۰ نفر

هشدار/آمار مبتلایان کرونا رکورد زد!

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰
کد خبر: 516844
هشدار/آمار مبتلایان کرونا رکورد زد!

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۱۰۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در کشور، گفت: همچنین متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ تن از هموطنان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۸ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۶۶۵ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۱۷ هزار و  ۳۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی افزود: سه هزار و ۹۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۲ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۸۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ شهرستان قرمز و ۸۵ شهرستان نارنجی هستند، تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۷۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.