۰ نفر

احتمال افزایش وام مسکن ملی وجود دارد؟

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۵
کد خبر: 518652
احتمال افزایش وام مسکن ملی وجود دارد؟

 احتمال افزایش وام مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تابش  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: درحال حاضر وام ساخت مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان است که البته به این عدد وام بلاعوض هم اضافه می‌شود، اما این تسهیلات برای ساخت مسکن در روستا‌ها هم کافی نیست،به همین دلیل پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی وام مسکن روستایی را به هیئت دولت دادیم و امیدواریم موافقت شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به ازای هر واحد احداثی شهری ۱۰۰ میلیون تومان و مسکن روستایی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که وام بلاعوض هم در شهر و هم روستا ۲۰ میلیون تومان است. همچنین برای واحد‌های تعمیری شهری و روستایی ۳۰ میلیون تومان و بلاعوض هم ۱۵ میلیون تومان پرداخت شده و می‌شود. همچنین سقف وام بلاعوض برای اسکان موقت در شهر‌ها ۲۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۱۵ میلیون تومان است.

تابش اظهار داشت: تاکنون که کمتر از ۵۰ روز از این زلزله گذشته است برای کلیه واحد‌های احداثی و ۴ هزار و ۲۵ واحد تعمیری پرونده پرداخت تسهیلات تشکیل شده است و تاکنون برای ۸۱۰ واحد احداثی و هزار واحد تعمیری مبلغ ۵۳ میلیارد تومان وام بلاعوض برای اسکان موقت داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته برای بک هزار و ۲۶۲ واحد احداثی در شهر و روستا و ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد معیشتی اقداماتی انجام شد و تاکنون اعتبارات در نظر گرفته برای تسهیلات احداثی، تعمیری و معیشتی ۲۷۰ میلیارد تومان، برای وام بلاعوض احداثی تعمیری معیشتی و اسکان موقت ۱۳۰ میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی ۲۰ میلیارد تومان است که مجموع این اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان دنا ۴۲۰ میلیارد تومان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده برای تامین ۱۰۱ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی در ۳۱ استان کشور در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۵۱ هزار و ۴۹۴ واحد مسکونی برای محرومان مناطق روستایی با اعتبار ۴ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان به پایان رسیده و امسال ۴۹ هزار و ۹۴۶ واحد با اعتبار ۳ هزار و ۲۱۴ میلیون تومان تکمیل و ساخته می‌شود.

لازم به ذکر است که در این نشست جواد حق شناس معاون بنیاد مسکن از احتمال افزایش وام مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با افزایش وام مسکن ملی به ۱۵۰ میلیون تومان موافقت شده و در مرحله اجرا قرار دارد.