۰ نفر

هشدار/ پیش‌بینی بیکاری روزانه سه میلیون نفر!

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبر: 517642
هشدار/ پیش‌بینی بیکاری روزانه سه میلیون نفر!

در شرایط قرمز کرونایی سه میلیون نفر به تعداد روزهایی که قرمز هستند در کشور بیکار خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران عنوان کرد: بر اساس اطلاعات سامانه ماسک تا ظهر روز گذشته شهرها روند افزایشی به سمت نارنجی و قرمز شدن دارد به طوری که ۴۷ شهرستان قرمز،۱۲۶ شهرستان نارنجی، ۲۴۷ شهرستان زرد و فقط ۲۸ شهرستان آبی هستند.

وی افزود: سامانه ماسک نسبت به افزایش روند بستری در سراسر کشور ابراز نگرانی و پیش بینی کرده به زودی شهرهای بیشتری از جمله تهران، کرج و اصفهان قرمز می شود.در صورت تداوم این وضعیت، نه تنها محدودیت تردد،   بلکه تعطیلی مشاغل هم اجرا خواهد شد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: مشاغل گروه یک شامل سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز عرضه محصولات لبنی و پروتئینی، نانوایی و مراکز درمانی، دامپزشکی و تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و کامپیوتر و سایر خدمات فنی و فروش قطعات مربوطه است. بنابراین بیش از یک میلیون واحد صنفی در وضعیت قرمز کرونایی تعطیل می‌شوند که با توجه به متوسط اشتغال صنوف می‌توان گفت در شرایط قرمز کرونایی سه میلیون نفر به تعداد روزهایی که قرمز هستند در کشور بیکار خواهند شد.

وی ادامه داد: وجود محدودیت در منابع دولت و تحریم‌ ها باعث می‌شود خسارات وارد شده به اقتصاد و مردم اساسی باشد.وضعیت

دبیر اتاق اصناف ایران تصریح کرد:تعطیلی‌ها در ابعاد مختلف به کشور خسارت وارد می‌کند. از طرف دیگر حدود ۶۰۰ هزار واحد صنفی، تولیدی هستند که از کارگران فصلی استفاده می‌کنند و وقتی شبکه توزیع در فروش ناتوان شود، تولید هم کاهش پیدا می‌کند و مجبور به تعدیل نیروی انسانی خواهند شد.