۰ نفر

بهترین مشاغل برای یادگیری در سال۱۴۰۰

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 524824
بهترین مشاغل برای یادگیری در سال۱۴۰۰

یکی از اهدافی که همه ما به دنبال آن هستیم کسب درآمد سرشار و کافی برای گذراندن زندگی است. با توجه به کرونا و مشکلات ناشی از آن بهترین مشاغل برای یادگیری مشاغلی هستند که با تعداد کمتری از مردم تعامل داشته باشید. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت حضوری مشغول به فعالیت بودند، ضررهای زیادی را متحمل شده اند. همچنین ما شاهد افزایش فروش بیشتر محصولات به صورت آنلاین و غیر حضوری هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، بسیاری از افراد که قبلاً به صورت سنتی و حضوری مشغول به فروش محصولات خود بودند، در حال حاضر به سمت فروش آنلاین روی آورده اند. خرید و فروش اینترنتی نیازمند یک وب سایت و حضور در شبکه های اجتماعی است. بسیاری از کسب و کارها برای طراحی وب سایت خود نیازمند افرادی هستند که بتوانند وب سایت آنها را طراحی کنند. بنابراین با گذراندن آموزش طراحی وب به راحتی می توانید کسب درآمد داشته باشید.

چه مشاغلی را در سال 1400 یاد بگیریم

برای اینکه کاری پر درآمد داشته باشید قطعاً تلاش و پشتکار نیاز است، اما داشتن هوش اقتصادی و استفاده از راه هایی که می تواند درآمد بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد گزینه بهتری خواهد بود. شما باید بدانید در هر سال کدام شغل ترند است و شما می توانید درآمد بهتری از آن داشته باشید.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که یک شبه با خواندن یک مقاله نمی توانید به مهارت های لازم دست پیدا کنید و باید مدت زمانی را صرف یادگیری آن مهارت بکنید. در این مقاله همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در مورد بهترین مشاغل برای یادگیری صحبت خواهیم کرد.

ایجاد فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات به صورت آنلاین

فروشگاه های اینترنتی چندین سال است که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی توانسته اند برای خود درآمدزایی کنند. ساخت فروشگاه اینترنتی نیازمند دانش تخصصی است و شما باید حتماً با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. همچنین برای داشتن فروشگاه اینترنتی موفق نیز شما نیازمند آموزش های تخصصی هستید، زیرا شما با دانش در حوزه فعالیت در فروشگاه سنتی، قطعاً نمی توانید در فضای مجازی و آنلاین موفقیت چشم گیری داشته باشید.

قبل از اینکه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید باید در مورد آن تحقیق کافی داشته باشید. به عنوان مثال در طی سالهای اخیر در ایران فروشگاه هایی که در یک حوزه تخصصی مشغول به فعالیت بودند، توانستند موفقیت بیشتری را کسب کنند. بنابراین بهتر است شما نیز برای شروع کسب و کار خود وارد یک حوزه تخصصی شوید.

سرمایه مورد نیاز شما برای شروع این کار بسیار اندک است زیرا دیگر نیازی به اجاره مغازه و پرداخت اجاره بها نخواهید داشت. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در سال اول به صورت تمام وقت کار کنید تا بتوانید نظر مشتریان را به سمت خود جلب کنید. بد نیست بدانید قالب وب سایت در جذب مشتری نیز بسیار مؤثر است. قالب وب سایتی که شما آن را انتخاب می کنید باید سبک و زیبا باشد تا در کمترین زمان ممکن سایت لود شود و زیبایی آن باعث جلب توجه مشتری شود. بنابراین یکی از بهترین مشاغل برای یادگیری در سال 1400 می تواند ایجاد فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات به صورت آنلاین باشد.

توسعه وب سایت با تسلط بر برنامه نویسی

برای اینکه در بازار برنامه نویسی مهارت پیدا کنید باید به صورت اصولی فعالیت کنید. برنامه نویسی یک مهارت است که می تواند برای شما پول ساز باشد. برای این کار شما می توانید از پروژه های کوچک شروع کنید تا بتوانید در حوزه برنامه نویسی اسم و رسم خوبی برای خود دست و پا کنید.

برای اینکه در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشید باید آموزش های مربوط به برنامه نویسی را بگذرانید. این آموزش ها، اصولی و نسبتاً گران است. بعد از گذراندن این دوره ها می توانید با گرفتن پروژه های کوچک در دنیای برنامه نویسی جایگاه خود را پیدا کنید. مانند تمامی رشته ها، برنامه نویسی نیز دارای شاخه های مختلفی است و شما می توانید با توجه به سلیقه و استعدادتان یکی از این رشته ها را انتخاب کنید.

تولید کننده و نویسنده سایت

نویسندگی سایت با یک نویسندگی معمولی بسیار فرق دارد. تولید محتوا برای سایت باید برای موتورهای جستجو بهینه شود، اما در نویسندگی معمولی لازم است که قلم روانی داشته باشیم و بتوانید مطالب خوبی بنویسید. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو سایت، نیازمند آموزش های لازم است. شما می توانید به راحتی در اینترنت آموزش های لازم برای بهینه سازی سایت را پیدا کنید.

همچنین بد نیست بدانید تولید محتوا در حال حاضر یکی از شغل های پر درآمد در ایران به حساب می آید. تعداد افرادی که در زمینه تولید محتوا کار می کنند بسیار کم است و بسیاری از این افراد دانش و تجربه کافی برای تولید محتوا را ندارند. با گذراندن یک دوره کوتاه آموزش سئو می توانید به کسب درآمد بپردازید. بنابراین یکی از بهترین مشاغل برای یادگیری، می تواند تولید محتوا برای وب سایت باشد.

