۰ نفر

صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد

۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱
کد خبر: 514949
صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد

صادرات مداد و دفترچه مشق که از میانه سال ۹۷ ممنوع شده بود، در پی شیوع ویروس کرونا، مصرف نشدن این محصولات در داخل و دپو شدن در انبارها، آزاد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  صدا و سیما؛ آذر امسال انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار با اعلام میزان تولید و مصرف مداد و دفترچه مشق در کشور، خواستار صادرات مازاد مصرف شدند.

همچنین بر اساس نامه مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به سرپرست وقت این وزارتخانه، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس واحدهای تولیدی با مشکل تأمین نقدینگی و فروش مواجه شدند و انبار محصولات آن‌ها مملو از جنس شده است.

ستاد تنظیم بازار نیز اعلام کرده که سرانه مصرف ماهانه مداد و دفترچه مشق به ترتیب دو میلیون و ۵۰۰ هزار قراص و ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون جلد است، اما توان تولیدی اعضای انجمن و سایر تولیدکنندگان ۱۰ میلیون قراص و ۶۰۰ میلیون جلد است.

از همین رو بود که اخیراً وزیر صمت به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد تا اطلاع ثانوی واحدهای تولیدی می‌توانند با رعایت ضوابط و مقررات به صادرات مداد و دفترچه مشق اقدام کنند؛ اما در صورت مواجهه با کمبود این اقلام در بازار مراتب بعدی برای ایجاد محدودیت‌های جدید اعلام خواهد شد.