۰ نفر

وعده جدید درباره توزیع روغن!

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 513208
وعده جدید درباره توزیع روغن!

وزیر صنعت، معدن و تجارت از استمرار افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه مبارک و استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزاری صمت و جهاد کشاورزی، معاونین این دو وزارتخانه و دیگر مسئولان مربوطه به میزبانی وزرات صمت برگزار شد.

علیرضا ‌رزم حسینی گفت: دو قلم کالای سیب و پرتقال به عنوان کالاهای پرمصرف این ایام مورد نظر وزارت صمت بود که با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، شرایط عرضه این دو قلم کالا در بازار هم از نظر کیفیت و هم قیمت، شرایط مطلوبی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد:طبق قانون، وزارت صمت تنها مسئول قیمت گذاری کالاهایی است که از یارانه دولتی برای تامین و تولید استفاده می‌کنند و با توجه به حساسیت بازار شب عید، مانند سنوات گذشته نسبت به تنظیم بازار میوه شب عید اقدامات لازم صورت پذیرفت و حدود ۴۰ هزار تُن میوه برای این ایام خریداری شد.محموله میوه‌ها با توجه به اعلام نیاز هر استان، به مقصد مورد نظر ارسال شده است. همچنین توزیع میوه‌های خریداری شده از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده است.

رزم حسینی افزود: در خصوص بازار مرغ، با توجه به تجربیاتی که وجود دارد، به نظر می‌رسد استفاده از سامانه جامع تجارت می‌تواند در ایجاد آرامش در بازار بسیار کمک کننده باشد.اگر بتوان ترتیبی اتخاذ کرد که عرضه مرغ در این شبکه صورت بگیرد کنترل و تنظیم بازار مرغ بهتر خواهد شد و ان‌شاالله برای ماه مبارک رمضان، شاهد آرامش در این بازار خواهیم بود.

وزیر صمت با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی توزیع روغن در دو ماه گذشته،گفت: در بحث نظارت با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد علی رغم بازرسی‌های مستمر، جرایم بازدارنده نیست و باید در این زمینه بررسی‌هایی لازم انجام شود.