۰ نفر

بازار لوازم خانگی در رکود سنگین!

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 513829
بازار لوازم خانگی در رکود سنگین!

تاکنون هیچ وقت بازار را به این بدی ندیده بودم؛ برای سال آینده نیز امیدوار به بهبود شرایط بازار نیستم و با این وضعیت با افزایش قیمت در کالاهای خانگی مواجه می‌شویم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا جهانی نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز عنوان کرد: کل بازار در رکود قرار دارد و هیچ فرد بازاری از درآمد خود رضایت ندارد؛ ثبات در بازار وجود ندارد و تعداد معاملات نیز بسیار اندک هستند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز افزود: اجناس بدون ضمانت یا در اصطلاح قاچاق، نوسان قیمت بسیار بالایی دارند و قیمت آن‌ها با نرخ دلار تغییر می‌کند اما متاسفانه قیمت کالاهای تولید داخلی نیز حتی در زمان کاهش نرخ دلار افزایش یافت.

وی اشاره کرد: در سال جاری با اعمال تعطیلات متعددی برای اصناف روبه‌رو بوده‌ایم اما سازمان امور مالیاتی علی‌رغم تعطیلی‌های اعمال‌شده برای اصناف، با ما همکاری نمی‌کند و مالیات‌ها را با نرخ تورم از ما اخذ می‌کنند.عمده مشکلات ما با شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی و نمایندگی‌هایشان، سازمان امور مالیاتی و اعمال تعطیلات برای اصناف است. 

وی با اشاره به هزینه یک سری جهیزیه منزل گفت: پنج سال پیش هزینه جهیزیه منزل به طور متوسط ۱۵ میلیون تومان بود اما همان جهیزیه با قیمت‌های کنونی حداقل به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.