۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه؛

طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد/ لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه می‌شود

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۲۱
کد خبر: 519467
طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد/  لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه می‌شود

محمدباقر نوبخت از ارسال لایحه دوفوریتی به مجلس برای دائمی کردن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی در سال جاری پیش‌بینی شده و بنا به درخواست بازنشستگان، به‌زودی لایحه‌ای در رابطه با دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه شود.

بر اساس قانون بودجه، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده بود که ۳۲ هزار میلیارد تومان آن برای بازنشستگان تامین اجتماعی و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشگری و کشوری اختصاص داده شد.

برای حل مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان سال گذشته ۶۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار این سازمان قرار دادیم. برای سال۱۴۰۰ به جای ۳۲ هزار میلیارد تومان ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

نوبخت در ادامه به جریان رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این لایحه نیز از قبل در دستور کار بوده و زمان ارائه لایحه بودجه سال جاری نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است. بنابراین نگرانی در این رابطه وجود ندارد و هر آنچه که لازم باشد، اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد که اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان از ابتدای سال ۱۴۰۰ خواهد بود و اگر با یکی دو ماه تاخیر نیز اعمال شود، به طور حتم معوقات از ابتدای فروردین محاسبه و پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره‌ای هم به موضوع متناسب‌سازی حقوق اساتید و اعضای هیات علمی وزارت علوم داشت و گفت: سال گذشته به درخواست مکرر کادر درمان و اعضای کادر اداری وزارت بهداشت امکان استفاده از فوق‌العاده‌های ویژه فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای این عزیزان فراهم شد. اما با توجه به اینکه این پرداخت موجب تفاوت‌هایی در پرداخت‌های دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شده بود؛ لازم بود که متناسب‌سازی صورت بگیرد. افرادی که در شرایط یکسانی از جمله تسهیلات و رشته شغلی قرار دارند باید پرداختی‌های متناسب داشته باشند. بنابراین در قانون بودجه پیش بینی‌هایی جهت رفع این اختلاف صورت گرفته است.