۰ نفر

فراخوان سعودی علیه ایران!

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
کد خبر: 512706
فراخوان سعودی علیه ایران!

سعودی از جامعه بین المللی خواست که ایران را به خاطر آنچه رفتارهای تهدیدآمیز خوانده شده پاسخگو کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، شواری وزیران عربستان سعودی از جامعه‌ جهانی خواسته است با آنچه که "با تهدیدات ایران علیه امنیت و صلح جهانی" نامیده، برخورد کند. این شورا امروز به ریاست ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی جلسه داده و به دلیل شیوع ویروس کرونا پادشاه و وزرا به صورت ویدئویی با هم صحبت کرده اند.

در نشست امروز درباره راه‌های مقابله با دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی و آنچه سخنان تحریک آمیز مقامات ایران علیه کشورهای عربی خوانده شده، از سوی شورای وزیران محکوم شده است. همچنین، موضوع حملات اخیر انصار الله یمن به شهرها و تاسیسات عربستان مورد بررسی قرار گرفته و به نامه نمایندگی دائم عربستان سعودی در سازمان ملل به شورای امنیت درباره این حملات اشاره شده است.

ماجد القصبی، سرپرست وزارت اطلاع رسانی عربستان سعودی مدعی شد در این نامه "از جامعه‌ جهانی خواسته شده به وظیفه‌ خود در برابر اقدامات نظامی شورشیان تروریست حوثی وابسته به رژیم ایران علیه غیرنظامیان و مناطق غیرنظامی عربستان عمل کند".

جنگ یمن در هفته‌های اخیر روند تازه ای پیدا کرده است و انصارالله توانسته حملاتی موشکی به عربستان انجام دهد. در ادامه این تحرکات عربستان رژیم سعودی به تازگی از ترکیه نیز برای کمک به روند جنگ در یمن دعوت به عمل آورده است.همچنین کمیته چهارجانبه عربی ضد ایرانی متشکل از عربستان، امارات، بحرین و مصر اخیرا ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به "بیانیه پایانی اجلاس وزرای اتحادیه عرب و کمیته جعلی چهار جانبه که با داستان سرایی به طرح اتهامات و ادعاهای بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته است" تاکید کرد: «جای تاسف است که برخی کشورهای عربی به جای پرداختن به معضلات اصلی که جهان عرب دامنگیر آن است، از جمله باز کردن پای رژیم اشغالگر و تنش آفرین صهیونیستی به منطقه و کوتاهی نسبت به آرمان فلسطین، ادامه جنگ ظالمانه علیه مردم عرب یمن و ایجاد فجیع ترین بحران انسانی عصر حاضر و حمایت های چندین ساله از تروریسم و گروه های تروریستی، درصدد هستند با ساختن دشمنی موهوم اذهان عمومی را از اقدامات شرورانه و مخرب خود منحرف کنند.»

آل سعود و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به‌عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با مردود شمردن کلیه اتهامات وارده خاطر نشان کرد: "کشورهایی که تجاوز ویرانگر آنها در طول شش سال علاوه بر ویرانی زیرساخت های اولیه زندگی در کشور یمن، موجب گرسنگی، بیماری، آوارگی و فقر میلیون ها انسان شده است و دستانشان به خون مردم بیگناه آغشته است، با اتهامات بی اساس درصدد هستند مسئولیت جنایت ها را از خود سلب کنند."