستند نیز از ظرفیت مجاهدانه بسیج استفاده می کنیم تا مشکلی نداشته باشند. آرزوی من این است که با تجربه های قبلی همکاری بسیج در واکسیناسیون، مهار کووید۱۹ را با همکاری بسیج به سرانجام برسانیم.

نمکی گفت: مبادا کاهش موارد مرگ و میر باعث شود که نیروی بسیج از وزارت بهداشت فاصله بگیرد. این نیرو و این پیوند و ظرفیت را باید برای هر پدیده نو ظهور حفظ کنیم.

وزیر بهداشت افزود: از همراهی های بسیج در قالب طرح مزین به نام یکی از پر افتخارترین سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تشکر می کنیم. در این طرح گام های بزرگی در کنار هم برداشتیم و توفیقات زیادی حاصل شد. قرار ما این بود که در قالب این طرح برای بیماریابی به دنبال موارد مبتلای جدید با ویروس انگلیسی بگردیم و این موارد را پیدا و خاموش کنیم.