۰ نفر

فولاد،اپال و شپنا بیشترین افزایش سهام حقوقی در بورس امروز

۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 516290
فولاد،اپال و شپنا بیشترین افزایش سهام حقوقی در بورس امروز

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فولاد مبارکه اصفهان حدود ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین،حقوقی‌ها امروز حدود ۳۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۱۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی ۷۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

سه نماد «فولاد»، «اپال» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شستا»، «ثبهساز» و «وپست» معطوف بود.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۳۰میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی08.01.1400

بیشترین تغییر مالکیت صنایع08.01.1400