خرید و فروش فالوور اینستاگرام

اینستاگرام یک نرم افزار محبوب است. این نرم افزار توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. بسیاری از افراد از فضای اینستاگرام استفاده کرده و به کسب در آمد مشغول هستند. همانطور که می دانید برای اینکه در اینستاگرام بیشتر دیده شوید باید تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد. این فضا باعث به وجود آمدن یک کسب و کار جدید به نام خرید و فروش فالوور اینستاگرام شده است.

اینستاگرام در سال 2020 نزدیک به یک میلیارد نفر عضو فعال دارد. همچنین بر طبق آمار گفته شده نفوذ این شبکه اجتماعی در ایران بیشتر از کشورهای اروپایی است. بنابراین می توان گفت فروش فالوور در ایران می تواند یک کار پردرآمد باشد. شما با روزانه 2 تا 3 ساعت کار در خانه می توانید به کسب درآمد بپردازید.

 دیجیتال مارکتینگ

یکی از نام هایی که امروزه زیاد به گوش ما می خورد، دیجیتال مارکتینگ است. فردی که به عنوان دیجیتال مارکتر کار می کند، باید بازاریابی سازمان مربوطه را به صورت آنلاین انجام دهد. دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی آنلاین است. در حال حاضر به دلیل اینکه بسیاری از کارها به صورت آنلاین انجام می شود، بازاریابی آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است. درآمد این شغل بسیار خوب است. این حرفه در حال حاضر بسیار در ایران پر رونق است و می تواند جزء بهترین مشاغل برای یادگیری باشد.

طراحی قالب وردپرس

برای اینکه با وردپرس کار کنید باید ابتدا کار با وردپرس را به خوبی بلد باشد و بدانید که قالب وردپرس چیست؟ شکل و ظاهر سایت با استفاده از قالب وردپرس نمایش داده می شود. طراحی قالب وردپرس برای سایت چیزی فراتر از صفحه بندی و رنگ بندی ها ظاهری است. نکته جالبی که باید بدانید این است که قالب وردپرس بسیار قدرتمند است و شما هر چه را که تصور می کنید می توانید توسط آن با سادگی تمام پیاده سازی کنید.

طراحی اپلیکیشن 

در چند سال گذشته برای کاربران فقط درست کار کردن اپلیکیشن مهم بود و گرافیک آن اهمیت چندانی نداشت. حتی یک نفر هم به راحتی می توانست اپلیکیشن را بسازد. اما با گذشت زمان دیگر فقط ساخت آن دارای اهمیت نبوده، بلکه مبانی گرافیکی و بصری اپلیکیشن نیز دارای اهمیت است. بنابراین اگر بتوانید طراحی اپلیکیشن را بر عهده بگیرید می توانید کسب درآمد داشته باشید.

تدریس به صورت مجازی

امسال با توجه به شیوع کرونا کلاس های آموزشی از حالت حضوری خارج شدند. بسیاری از افرادی که در آموزشگاه ها مشغول تدریس بودند کار خود را از دست دادند. فضای مجازی توانست این موقعیت را ایجاد کند تا بسیاری از افراد مهارت خود را به صورت مجازی تدریس کنند.

البته بهتر است برای تدریس آنلاین به سراغ شغلی بروید که در اینترنت و فضای مجازی طرفدار بیشتری دارد. در حال حاضر در ایران تدریس به صورت مجازی جزء پر درآمدترین کسب و کارها به حساب می آید. بنابراین می توان گفت این راه کسب درآمد، جزء بهترین مشاغل برای یادگیری است.

بهینه سازی سایت های اینترنتی

افراد مشغول در کسب و کار آنلاین به خوبی می دانند که برای اینکه بهتر دیده شوند و بازدیدکننده بیشتری داشته باشند، باید در رتبه اول تا سوم موتورهای جستجو نمایش داده شوند و سایت های خود را برای موتور جستجو بهینه کنند. بهینه سازی سایت های اینترنتی جزء کسب و کارهای تازه در ایران است. چند سال قبل افراد کمی در ایران از این موضوع مطلع بودند. شما می توانید برای یادگیری سئو در کلاس های آموزشی آن شرکت کنید.

تولید محتوای تبلیغاتی

نوشتن محتوای تبلیغاتی یکی از شاخه های تولید محتوا و نویسندگی سایت است. در کشور ما نوشتن محتوای تبلیغاتی یکی از شغل های پردرآمد محسوب می شود. برای اینکه بتوانید در این حوزه موفق شوید باید برای یادگیری روش های آن وقت کافی قرار دهید. اگر در این صنعت صاحب نام شوید آژانس های تبلیغاتی زیاد و بزرگی به شما پیشنهاد کار می دهند.

سخن آخر

شغل های زیادی هستند که شما می توانید از طریق آن کسب درآمد داشته باشید. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که با اینکه شغل هایی که در این مقاله معرفی کردیم جزء بهترین مشاغل برای یادگیری هستند، اما برای تمام افراد به صورت یکسان عمل نمی کنند. برای اینکه بتوانید در یک شغل موفق شوید باید حتماً به آن علاقمند باشید. همچنین برای موفقیت در یک کار صبر و حوصله بعد از علاقمندی به آن کار حرف اول را می زند. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه به موفقیت برسند، باید یک سال تمام وقت و انرژی خود متمرکز آن کار کنند.