۰ نفر

در کدام مناطق؛

احتمال بازگشایی حضوری مدارس وجود دارد؟

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳
کد خبر: 517287
احتمال بازگشایی حضوری مدارس وجود دارد؟

از امروز فعالیت های آموزشی مدارس در برنامه شاد، آغاز می‌شود اما فعالیت حضوری مدارس تابع تصمیمات ستاد کروناست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بعد از پایان تعطیلات، روند آموزشی ما هم در تلویزیون و هم در شبکه «شاد»، مثل قبل از تعطیلات است.

وی افزود: مدارس حضوری هم متناسب با همان روند بازگشایی می‌شود اما ممکن است رنگ کرونایی بعضی از مناطق تغییر کرده باشد و بر همین اساس متناسب با اعلام رنگ‌بندی ستاد کرونا، فعالیت حضوری مدارس انجام خواهد شد و تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم.

با اعلام رنگ‌بندی جدید شهرهای کشور بر اساس میزان شیوع ویروس کووید۱۹، از سوی وزارت بهداشت، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، با صدور اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت واحدهای آموزشی استان مرکزی از ۱۴ فروردین ماه تشریح شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر و براساس میزان شیوع ویروس کووید ۱۹، شهرستان های اراک، خمین و ساوه در طیف نارنجی بوده و سایر شهرستان های استان زرد هستند لذا فعالیت مدارس از ۱۴ فروردین ماه جاری در مناطق زرد بر اساس روال گذشته خواهد بود و آموزش در  پایه اول و دوم دوره ابتدایی، مدارس روستایی که به اینترنت و یا ابزار آموزشی دسترسی ندارند و دروس عملی شاخه های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش به صورت حضوری خواهد بود.

آموزش در سایر پایه های تحصیلی در مناطق زرد بصورت غیر حضوری و در بستر شاد انجام خواهد شد. در سایر مناطق نیز با تصمیم کمیته سه نفره  متشکل از فرماندار، رؤسای آموزش و پرورش و شبکه درباره فعالیت مدارس تصمیم گیری خواهد شد».